Μαθητές…τουρίστες στην Πάτρα – Αύξηση των σχολικών εκδρομών κατά 15%

14.04.2024 / 13:00
oinopoieio-achaia-clauss-DSC_6738-823x549-1

Του Ανδρέα Κολλιόπουλου

Τουλάχιστον 15% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά είναι αυξημένος ο αριθμός των σχολείων που θα έρθουν στην Πάτρα για την σχολική τους εκδρομή.

 Αυτές είναι οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων, με βάση τις κρατήσεις που έχουν γίνει για τον μήνα Απρίλιο, όπου κορυφώνονται οι εκδρομές των σχολείων, λίγο πριν από το Πάσχα και το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ωστόσο, οι σχολικές εκδρομές έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Νοέμβριο, συνεχίστηκαν τους χειμερινούς μήνες κορυφώνονται το διάστημα Μαρτίου και Απριλίου και σε μικρότερο βαθμό τον Μάιο.

Ήδη έχουν περάσει από τα ξενοδοχεία της πόλης αρκετά σχολεία από διάφορα μέρη της χώρας, κυρίως από την Βόρεια Ελλάδα, σε δεύτερο βαθμό από την Αττική, αλλά και από νησιά του Ιονίου ή άλλες πόλεις της Πελοποννήσου.

Η Πάτρα έχει έναν ιδιαίτερο ρόλο σε αυτή την μορφή τουρισμού που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια. Είναι ένας κλασικός προορισμός για τα σχολεία όλης της επικράτειας, χωρίς όμως η ίδια να έχει κάνει κάτι το ιδιαίτερο για να εξελίξει αυτή τη δυναμική που φαίνεται ότι έχει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων Αχαΐας, Δημήτρη Διαμαντόπουλο, η Πάτρα αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια από τις πρώτες επιλογές των σχολικών κοινοτήτων, των μαθητών δηλαδή και των εκπαιδευτικών, αλλά και των συλλόγων γονέων, στο που θα πάνε την εκδρομή τους.

Σημεία ενδιαφέροντος

«Είναι μια πόλη που προσφέρεται από κάθε πλευρά για σχολικές εκδρομές, είτε αυτές έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, είτε είναι περισσότερο αναψυχής. Έχει ζωή, έχει διασκέδαση και έχει δεκάδες σημεία γύρω από αυτή με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που μπορεί εύκολα να επισκεφτούν τα σχολεία». Σημεία όπως:

-το Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας που όμως δεν έχει προβληθεί από κανέναν από τους φορείς προς τα έξω,

-η Αχάια Κλάους, το παλαιότερο οινοποιό της Ελλάδας που αποτελεί ένα ξεχωριστό σημείο αναφοράς για τον οινοτουρισμό,

-το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο της Βούντενης το μεγαλύτερο νεκροταφείο της περιόδου που έχει δει το φως των ανασκαφών,

-η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου που είναι μοναδική στον κόσμο και που προσφέρεται για εκπαιδευτικές εκδρομές,

-τον ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα, τον δεύτερο μεγαλύτερο ναό όλων των Βαλκανίων

 -το Κάστρο της Πάτρας που έχει την δική του σημασία και τόσα ακόμα.

Τουρ και εκτός πόλης

Πέρα όμως από τα μνημεία και τα τοπωνύμια της Πάτρας τα σχολεία ανά την χώρα επιλέγουν την αχαϊκή πρωτεύουσα γιατί βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από μέρη που μέσα από την εκδρομή που κάνουν τους δίνεται η δυνατότητα να επισκεφτούν.

Έτσι αρκετά από τα σχολεία που επιλέγουν την Πάτρα για την εκδρομή τους πάνε από την αχαϊκή πρωτεύουσα στην Αρχαία Ολυμπία για κάποιες ώρες για να δουν εκεί από κοντά τον ιερό αυτό χώρο για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο ή επισκέπτονται τα Καλάβρυτα κάνοντας την βόλτα τους στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων ή σε άλλα σημεία της ιστορικής αυτής πόλης (Μουσείο Ολοκαυτώματος, Μέγα Σπήλαιο κτλ).

Πέρα λοιπόν από την Πάτρα, κάνουν και διάφορα tours, έχοντας ως έδρα την αχαϊκή πρωτεύουσα, σε μέρη έξω από αυτή ή ακόμα και σε σημεία φυσιολατρικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος όπως αυτό της Καλόγριας και του Εθνικού Πάρκου Υγρότοπων Κοτυχίου – Στροφυλιάς.

Τα περισσότερα από τα παραπάνω τοπωνύμια της Πάτρας βέβαια δεν τα γνωρίζει το ευρύ κοινό και κατά προέκταση οι μαθητές αφού πολύ απλά δεν έχουν προβληθεί όπως θα έπρεπε από την ίδια την πόλη και τους φορείς της.

Η πληρότητα των ξενοδοχείων

Παρόλα αυτά η Πάτρα επιλέγεται από τους μαθητές και γιατί είναι μια πόλη με ζωή, με διασκέδαση, με καλή ποιότητα υπηρεσιών εστίασης και αναψυχής. Ο σχολικός τουρισμός μπορεί να δώσει πολλά στην πόλη, άρα και στην οικονομία της.

 Στον κλάδο των ξενοδοχείων, αν η πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων της Πάτρας είναι την χειμερινή και την ανοιξιάτικη περίοδο κάπου μεταξύ του 50% και του 70% (με εξαίρεση βέβαια την περίοδο του καρναβαλιού όπου εκεί φτάνει στο 100%) αυτό σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με τον σχολικό τουρισμό.

Όμως ο κ. Διαμαντόπουλος ξεκαθαρίζει: «Οι σχολικές εκδρομές δίνουν ένα υψηλό ποσοστό πληρότητας στα ξενοδοχεία, που όμως κρατάει για δύο ή τρεις διανυκτερεύσεις. Τα ξενοδοχεία, ωστόσο, λειτουργούν όλη την εβδομάδα.

Είναι μια σημαντική ανάσα ο σχολικός τουρισμός για την Πάτρα από την στιγμή που η περιοχή μας δεν είναι τουριστικός προορισμός, όμως, για να μπορέσει να επιβιώσει και να σταθεί όρθια μια ξενοδοχειακή επιχείρηση χρειάζονται άλλες λύσεις».

Να τους… δει και η αγορά

Το ακόμα πιο σημαντικό ερώτημα είναι το κατά πόσο η τοπική αγορά βλέπει όλους τους μαθητές και τα σχολεία που έρχονται αφού τις περισσότερες ώρες του τριημέρου ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά τις περνάει εκτός Πάτρας.

Οπότε η Πάτρα πρέπει να βρει τις λύσεις για να κρατήσει για περισσότερες ώρες τα σχολεία αυτά εντός της πόλης και εντός της αγοράς της για να έχουν το ανάλογο κέρδος και οι τοπικές επιχειρήσεις.

Και η λύση στην εξίσωση αυτή δεν είναι άλλη από την αύξηση των μνημείων της, την τουριστική τους αξιοποίηση και την καλύτερη τους προβολή προς τα έξω. Μένει να δούμε κατά πόσο θα συμβάλει σε αυτό η ανάπλαση, τα έργα που γίνονται και οι παρεμβάσεις στο ιστορικό της κέντρο.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα