«Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο»: Συνεργασία, προβολή και νέος φορέας

05.05.2024 / 11:00
ΦΩΤΟ-1-5

του ΣΩΤΗΡΗ ΚΕΦΑΛΑ

Αναμφίβολα, το καρναβάλι της Πάτρας συγκεντρώνει κάθε χρόνο τα βλέμματα όχι μόνο της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

Για αυτό λοιπόν το σκοπό ο όμιλος Plus media, η εφημερίδα ΝΕΟΛΟΓΟΣ, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το Επιμελητήριο Αχαΐας συνδιοργάνωσαν την περασμένη Παρασκευή ημερίδα στο ξενοδοχείο «Βυζαντινό» με θέμα «Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο» που σκοπό είχε την έναρξη ενός ευρύτερου διαλόγου και τη διερεύνηση προτάσεων για τον σχεδιασμό του μέλλοντος, με δεδομένες τις εξελίξεις στη σύγχρονη εποχή.

Ο «Κ» λοιπόν παρουσιάζει τα όσα ειπώθηκαν για την επόμενη μέρα του Πατρινού καρναβαλιού, με στόχο την προσέλκυση και την εξακτίνωσή του.

Ο κοινός παρανομαστής

Κοινός παρανομαστής των βασικών ομιλητών της ημερίδας δεν ήταν η κριτική για όσα έχουν γίνει στο παρελθόν και τα τελευταία χρόνια στον μεγαλύτερο θεσμό της Ελλάδας που είναι το Πατρινό καρναβάλι, αλλά οι στοχεύσεις του μέλλοντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, πολλοί μεταξύ των παρευρισκομένων, όπως οι κύριοι Μπονάνος, Σβόλης, Αϊβαλής, Ψωμάς και Κοντογιάννης στάθηκαν στο θέμα της προβολής και της διαφήμισης του θεσμού κάτι «που έχει μείνει αρκετά πίσω τα τελευταία χρόνια».

Ας δούμε τι είπαν οι ομιλητές:

Χαράλαμπος Μπονάνος

(Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας)

«Είναι η πρώτη φορά που το καρναβάλι έβαλε «πλάτη» στο καρναβάλι»

«Έχουμε ένα προϊόν σήμα κατατεθέν. Οφείλουμε να το διαφυλάξουμε. Να το αξιοποιήσουμε. Χωρίς άστοχες ενέργειες. Χρειάζεται ένωση δυνάμεων. Πρέπει να μπορέσουμε να συνεργαστούμε όλοι.

Θα πρέπει να βρούμε όλοι λύσεις για να επιμηκύνουμε την καρναβαλική περίοδο. Δεν υπάρχουν ιδιοκτήτες στο καρναβάλι. Εδώ υπάρχει λαϊκή βάση.

Να σημειωθεί όμως πως είναι η πρώτη φορά φέτος που η Περιφέρεια έβαλε «πλάτη» για το καρναβάλι. Μετά από τόσα χρόνια, εμείς στηρίξαμε οικονομικά τον θεσμό και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε».

Σακελλαρόπουλος και Τσιμπρή

Από την πλευρά της η Ηρώ Τσιμπρή, διευθύντρια της Αναπτυξιακής Α.Ε. εστίασε στη στρατηγική της τοπικής ανάπτυξης που αφορά και στον πολιτισμό, μέσω και του προγράμματος Leader, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος στην επίτευξη του στόχου της προσέλκυσης τουρισμού μέσω του Καρναβαλιού.

Γιώργος Κοντογιάννης

(Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Ομίλου «Plus Media»)

«Το φετινό καρναβάλι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη πολλών συγκυριών»

«Είναι γεγονός πως παρόλο που έχουν κατατεθεί προτάσεις δεν έχουν υλοποιηθεί ποτέ. Έχουν γεννηθεί καινούργια επαγγέλματα μέσα από το καρναβάλι και η αλήθεια είναι πως το φετινό ήταν μια ευχάριστη έκπληξη πολλών συγκυριών.

Ωστόσο, είναι απαραίτητη η ανάπτυξη του θεάματος καθώς και η οργάνωση και η ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος. Τέλος, χρειάζεται η υποβολή αιτήματος από τον Δήμο στο Υπουργείο Εσωτερικών για την πρόσληψη 20 ατόμων».

Κώστας Σβόλης – Επικεφαλής «Πάτρα Ενωμένη»

Ο κ. Σβόλης είπε συνοπτικά τα εξής: Εμείς στεκόμαστε: Πρώτον, στην προβολή, εξωστρέφεια και διαφήμιση του σημαντικού αυτού θεσμού σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Είναι απαραίτητοι οι δίαυλοι επικοινωνίας με πόλεις που διοργανώνουν παγκόσμιας φήμης καρναβάλια.

Δεύτερον, επιβάλλεται η ανανέωση και η προσθήκη νέων καρναβαλικών δράσεων όπως για παράδειγμα ξεχωριστή παρέλαση αρμάτων των πληρωμάτων με θέσπιση ελκυστικών βραβείων. Ταυτόχρονα κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία καρναβαλικού πάρκου με εκθέματα όλες τις υπάρχουσες και μελλοντικές δημοτικές κατασκευές – άρματα, που θα αποτελέσει και διαχρονικό πόλο έλξης τουριστών.

Τρίτον, απαιτείται η θέσπιση κανόνων λειτουργίας των πληρωμάτων κατά τη διάρκεια της παρέλασης, ο έλεγχος για αποτροπή της παραβατικότητας και η αρμονική συνεργασία με υπηρεσίες και φορείς για ποιοτικό και ασφαλές καρναβάλι.

Βασίλης Αϊβαλής – Επικεφαλής «Πάτρα Σπουδαία και Πάλι»

«Η εικόνα της μεγάλης παρέλασης αντί να αναβαθμίζεται, υποβαθμίζεται»

«Η ημερίδα αυτή θα έπρεπε να είχε διοργανωθεί εδώ και πολύ καιρό. Κατά γενική ομολογία η Πάτρα θυμίζει καρναβάλι εκείνη την περίοδο αλλά όχι παντού και στον σωστό χρόνο. Δεν φαίνεται δυστυχώς πουθενά ότι η πόλη κάνει το καλύτερο καρναβάλι στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχει εκθεσιακός χώρος και η εικόνα της μεγάλης παρέλασης αντί να αναβαθμίζεται, υποβιβάζεται».

Πέτρος Ψωμάς Επικεφαλής «Σπιράλ»

«Το brand name του καρναβαλιού είναι πολύ ισχυρό».

«Το καρναβάλι θα πρέπει να το διαχειρίζεται ένας θεσμός ανώτερος του Δήμου ενώ παράλληλα θα πρέπει να χαραχτεί μια στρατηγική αδιάφορη με τον εκάστοτε δήμαρχο της πόλης.

Στο καρναβάλι του «αύριο» θα πρέπει να υπάρξει προβολή και εξωστρέφεια που προϋποθέτει την δικτύωση. Πρέπει να προωθήσουμε τις ανταλλαγές με τις άλλες πόλεις γιατί το brand name είναι πολύ ισχυρό».

Τι είπαν τα καρναβαλικά σωματεία

Το λόγο πήραν και τα καρναβαλικά σωματεία. Οι εκπρόσωποι αυτών τόνισαν πως το Καρναβάλι της Πάτρας έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό τουριστικό πόλο. Παράλληλα, αναδείχθηκαν νέες προτάσεις που θα μπορούσαν να παρουσιάσουν με καλύτερο τρόπο τις αρετές αυτού του θεσμού.

Η Βικτώρια Αγγελοπόλου εκπρόσωπος του συλλόγου «Σφήκες» τόνισε πως υπάρχει άγνοια της διαχείρισης του εν λόγω θεσμού καθώς και έλλειψη οράματος και αδυναμία διατύπωσης προτάσεων. Ξαναπρότεινε δε την δημιουργία παράλληλου φορέα.

Η σάτιρα μάλιστα δεν μπορεί να λείπει από το καρναβάλι σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γεωργακάκη εκπρόσωπο του ερασιτεχνικού σχήματος «Ρεφενέ».

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως στην εν λόγω ημερίδα προτάθηκε και η δημιουργία μουσείου για το καρναβάλι. Η πρόταση κατατέθηκε από την κ. Σπυριδούλα Πυρπύλη υπεύθυνη του τμήματος Αρχαιολογίας Παν.Πατρών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα λεγόμενα της το Μουσείο Καρναβαλιού χρειάζεται να αντιμετωπιστεί ως συμμετοχικό πολιτιστικό εγχείρημα – αστικό εργαστήριο. Μπορεί άλλωστε να προωθήσει την ανάπτυξη μιας εξειδικευμένης μορφής τουρισμού, όπως αλλού, όπου το καρναβάλι και η ανάδειξή του θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά τουριστικά προϊόντα.

O Δημήτρης Κουρμπανάς Αντιπρόεδρος της Καρναβαλικής Ακαδημίας τόνισε πως το Πατρινό Καρναβάλι δεν είναι δύο 2ώρα παρελάσεων, δεν είναι συναυλίες και θεάματα για να παρακολουθήσουν κάποιοι από την τηλεόραση.Υπογραμμίζει μάλιστα πως δεν είναι δυνατόν να προγραμματίζονται και να υλοποιούνται δράσεις εξωστρέφειας χωρίς να υπάρχει συνεννόηση μεταξύ αυτών που δημιουργούν το πολιτιστικό προϊόν.

Ο Δημήτρης Φάκαλος συγκινησιακά φορτισμένος, αφού νωρίτερα είχε μιλήσει η κ. Αγγελοπούλου, την οποία χαρακτήρισε μητέρα όλων, με δάκρυα στα μάτια επέμεινε στην ίδρυση φορέα ιδιωτικού δικαίου, που θα λειτουργεί παράλληλα με τον Δήμο. Θεωρεί πως η σημερινή δομή –όπως εδώ και πολλά χρόνια- δεν είναι αποτελεσματική, για να επιτευχθούν οι στόχοι της εξωστρέφειας και της προσέλκυσης.

Εν κατακλείδι

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ένα. Όλοι οι φορείς πρέπει να συνεργαστούν. Άλλωστε, η εν λόγω ημερίδα αφορούσε αποκλειστικά προτάσεις μελλοντικού σχεδιασμού στα εκάστοτε πεδία που απαιτεί η διοργάνωση όπως η πολιτική διαχείριση, η εξωστρέφεια και ο τουρισμός.

«Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο»: Συνεργασία, προβολή και νέος φορέας 5
«Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο»: Συνεργασία, προβολή και νέος φορέας 6
«Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο»: Συνεργασία, προβολή και νέος φορέας 7
«Το Καρναβάλι της Ελλάδας – Η Πάτρα σχεδιάζει το αύριο»: Συνεργασία, προβολή και νέος φορέας 8

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα