Δήμος Βερύκιος: Χαρμολύπη για τα Rafale

29.01.2022 / 10:41
verikios

Χαρμολύπη και όχι ξέφρενο ενθουσιασμό θα πρέπει να προκαλεί στους Έλληνες η άφιξη των Rafale. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αγοράζει αλλά δεν παράγει όπλα και κατά συνέπεια με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε αδιέξοδο. Η ευθύνη του πολιτικού προσωπικού της χώρας τεράστια! Στην προκειμένη περίπτωση η πολιτική σιωπή δεν είναι χρυσός αλλά καταστροφή!

Πρόσφατα, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών από την Κροατία, στο πλαίσιο Συνεδρίου για το «Μέλλον της Ευρώπης» όπου συμμετείχε, αναφέρθηκε στο ελληνικό οπλοστάσιο. Όντως οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί, ωστόσο αποκρύπτουν ένα τεράστιο κίνδυνο! Την οικονομική κατάρρευση της χώρας καθ´ ότι η χώρα δεν μπορεί μόνο να αγοράζει και να ξοδεύει χωρίς να παράγει….

Συγκεκριμένα είπε ο Ν. Δένδιας:

• Η Ελλάδα έχει πιο πολλά άρματα από την Γερμανία και την Γαλλία μαζί! Ορθόν

• Η Ελλάδα έχει μια από τις μεγαλύτερες Πολεμικές Αεροπορίες της Ευρώπης. Διαθέτει πάνω από 250 πολεμικά αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς και δεν είναι η μεγαλύτερη οικονομία στην Ευρώπη. Ορθόν.

• Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ που αντιμετωπίζει απειλή πολέμου Casus belli από την Τουρκία. Γι αυτό πρέπει να έχει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις! Ορθόν.

Ωστόσο ο κ. Ν. Δένδιας ΔΕΝ είπε το σημαντικότερο:

Η Ελλάδα ναι μεν έχει άρματα, αεροπλάνα και καράβια, αλλά δεν έχει Αμυντική Βιομηχανία! Δηλαδή αγοράζει όπλα, αλλά ΔΕΝ παράγει και δεν πουλάει! Η Ελλάδα ΔΕΝ κάνει ότι κάνουν όλες οι άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως και η Τουρκία και το Ισραήλ…

Ποιος φταίει γι αυτό; Η ίδια η Ελλάδα!

Επί σειρά δεκαετιών το πολιτικό προσωπικό της χώρας, αδιαφορεί, αρνείται επιδεικτικά και άκρως προκλητικά, να χαράξει Εθνική Στρατηγική για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης high tech – μικρής και ευέλικτης- αμυντικής βιομηχανίας που θα παράγει, «έξυπνα» προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και η οποία θα είναι ικανή να ενσωματωθεί και – γιατί όχι – να διακριθεί στο ενιαίο ευρωπαϊκό όραμα! Τα τελευταία είκοσι χρόνια, στην γειτονιά μας, η Τουρκία κάνει άλματα με τα μη επανδρωμένα αεροναυτικά συστήματα, το Ισραήλ αναπτύσσει αμυντικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ενώ η μόνη χώρα που σφυρίζει αδιάφορα είναι η Ελλάδα…

Τι είπε ο Ν. Δένδιας;

• «Η Ελλάδα έχει περισσότερα άρματα μάχης από όσα έχουν μαζί η Γαλλία και η Γερμανία». Ποιος τα παράγει τα άρματα που αγοράζει η Ελλάδα; Η Γερμανία! Όπως επίσης η Γερμανία παράγει τα πυρομαχικά των αρμάτων, τα υποβρύχια και τις τορπίλες, τις φρεγάτες ΜΕΚΟ… Η Γερμανία απέσπασε το δεύτερο μεγαλύτερο κομμάτι από την θεόρατη πίτα των εξοπλισμών της δεκαετίας 1996-2006.

Τι βιομηχανική μονάδα και τι προγράμματα συμπαραγωγής έχει αναπτύξει η Γερμανία στην Ελλάδα την τελευταία εικοσαετία; ΤΙΠΟΤΑ! Μόνο ρήτρες και νέα προγράμματα, ζητάει από πάνω…

Με το πρόγραμμα κατασκευής των υποβρυχίων, η HDW ενεπλάκη στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά αλλά στην συνέχεια αποχώρησε με τα γνωστά παρατράγουδα. Άλλωστε έτσι κάνουν οι Γερμανοί παντού. Στην αρχή υπόσχονται παροχή τεχνογνωσίας στη αγοράστρια χώρα στο πλαίσιο συμπαραγωγής αλλά στην πορεία επί της ουσίας αθετούν τις υποσχέσεις τους…

Η Ελλάδα – είπε ο κ. Δένδιας- έχει 250 μαχητικά αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς! Τα αεροπλάνα αυτά είναι αμερικανικά και γαλλικά! Οι αμερικανοί, που πάντα αποσπούν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των εξοπλισμών, το 2018 κατά τις διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 block – 52 σε viper δέχτηκαν να δημιουργηθεί στην ΕΑΒ από την Lockheed Martin γραμμή εκσυγχρονισμού των C-130, ωστόσο λόγω της δυσλειτουργίας της ΕΑΒ εξ αιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας, το πρόγραμμα κινδυνεύει σήμερα να τιναχθεί στον αέρα. Πόσα και πόσα δημοσιεύματα έχουν γίνει γι αυτό το θέμα, αλλά «στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα»…

Οι Γάλλοι το ίδιο με τους Γερμανούς και ακόμη χειρότερα! Επί δεκαετίες πουλάνε αεροπλάνα, βλήματα, ηλεκτρονικά στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία και δεν έχουν αφήσει κανένα αποτύπωμα στην ελληνική αμυντική βιομηχανία! Μόνο τουπέ και αλαζονεία! Συμπεριφορά αποικιοκράτη προς ιθαγενείς. Τα στελέχη της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν την Ελλάδα απλώς ως ένα ευρωπαϊκό θέρετρο για την δική τους τέρψη, ως μια ευκαιρία να απολαμβάνουν τον ήλιο, την θάλασσα και το φρέσκο ψάρι…

Αυτό και εάν δεν είναι σκάνδαλο

Σήμερα για το πρόγραμμα των Rafale, ενώ έχει απαγορευτεί η εμπλοκή Ελλήνων τεχνοκρατών, εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα 5 μανδαρίνοι της Γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας, οι οποίοι διαμένουν σε πολυτελή κατοικίες με θέα το απέραντο γαλάζιο, χρυσοπληρώνονται, διαβιώνουν πολυτελώς, τρώνε και πίνουν εις υγείαν των κορόιδων, δηλαδή των Ελλήνων που καταβάλουν 3 δις στην Dassault Aviation χωρίς εκείνη να έχει καμία υποχρέωση να επιστρέψει στην Ελλάδα ούτε ένα ευρώ ως Αντισταθμιστικό Ωφέλημα!

* Αυτό και εάν δεν είναι σκάνδαλο!

* Αυτό και εάν δεν καταρρίπτει τα μεγάλα λόγια του Γάλλου Προέδρου περί ενιαίας ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής!

* Αυτό και εάν δεν αποτελεί απαξία και χαριστική βολή στην ελληνική αμυντική βιομηχανία!

Και φυσικά η ευθύνη δεν είναι της Γαλλίας και του Εμμανουέλ Μακρόν. Εκείνοι την δουλειά τους κάνουν. Το εθνικό τους συμφέρον κοιτάνε πρωτίστως. Η ευθύνη είναι της Ελλάδας, πρωτίστως της κυβέρνησης και δευτερευόντως της Αντιπολίτευσης που δεν ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυρίας ώστε να ακολουθηθεί η διεθνή πρακτική: Συμπαραγωγή από 50 έως 60 %! Στις αγοραπωλησίες των Rafale στην Ινδία η συμπαραγωγή της Dassault Aviation ήταν 50% και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα των Μιράζ 2000-9 έφτασε το 60% , μόνο στην Ελλάδα είναι μηδενική!

Γιατί; Γιατί σιωπά η κυβέρνηση; Γιατί δεν ξεσηκώνεται η αντιπολίτευση; Γιατί το κάνουν γαργάρα οι Γάλλοι;

Τι κάνουν οι άλλοι

(Ξένη Δημοσίευση). Τα πληρώματα των μαχητικών αεροσκάφων Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας, κατεβαίνουν από το αεροσκάφος μετά την προσγείωσή τους στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα, την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και απήυθυνε χαιρετισμό, στην τελετή παραλαβής των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη Γαλλία, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της 114 ΠΜ στην Τανάγρα. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Δείτε τι κάνουν οι άλλες χώρες που δεν κάνει η Ελλάδα:

• Στην Ινδία η αγορά των 36 Rafale ύψους 7,87 δις συνοδεύτηκε με αντισταθμιστικά 50% τα οποία περιλαμβάνουν επενδύσεις στην Ινδική αμυντική βιομηχανία για μεταφορά τεχνολογίας (ToT), για την κατασκευή και τη συντήρηση αμυντικών συστημάτων και υπηρεσιών.

Όπως αποκαλύπτει το Livefist , οι «αντισταθμίσεις» ήταν το πιο απαιτητικό σημείο της συμφωνίας! Η Ινδία μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με την Γαλλία επιτυγχάνει συγκεκριμένα ΑΩ για την αγορά των Rafale που περιλαμβάνουν επενδύσεις και προμήθειες που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι κατασκευάστριες Γαλλικές εταιρείες στην Ινδία, και οι οποίες θα ανέρχονται στο ήμισυ της αξίας της συμφωνίας 7,87 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η DASSAULT για το πρόγραμμα των Rafale στην Ινδία σφυρηλάτησε συνεργασίες με τουλάχιστον 72 εταιρείες στις οποίες ανέθεσε ως ΑΩ υποκατασκευαστικό έργο ύψους 1 δις δολαρίων. Στην Ελλάδα η DASSAULT αρνήθηκε να συναντηθεί με τις Ελληνικές αμυντικές Βιομηχανίες! Από που αντλεί αυτό το θράσος η γαλλική εταιρία; Από την Γαλλική Προεδρία και την ελληνική κυβέρνηση; Ενδεχομένως. Και η αντιπολίτευση τι κάνει ; Γιατί συναινεί δια της σιωπής της;

Οι Γάλλοι για να εκτελέσουν στην Ινδία τα ΑΩ των 36 Rafale της Ινδίας ίδρυσαν τις παρακάτω εταιρίες:

– Την Dassault Reliance JV (DRAL) που παράγουν μηχανικά μέρη και υποσυστήματα.

– Την Snecma HAL Aerospace Ltd (SHAe) για εξαρτήματα αεροκινητήρων.

– Την κοινοπραξία της Thales με την ινδική SAMTEL για οθόνες πολλαπλών λειτουργιών πιλοτηρίου.

– Την κοινοπραξία Thales-Reliance, με την ονομασία Thales Reliance Defense Systems (TRDS), για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών εξειδικευμένων συστημάτων υψηλής τεχνολογίας όχι μόνο των Rafale της Ινδίας αλλά για όλα τα Rafale του κόσμου. Η Ινδία αποκτά ικανότητες και δυνατότητες ενσωμάτωσης και συντήρησης αισθητήρων ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου που φέρουν τα Rafale!

Η γαλλική Safran υποχρεώθηκε να συνεργαστεί με τον Οργανισμό Αμυντικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Ινδίας (DRDO) για την ανάπτυξη του στροβιλοκινητήρα Kaveri, ως πρόγραμμα συμπαραγωγής ύψους 1 δις δολαρίων!

Στο πρόγραμμα των Rafale ενεπλακισαν οι μεγάλες εταιρείες της Ινδίας όπως η L&T, ο όμιλος Mahindra, ο όμιλος Kalyani και ο Godrej & Boyce. Βεβαίως και στην Ινδία επικρίθηκε η κυβέρνηση από την αντιπολίτευση ότι ένα μεγάλο μέρος από τα 4 δις των ΑΩ της αγοράς των Rafale επέστρεψε σε ινδικές εταιρίες αρεστές στην κυβέρνηση!

Αναλόγως με την Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πριν από κάθε αγορά προβαίνουν σε σκληρές διαπραγματεύσεις για τα ΑΩ! Στην περίπτωση της αγοράς των μαχητικών ( 30 γαλλικών Mirage 2000-9 & 80 F-16) ύψους 11 δις δολαρίων, τα ΗΑΕ απαίτησαν ελάχιστη αντιστάθμιση 60% του συνολικού προγράμματος για να απορροφηθούν σε μεγάλα πρότζεκτ που δεν θα έχουν κατ ανάγκη αμυντικό χαρακτήρα.

Οι γαλλικές εταιρείες Dassault και Thomson ως ΑΩ για την αγορά των Μιράζ 2000-9 δημιούργησαν ένα μεγάλο έργο θερμοκηπίου για ασυνήθιστες καλλιέργειες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα!

• Το ίδιο συνέβη και στην αγορά των F-16. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπήκαν στην κοινή ανάπτυξη του ραντάρ «ευέλικτης δέσμης», το οποίο κατευθύνει ηλεκτρονικά τις ακτίνες για να παρακολουθούν στόχους ενώ σαρώνει άλλους. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ως κύριος πελάτης των F-16 Block 60 συμμετέχουν στο ερευνητικό πρόγραμμα των Lockheed Martin και Northrop Grumman, λαμβάνοντας μερίδιο του συγκεκριμένου αναπτυξιακού προγράμματος και αυξάνοντας τα επίπεδα τεχνικών γνώσεων. Τα ΗΑΕ θα έχουν οικονομικά οφέλη και από τις μελλοντικές πωλήσεις του συγκεκριμένου ραντάρ σε τρίτες χώρες που διαθέτουν F-16 όπως για παράδειγμα η Σαουδική Αραβία, το Ισραήλ, η Χιλή, η Ελλάδα, η Νορβηγία, οι Φιλιππίνες και αρκετές άλλες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.

Γιατί η Ελλάδα δεν απαίτησε αντισταθμιστικά;

Επομένως το ερώτημα παραμένει και γίνεται ολοένα και πιο επιτακτικό: Γιατί η Ελλάδα στην αγορά των Rafale ύψους 3 δισ δεν απαίτησε αντισταθμιστικά οφέλη; Γιατί η αντιπολίτευση σιωπά; Γιατί το πολιτικό προσωπικό της χώρας δεν επιδεικνύει κανένα ενδιαφέρον για την τύχη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας; Μέχρι που θα τραβήξει αυτό το βιολί: Η Ελλάδα μόνο να αγοράζει όπλα και να μην παράγει ενώ τα μυαλά της να εργάζονται στα τμήματα έρευνας και τεχνολογίας της παγκόσμιας αμυντικής βιομηχανίας. Έθνος ανάδελφο.

Η ΝΔ δεν θα πρέπει να ξεχνά τις αμαρτίες της

(Ξένη Δημοσίευση).Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (Κ) κατά τη διάρκεια της τελετής υποδοχής των μαχητικών αεροσκαφών Rafale της Πολεμικής Αεροπορίας στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα, την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και απήυθυνε χαιρετισμό, στην τελετή παραλαβής των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη Γαλλία, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της 114 ΠΜ στην Τανάγρα. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Τα Rafale είναι τα πρώτα γαλλικά μαχητικά που αγοράζει κυβέρνηση της ΝΔ γι αυτό και η συντηρητική παράταξη πανηγυρίζει επιχειρώντας να οικειοποιηθεί την συγκεκριμένη προμήθεια που σημειωτέον κρίνεται επιβεβλημένη από την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού!

Ωστόσο η ΝΔ εν μέσω των πανηγυρισμών της δεν θα πρέπει να ξεχνάει τις αμαρτίες που την βαρύνουν, όπως:

1) Την λυσσαλέα αντίδραση της ΝΔ το 1984 στην απόφαση Παπανδρέου να προμηθευτεί η Ελλάδα τα Μιράζ 2000.

2) Την επιμονή της ΝΔ να απαξιώνει τα Μιράζ 2000 όταν έφτασαν στην Τανάγρα ισχυριζόμενη ότι είναι «τυφλά» & ξαφνικά βρήκαν το …φως τους όταν το ´90 έγινε πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και πήγε στο Παρίσι να επαναδιαπραγματευτεί την Σύμβαση.

4) Την διαφωνία της ΝΔ στην απόφαση της κυβέρνησης Σημίτη του 2002 να προμηθευτεί τα σύγχρονα Μιράζ 2000-5.

5) Την αδιαφορία της ΝΔ ως κυβέρνηση (2004-2010 & 2012-2015) να υποστηρίξει την συντήρηση των Μιράζ 2000-5.

ΣΗΜΕΡΑ, η ΝΔ οφείλει να σταματήσει τους πανηγυρισμούς και να εξηγήσει στους έλληνες φορολογούμενους που καλούνται να καταβάλουν τουλάχιστον 3 δις για την συγκεκριμένη αγορά:

– ΓΙΑΤΙ η παρούσα κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε με τους Γάλλους αντισταθμιστικά ωφελήματα υπέρ της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας;

– ΓΙΑΤΙ δεν ακολούθησε το παράδειγμα της Ινδίας όπου κατά την παραγγελία 36 Rafale ύψους 7,8 δισ. ευρώ η Ινδική κυβέρνηση φρόντισε να υπάρχει συμφωνία για να επιστραφεί στην χώρα το 50% ως αντισταθμιστικά οφέλη με υποκατασκευαστικό έργο και μεταφορά τεχνολογίας σε 70 Ινδικές εταιρείες. Μάλιστα η Ινδία πρόσφατα επέβαλε πρόστιμο 185 εκατομμυρίων ευρώ στη Dassault καθώς καταγγέλθηκε από τις Ινδικές εταιρείες ότι δεν συνεργάζεται μαζί τους.

Το σύνθημα «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία» δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα εάν αυτή η Συμμαχία δεν στηρίζεται σε συμφωνίες που να εξυπηρετούν τα συμφέροντα και των δυο πλευρών.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα