Πάτρα: Το yachting και η κρουαζιέρα μπορούν να φέρουν τουρισμό ποιότητας και θέσεις εργασίας

26.05.2024 / 8:05
3340530

Του Ανδρέα Κολλιόπουλου

Ο θαλάσσιος τουρισμός,  δηλαδή το yachting και η κρουαζιέρα αναπτύσσονται συνεχώς, έχοντας μια ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια. Η Πάτρα αν και έχει μεγάλες δυνατότητες με μια θάλασσα να την αγκαλιάζει και ένα μεγάλο παραλιακό μέτωπο να εκτείνεται μπροστά της δεν έχει καταφέρει ή δεν έχει θελήσει να εκμεταλλευτεί και να αξιοποιήσει τον θαλάσσιο πλούτο της.

Πρόσφατα η μελέτη που έφερε στο προσκήνιο η διοίκηση του ΟΛΠΑ για την δημιουργία μιας Mega Yacht για την προσέλκυση σκαφών πάνω από 30 μέτρα, έφερε αντιδράσεις στο δημοτικό συμβούλιο και αντιπαραθέσεις της δημοτικής αρχής με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Το θέμα όμως της αξιοποίησης της θάλασσας και της παραλιακής ζώνης της Πάτρας είναι πάντα στο προσκήνιο αφού επί της ουσίας παραμένει το θαλάσσιο μέτωπο ανενεργό και με κλειστούς τους διακόπτες στην οικονομική ζωή της πόλης.

Η μελέτη τις IASION και της P&D

Πριν από την πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο, κάποια χρόνια νωρίτερα, το 2015  η εταιρεία IASION σε συνεργασία με την P&D, είχε παρουσιάσει στην τότε διοίκηση του ΟΛΠΑ (επί θητείας Κώστα Πλατυκώστα) μια άλλη μελέτη για την δημιουργία Mega Yacht, στην ίδια περίπου θέση που έχει  προτείνει η νυν διοίκηση του ΟΛΠΑ.

Η P&D, αξίζει να αναφέρουμε εδώ, ότι είναι μια συμβουλευτική εταιρεία που ασχολείται από το 2010 με την ασφάλεια λιμενικών εγκαταστάσεων, την ενεργειακή αναβάθμιση τους, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την ενίσχυση του branding των πόλεων υποδοχής, έχοντας υλοποιήσει αντίστοιχα έργα στην Μύκονο, στην Σαντορίνη, στην Κέρκυρα, στα Χανιά, στην Ηγουμενίτσα κτλ.

Ταυτόχρονα μέσω της  τεχνολογίας NFC δημιουργεί έξυπνες πλατφόρμες για την προβολή και προώθηση τουριστικών προορισμών, παραδοσιακών προϊόντων κλπ, ενώ πρόσφατα μέσω του «Ερευνώ Καινοτομώ» δημιούργησε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Πάτρας την εφαρμογή του «Happy Cruise».

Δεκάδες θέσεις εργασίας

Σύμφωνα με την μελέτη της IASION  η δημιουργία της Mega Yacht θα έφερνε δεκάδες θέσεις απασχόλησης, καθώς υπολογίζεται ότι για 100 θέσεις ελλιμενισμού αντιστοιχούν έξι άμεσες θέσεις εργασίας στην Μαρίνα και 100 έμμεσες, σε πληρώματα και συναφείς δραστηριότητες τεχνικής υποστήριξης των σκαφών αναψυχής.

Το yachting, σύμφωνα με τη μελέτη, θα είχε ραγδαία ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη και τις μεγάλες δυνατότητες που έχει η Ανατολική Μεσόγειος (μόλις 44.000 θέσεις ελλιμενισμού τη στιγμή που σε όλη τη Μεσόγειο ξεπερνούσαν τις 176.000), κάτι που όπως υπογράμμιζε έδινε  συγκριτικά πλεονεκτήματα στην Πάτρα εφόσον προχωρούσε στην κατασκευή μιας μαρίνας υψηλών προδιαγραφών για Mega Yacht μετατρέποντας την πόλη σε τουριστικό προορισμό.

Υψηλής ποιότητας τουρισμός

«Η αξιοποίηση της θάλασσας και της παραλιακής ζώνης της Πάτρας θα πρέπει να γίνει συνολικά, κάτω από ένα σκεπτικό που να έχει μια αναπτυξιακή κατεύθυνση, ώστε να εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες που έχει η πόλη για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού» τονίζει  ο πατρινός διευθύνοντας σύμβουλος της P&D,  στον «Ν», Παναγιώτης Ντεντόπουλος.

«Η Πάτρα θα μπορούσε να κερδίσει πολλά από την δημιουργία μιας Mega Yacht, όπως έχει συμβεί σε άλλες πόλεις και να κάνει μέσω αυτής την αρχή για την αναβάθμιση του συνόλου της παραλιακής της ζώνης, προσελκύοντας υψηλής ποιότητας τουρισμό.

Μια σύγχρονη Μαρίνα θα πρέπει απαραίτητα να αναβαθμίσει τις χερσαίες υποδομές της και να προσφέρει τις αντίστοιχες υπηρεσίες στους ιδιοκτήτες των πολυτελών θαλαμηγών που χρειάζονται σίγουρα κάτι περισσότερο από μια θέση ελλιμενισμού».

Το ατού του λιμανιού

Η Πάτρα θα μπορούσε να προχωρήσει στην δημιουργία μια τέτοιας Μαρίνας χωρίς μεγάλα κόστη.  Σύμφωνα με τον κ. Ντεντόπουλο ο ιδανικός χώρος για την κατασκευή μιας Mega Yacht θα ήταν από το ύψος της Κολοκοτρώνη έως στο ύψος του επιβατικού σταθμού «Π. Καννελόπουλος»,  καθώς η άμεση πρόσβαση με το ιστορικό κέντρο και την αγορά της πόλης εμπορικά θα ήταν ιδιαίτερα θετικό.

Επίσης η γειτνίαση της με το λιμάνι θα της έδινε την δυνατότητα για υψηλού επιπέδου τεχνικές προδιαγραφές  και την παροχή λιμενικής προστασίας για την ασφάλεια των πολυτελών σκαφών που είναι και ένα από τα βασικά ζητούμενα για τους ιδιοκτήτες τους, ενώ η γεωγραφική θέση της θα προσέλκυε πλούσιους Άραβες για μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού. 

Δυνατότητες και στην κρουαζιέρα

Σύμφωνα με τον κ. Ντεντόπουλο η Πάτρα έχει ακόμα μεγάλες  δυνατότητες στον τομέα της κρουαζιέρας από ότι στο yachting. «Η αντίληψη που υπάρχει ότι λόγω της γεωγραφικής του θέσης  το λιμάνι της Πάτρας δεν μπορεί να έχει μια θέση στον τομέα του τουρισμού κρουαζιέρας είναι λάθος και παλαιωμένη γιατί την μετά covid εποχή διαμορφώθηκαν νέα δεδομένα και αναζήτηση νέων προορισμών.

Η Πάτρα λόγω του λιμανιού της, την ασφάλεια και τις τεχνικές προδιαγραφές που έχει θα μπορούσε να προσελκύσει αρκετά κρουαζιερόπλοια και να έχει έναν σημαντικό  ρόλο δημιουργώντας νέες ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης.

50.000 άτομα σε βάθος χρόνου

Η κρουαζιέρα θα μπορούσε να προσφέρει ακόμα περισσότερα πράγματα στην οικονομία, στην αγορά και στον τουρισμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι  κάθε επιβάτης κρουαζιέρας,  σύμφωνα με έρευνες,  ξοδεύει  από 90 έως 110 ευρώ σε κάθε  τοπική αγορά που κατεβαίνει.

Σύμφωνα με τον κ. Ντεντόπουλο αν η Πάτρα πίστευε στο όλο project και έκανε πρώτα την ανάλογη προετοιμασία  για την ανάδειξη των δυνατοτήτων της στην υποδοχή και στην εξυπηρέτηση των επιβατών θα ήταν σε θέση να προσελκύει κάθε καλοκαίρι έναν ικανοποιητικό  αριθμό πλοίων και επιβατών που θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να φτάνει ακόμα και τα 50.000 άτομα.  Όλο αυτό βέβαια προϋποθέτει τη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων και των παραγωγικών τάξεων.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα