«Ολυμπιακή Περιφέρεια»: Έχει ανοίξει ο δημόσιος διάλογος για την αλλαγή της ονομασίας

30.04.2022 / 9:17
shutterstock_604221098_Sunset-in-Ancient-Olympia-Greece_2-1

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΗ

xanthis660@gmail.com

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος συμμετέχει στο Τουριστικό Συνέδριο «Choose Greece 2022» που διεξάγεται την Παρασκευή 29 Απριλίου 2022 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκεί θα παρουσιαστεί και η πρόταση για μετονομασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε «Περιφέρεια Ολυμπιακής Γης» ή «Ολυμπιακή Περιφέρεια», η οποία έγινε πρόσφατα από τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του συνεδρίου, το 2022 είναι χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού. Κι αυτό γιατί, παρά τα προβλήματα που μας κληροδότησε η υγειονομική κρίση, παρά την αβεβαιότητα λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και το αυξημένο ενεργειακό κόστος των τελευταίων μηνών, τα οποία αποτελούν τροχοπέδη, ο ελληνικός τουρισμός δείχνει να αντέχει.

Η πορεία του ελληνικού τουρισμού προς το μέλλον προϋποθέτει τη μετάβαση από την άναρχη στη στοχευμένη ανάπτυξη, μέσα από ένα μεθοδικό, ουσιαστικό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό σε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας, λαμβάνοντας υπόψη διαθέσιμους πόρους, συγκεκριμένους στόχους και αναδυόμενες τάσεις.

Ολυμπιακή Περιφέρεια

Στον «Νεολόγο» των Πατρών μίλησε ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού Νικόλαος Κοροβέσης, οποίος συμμετέχει ως ομιλητής στο συνέδριο «Choose Greece 2022» και μας έδωσε το στίγμα της εισήγησης του στο Συνέδριο. Σύμφωνα με τον κ. Κοροβέση η Περιφέρεια έχει κάνει ήδη την πρόταση να μετονομαστεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε Ολυμπιακή Περιφέρεια και να αλλάξει το branding σε Olympia Land καθώς θεωρεί πως η Αρχαία Ολυμπία αποτελεί Παγκόσμιο Branding  και θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη και τους τρεις Περιφερειακές Ενότητες.

Να θυμίσουμε πως πρόσφατα ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης στο πλαίσιο του Αθλητικού Συνεδρίου είχε δηλώσει σχετικά: «Πιστεύω ότι αξίζει να το συζητήσουμε και να το προσπαθήσουμε, μέσα από μία αλλαγή στον ‘’Καλλικράτη’‘, που θέσπισε και τα ονόματα των Περιφερειών. Γιατί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αξίζει και δικαιούται να αποκτήσει διακριτό όνομα και ταυτότητα. Και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το παγκόσμιο brand name της Αρχαίας Ολυμπίας. Αυτό θα ολοκληρώσει τον χαρακτήρα της περιοχής ως ‘’Ολυμπιακή Γη’’. Νομίζω ότι η ‘’Ολυμπιακή Περιφέρεια’’ θα έρθει να μετουσιώσει ως πράξη και ως περιεχόμενο, αυτό που όλοι πιστεύω ότι θέλουμε, αγαπάμε και τιμάμε», κατέληξε ο κ. Φαρμάκης.

Στόχος της πρότασης  Φαρμάκη σύμφωνα με τον κ. Κοροβέση είναι μέσα από  αυτό  το ιστορικό πλαίσιο που θα καθορίσει την νέα ταυτότητα της Περιφέρειας, είναι η ενίσχυση της  εξωστρέφειας, της ανταγωνιστικότητας του αγροτοδιατροφικού τομέα και  του πλούτου των  αγροτικών προϊόντων που παράγει ο τόπος μας, της γαστρονομίας, του πολιτισμού και του τουρισμού με  σημείο αναφοράς την Ολυμπιακή γη.  «Ας σκεφτούμε τι προστιθέμενη αξία μπορούν να λάβουν τα αγροτικά μας προϊόντα που θα τα συνοδεύει στις ξένες αγορές  μια ταυτότητα με την επωνυμία “Ολυμπιακή γη”» σημειώνει ο κ. Κοροβέσης.

Παράλληλα,  η νέα ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μπορεί  να γίνει το εφαλτήριο περαιτέρω συνεργειών  για την προσέλκυση  σημαντικών επενδυτικών ευκαιριών όπως αν  και το  πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο για ολόκληρη την τουριστική  βιομηχανία και τον πρωτογενή τομέα. Σύμφωνα με τον κ. Κοροβέση, «Το 2022  και το 2023  ελπίζουμε ότι θα είναι συνώνυμο της ανάκαμψης σε όλα τα επίπεδα και τότε είναι που  θα κληθούμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις με το ευρύ “χαρτοφυλάκιο”  των τουριστικών και αγροτικών προϊόντων που διαθέτουμε.»

Την ίδια στιγμή η «Ολυμπιακή Περιφέρεια» θα μπορούσε να είναι κάλλιστα η απάντηση της  Περιφέρειάς στην νέα εποχή του τουρισμού, του πολιτισμού και του αγροδιατροφικού τομέα, που θα μπορεί να την ταυτίζει με κάτι ανώτερο, δημιουργώντας ένα brand name εξωστρέφειας,  αυτό της Αρχαίας Ολυμπίας, οριοθετώντας με τον τρόπο αυτό  και τον γεωγραφικό της προσδιορισμό που αυτή τη στιγμή είναι αχανής.  Ο κ. Κοροβέσης καταλήγοντας σημειώνει «Αυτό λοιπόν  που μας λείπει είναι μόνο η ταυτότητα. Μια ταυτότητα σαφής και ξεκάθαρη έτσι ώστε να καταστεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ένας τόπος απολύτως διακριτός και αναγνωρίσιμος , με αιχμή το παγκόσμιο σύμβολο, της Αρχαίας Ολυμπίας»

Το σκεπτικό του Συνεδρίου

Οι νέες συνθήκες δημιουργούν νέα δεδομένα και προϋποθέτουν αποτελεσματικές και βιώσιμες λύσεις, ώστε η Ελλάδα να παραμείνει μια ισχυρή και ασφαλής χώρα στον παγκόσμιο τουριστικό και ταξιδιωτικό χάρτη.

Σε μια δύσκολη συγκυρία, όπως αυτή που βιώνουμε, σε μια εποχή που ο κόσμος αλλάζει, οφείλουμε να προσαρμοστούμε κι εμείς στις μεγάλες αλλαγές, δείχνοντας για ακόμα μια φορά το καλύτερο μας πρόσωπο, βάζοντας τις σωστές βάσεις για το μέλλον.

Αυτή είναι η φιλοσοφία του Τουριστικού Συνεδρίου «Choose Greece 2022». Πρόκειται για την ετήσια συνάντηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Τουρισμού, που αποτελεί αφενός μια εξαιρετική ευκαιρία προβολής της χώρας μας και αφετέρου δημιουργεί ευκαιρίες συνεργασίας, εξωστρέφειας και ισχυρών επαγγελματικών δεσμών, σε μια καθοριστική χρονιά για την αποκατάσταση του ελληνικού τουρισμού.

Προσωπικότητες με εξειδικευμένες γνώσεις από την ελληνική και παγκόσμια τουριστική αγορά, καθηγητές πανεπιστημίου, εκπρόσωποι των δημόσιων θεσμών, περιφερειάρχες, δήμαρχοι, εκπρόσωποι του ιδιωτικού τομέα του τουρισμού και στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων θα μοιραστούν με το κοινό τις απόψεις τους, την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου οι δεκατρείς Περιφέρειες της χώρας μας θα παρουσιάσουν τα δικά τους στρατηγικά σχέδια ανάπτυξης στον τομέα του τουρισμού, αναλύοντας θέματα που άπτονται άμεσα της συνολικής εικόνας τους προς τους δυνητικούς επισκέπτες, όπως είναι ο χωροταξικός σχεδιασμός, τα αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού, οι μεταφορές, καθώς και τα μέσα προβολής για διεθνή παρουσία και δράση.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα