Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες

02.04.2022 / 14:14
patra-pyrgos1234

Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου κήρυξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το πρωί της Πέμπτης από εργοτάξιο στην θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος.

Πρόκειται για έναν δρόμο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.

«Σήμερα είναι μία καλή μέρα για την Ηλεία, για την Αχαΐα, για τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά. Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμεναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος. Αυτό  τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το πρωί της Πέμπτης κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου από εργοτάξιο στην θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.

Δεν θέλω σήμερα να μιλήσω για το παρελθόν. Η ιστορία του έργου αυτού σάς είναι γνωστή. Δυστυχώς οι κάτοικοι της Ηλείας και της Αχαΐας έχουν πληρώσει “φόρο” αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί. Τον Ιούλιο του 2019 αντιμετωπίσαμε μία σειρά από μεγάλες εκκρεμότητες. Εγώ, ο ίδιος, επισκεπτόμενος πολλές φορές προεκλογικά, είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το εργο αυτό θα δρομολογηθεί και θα υλοποιηθεί. Από όλα τα έργα το κομμάτι του έργου Πάτρα-Πύργος ήταν το πιο σύνθετο λόγω τραγικών αστοχιών στο παρελθόν. Με επιμονή και σχεδιασμό, καταφέραμε και πείσαμε της υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ήταν για μένα και ένα προσωπικό στοίχημα, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως τα μέσα του 2025. Το νερό έχει μπει πια στο αυλάκι. Θα υπάρχει η στενή παρακολούθηση του υπουργείου και περιφέρειας, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Θα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός σε σύγχρονη μορφή να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. Ένας τόπος μοναδικός, τόσο ταυτισμένος με την ιστορία ολόκληρης της πατρίδας μας. Αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί. Και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτή την κυβέρνηση. Προχωράμε και σε μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στον παλιό δρόμο, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Για μένα η σημαντικότερη πτυχή έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια. Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς. Σημαντικότατη συμβολή και στην οδική ασφάλεια. Θα θρηνήσουμε πολύ λιγότερα θύματα όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός. Αποτελεί ένα μέρος ενός μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος υποδομών. Αναλάβαμε τη δέσμευση για μια σειρά από σημαντικά οδικά έργα τα οποία είχαν κολλήσει. Όλα δρομολογούνται και προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, όπου οι πρώτες μπουλντόζες θα μπουν εντός του 2022, είπε μεταξύ άλλων.

Ξέρω ότι η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες δυσκολίες ως αποτέλεσμα διεθνούς κρίσης, της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, και έχει οδηγήσει σε πληθωριστικές τάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος αυτός θα μείνει. Το είπαμε και το κάνουμε πράξη, υπογράμμισε.

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 17

Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Α. Καραμανλής, ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το ΕΣΠΑ Γιάννης Τσακίρης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας, οι βουλευτές Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας Άγγελος Τσιγκρής, Ανδρέας Κατσανιώτης, Ιάσων Φωτήλας και Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι βουλευτές Ηλείας της ΝΔ Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Κώστας Τζαβάρας και Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο βουλευτής Κεφαλληνίας της ΝΔ Παναγής Καππάτος και ο βουλευτής Ζακύνθου της ΝΔ, Διονύσης Ακτύπης, καθώς και Δήμαρχοι και φορείς από την ευρύτερη περιοχή.

Ο «Νεολόγος» των Πατρών απευθύνθηκε στον Υπουργό Υποδομών αλλά και στους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας σε Αχαΐα και Ηλεία για την έναρξη κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου.

Κώστας Καραμανλής – Υπουργός Υποδομών: «Αναστήσαμε το έργο»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 18

Σε δηλώσεις του στο «Νεολόγο των Πατρών» ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, τονίζει: «Σήμερα, μετά από παλινωδίες και διάφορα άλλα «τερτίπια» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καταφέρνουμε και κλείνουμε  μια εκκρεμότητα ετών. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος όχι μόνο ξεκινάει αλλά μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι θα ολοκληρωθεί και στην ώρα του.

Η κυβέρνηση της ΝΔ κατάφερε να αναστήσει το έργο: με συστηματική δουλειά από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επανέρχεται ο δρόμος στην παραχώρηση της «Ολυμπίας Οδού» και με την τελική έγκριση που πήραμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή  – και μάλιστα με τα εύσημα της κυρίας Βεστάγκερ. Είμαστε υπερήφανοι, αφού αποτελούσε τη μόνη λογική κίνηση που διαθέταμε, προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Ένα έργο που θα ήταν ήδη έτοιμο αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επέλεγε να το σπάσει σε οκτώ κομμάτια. Και όλοι γνωρίζουν για ποιο λόγο κατατμήθηκε το έργο, έγινε και Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή. Όμως, με την επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική δουλειά στο Υπουργείο, έχουμε πλέον έργο, χρονοδιάγραμμα και προχωράμε προκειμένου οι πολίτες της Πάτρας και της Ηλείας, να έχουν έναν αυτοκινητόδρομο που τους αξίζει.

Αλλά να σημειώσουμε κι αυτό: δεν φτιάχνουμε μόνο νέους δρόμους. Αναβαθμίζουμε και τους υπάρχοντες. Τα έργα αυτό, οι εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό είναι απαραίτητες γιατί έχουμε έναν στόχο: Την ασφάλεια. Η Οδική Ασφάλεια έχει τεθεί εξαρχής σε απόλυτη προτεραιότητα και εθνικό στόχο από την κυβέρνηση της ΝΔ. Είναι απολύτως βέβαιο ότι μέχρι την ολοκλήρωση του έργου θα μειώσουμε την επικινδυνότητα του οδικού άξονα, για να σταματήσει να θρηνούμε άλλα θύματα στην άσφαλτο.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, έχει τέσσερις βασικούς άξονες: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι Οδηγοί – Κυκλοφοριακή Παιδεία – Δίκαιοι Κανόνες για όλους. Το Υπουργείο μας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου, αφού πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι, σημαίνει λιγότερα ατυχήματα».

Ν. Φαρμάκης – Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας: «Υπόσχεση στην τοπική κοινωνία»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 19

«Η επανένταξη της Πατρών – Πύργου στην Ολυμπία Οδό με τη «σφραγίδα» της Ε.Ε. και η διασφάλιση της χρηματοδότησης και από το επόμενο ΕΣΠΑ, αποτελούν εχέγγυα της απρόσκοπτης εξέλιξης και ολοκλήρωσης του νέου αυτοκινητόδρομου. Και αυτό μας κάνει να πιστεύουμε πως ο χρόνος μετράει αντίστροφα πλέον, μέχρι την στιγμή της ολοκλήρωσης, τότε που όπως έχω πει πολλές φορές θα έχουμε το δικαίωμα να πανηγυρίσουμε την πλήρη δικαίωση.

Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πιέσαμε προς κάθε κατεύθυνση για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την εκκίνηση του έργου και θα συνεχίσουμε να το παρακολουθούμε από κοντά, συμβάλλοντας στο μέτρο των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων μας σε ό,τι χρειαστεί.

Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι γίνεται επιτέλους η αρχή ενός έργου που αυτή τη φορά μοιάζει να είναι στέρεα δομημένο και προετοιμασμένο. Η προσπάθεια της κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια, αποδίδει καρπούς. Και αυτό είναι κάτι που το πιστώνεται, μία κυβέρνηση που δεν εγκατέλειψε το έργο στην τύχη του και που τήρησε την υπόσχεση που έδωσε στην τοπική κοινωνία».

Κώστας Πελετίδης-Δήμαρχος Πατρέων: «Επιβεβλημένη η νότια χάραξη»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 20

«Ο Δήμος Πατρέων διαχρονικά διεκδικεί από όλες τις κυβερνήσεις, την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Αυτό το έργο θα μπορούσε μέχρι σήμερα να είχε κατασκευαστεί και να το χρησιμοποιούμε με ασφάλεια χωρίς να χάνονται στην άσφαλτο ανθρώπινες ζωές. Σε μια δεκαετία, χάσαμε 130 συνανθρώπους μας.

Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, έπρεπε να είχε γίνει χθες και να είχε αποδοθεί για χρήση, χωρίς διόδια. Με τον αγώνα μας, είμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό των μεγαλοεργολάβων, για το ποιος θα κερδίσει από την κατασκευή και την λειτουργία του, αλλά και απέναντι στην κυβέρνηση που βάζει τις ζωές που χάνονται απέναντι στη λογική του κόστους – οφέλους, με αποτέλεσμα να καθυστερούν το έργο επί δεκαετίες.

Ταυτόχρονα παλεύουμε στην κατεύθυνση, ο δρόμος αυτός, να μην καταστρέφει τους οικισμούς από τους οποίους θα περάσει και να μην υποβαθμίσει την περιοχή μας, γι αυτό και μιλάμε για την Νότια Χάραξη, που μπορεί και θα έπρεπε να υλοποιηθεί».

Ανδρέας Κατσανιώτης – Υφυπουργός Εξωτερικών: «Σε αναπτυξιακή τροχιά η Δυτική Ελλάδα»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 21

«Το μεγάλο έργο για την περιοχή μας επιτέλους υλοποιείται από την κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτό υποσχεθήκαμε και αυτό κάνουμε πράξη. Γι αυτό παλεύαμε από το 2014. Και ο δρόμος θα είχε ήδη παραδοθεί αν δεν μεσολαβούσαν οι καταστροφικές επιλογές του ΣΥΡΙΖΑ. Όλα αυτά βέβαια είναι γνωστά και οι πολίτες τα ξέρουν. Εμείς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με λιγότερα λόγια και ακόμα περισσότερες πράξεις. Η Πατρών – Πύργου θα παραδοθεί εντός του χρονοδιαγράμματος και η μετακίνηση των πολιτών θα είναι ασφαλέστερη και γρηγορότερη. Θα διευκολυνθεί το εμπόριο και οι μεταφορές τονώνοντας την εθνική και τοπική οικονομία. Θα μπει σε ακόμα πιο δυναμική αναπτυξιακή τροχιά η Αχαΐα και συνολικά η Δυτική Ελλάδα».

Μιχάλης Κατρίνης – Επικεφαλής Κ.Ο. ΚΙΝΑΛ: «Ολοκλήρωση έως Τσακώνα»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 22

«Το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολίτες της Ηλείας είναι οι κυβερνητικές και κομματικές φιέστες που συνδέονται με το δρόμο Πάτρα-Πύργος. Η κυβέρνηση θα κριθεί από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου που πλέον τοποθετείται στο τέλος του 2025.

Οφείλουμε, όμως, να παρατηρήσουμε ότι χάθηκαν 7 ολόκληρα χρόνια. Ένα έργο, για τη μη υλοποίηση του οποίου υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες. Τα 4,5 χρόνια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τα 3 σχεδόν χρόνια της κυβέρνησης του κ.Μητσοτάκη αθροίζουν πάνω από 7 χρόνια καθυστέρησης.

Η κυβέρνηση οφείλει, έστω και τώρα, να εγγυηθεί την τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση του έργου. Όπως οφείλει  να δεσμευτεί για την ολοκλήρωση και του υπόλοιπου τμήματος, από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα».

Σία Αναγνωστοπούλου – Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας: «Οι πολίτες γνωρίζουν»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 23

«Όλα για την επικοινωνία, σε μια στιγμή μάλιστα που η κοινωνία δοκιμάζεται άγρια από την ακρίβεια.

Το 2018, μετά από προσπάθειες και νέους φακέλους, εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε το έργο από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται.

Σύμφωνα, με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, θα ολοκληρωνόταν το 2023, χωρίς διόδια. Η κυβέρνηση της ΝΔ υπονόμευσε και τελικά ακύρωσε τις εργολαβίες που το κατασκεύαζαν.

Ήρθαν λοιπόν οι κυβερνώντες:

▶ με σχεδόν 3 χρόνια καθυστέρηση,

▶ με επιπλέον κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα τα πληρώσουν οι πολίτες για διόδια, αποζημιώσεις σε εργολάβους κ.α.  και κάνουν, χωρίς διαγωνισμό, απευθείας ανάθεση, στους εργολάβους, που ζήτησαν και πέτυχαν την απένταξη του το 2013».

Χριστίνα Αλεξοπούλου – Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας: «Χιλιάδες θέσεις εργασίας»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 24

«Η Πατρών-Πύργου είναι πλέον πραγματικότητα. Ένα έργο που ήταν επιβεβλημένο για την ασφάλεια των πολιτών και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος. Ύστερα από δύο χρόνια μεθοδικής και επίμονης δουλειάς, οι προσπάθειες της Κυβέρνησης δικαιώνονται και ένα έργο ζωτικής σημασίας ξεκινά. Η κατασκευή της ήταν ένα προσωπικό στοίχημα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη το οποίο υλοποιείται. Η δυναμική που θα προσφέρει το έργο αυτό στην Αχαΐα και γενικότερα στη περιφέρεια μας είναι τεράστια, αφού χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται και θα αποτελέσουν οικονομική ανάσα για την περιοχή μας. Τα μεγάλα έργα στη χώρα συνεχίζουν και παρόλες τις κρίσεις, η νέα Ελλάδα της ευημερίας και της ανάπτυξης είναι γεγονός».

Διονυσία Αυγερινοπούλου – Βουλευτής ΝΔ Ηλείας: «Ήταν προεκλογική μας δέσμευση»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 25

«Η 31η Μαρτίου αποτελεί µια πολύ σηµαντική µέρα για την Ηλεία καθώς σηµαίνει την επανέναρξη των εργασιών στο τµήµα της Ολυµπίας οδού Πάτρα-Πύργος.

Αποτέλεσε προεκλογική δέσµευση ήδη από το 2019, της νέας δηµοκρατίας και της κυβέρνησης Μητσοτάκη η ορθή δροµολόγηση και η ολοκλήρωση αυτού του σηµαντικού έργου για την οδική ασφάλεια της περιοχής µας και η προεκλογική µας αυτή δέσµευση σήµερα γίνεται πράξη!

Οφείλουµε λοιπόν ένα µεγάλο ευχαριστώ στον ίδιο τον πρωθυπουργό καθώς που αφενός πρoτεραιοποίησε την υλοποίηση αυτού του διευρωπαϊκού δικτύου για την περιοχή µας ανάµεσα στα µεγάλα έργα τα οποία υλοποιεί για τη χώρα η κυβέρνηση της Νέας Δηµοκρατίας, αφετέρου γιατί ο ίδιος προσωπικά έθεσε το ζήτηµα της ολοκλήρωσης της Ολυµπίας οδού ως προς το Πάτρα- Πύργος στον υψηλότερο βαθµό ενώπιον της Ευρωπαϊκής επιτροπής»

Απόστολος Κατσιφάρας – Πρώην Περιφερειάρχης: «Απλά ερωτήματα»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 26

«Μέσα σε 15 χρόνια είχαμε τέσσερα εγκαίνια, διαδοχικές διαψεύσεις δεσμεύσεων και χρονοδιαγραμμάτων και προεκλογικές φιέστες. Τα ερωτήματα όμως είναι απλά, σαφή και κατηγορηματικά.

Πότε είχε δίκιο η Νέα Δημοκρατία; Όταν οι υπουργοί της  πανηγύριζαν το 2013, που το απένταξαν από την σύμβαση Παραχώρησης ή το 2022 που το επανένταξαν πάλι στην σύμβαση Παραχώρησης;

Η χωροθέτηση των διοδίων συνιστά ή όχι αντικίνητρο για τη χρήση του αυτοκινητόδρομου και ποιο θα είναι το κόστος συντήρησης που θα επωμιστεί η Περιφέρεια για τη συντήρηση του παλαιού εθνικού δικτύου;

Η απαίτηση των πολιτών και η δέσμευση της χώρας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η ολοκλήρωση του συνόλου της Ολυμπίας Οδού και όχι μόνο το τμήμα Πάτρα – Χανάκια. Τι λέει στους πολίτες;»

Κώστας Σπηλιόπουλος – «Δυτική Ελλάδα Μπροστά»: «Επιτέλους σε φάση υλοποίησης»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 27

Είναι ασφαλώς θετικό το γεγονός της έναρξης των εργασιών κατασκευής του πολύπαθου έργου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και πιστεύουμε ότι αυτή τη φορά το έργο θα εκτελεστεί και θα ολοκληρωθεί χωρίς άλλες περιπέτειες.

Βλέπουμε θετικά τον τρόπο κατασκευής με σύμβαση παραχώρησης στην ”Ολυμπία Οδό”, γιατί πιστεύουμε ότι το έργο θα εκτελεστεί σύντομα, θα είναι άρτια η κατασκευή του και κυρίως θα λειτουργήσει με την απαραίτητη συντήρηση.

Υπάρχουν όμως και αρνητικά στοιχεία στην όλη διαχείριση του θέματος:

Η μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών και οι συνεχείς ανατροπές των χρονοδιαγραμμάτων που ανακοινώνονταν, το κόστος του έργου και η σύνδεση με την Ολυμπία και τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα είναι ζήτημα που δεν πρέπει να ξεχαστεί.

Γιάννης Λυμπέρης – Δήμαρχος Ήλιδας: «Ευχαριστημένοι και παρακολουθούμε»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 28

«Πρόκειται για ένα έργο που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί με την Κορίνθου-Πατρών. Ήμασταν όλοι οι Δήμαρχοι της Ηλείας υπέρ της παραχώρησης και του τρόπου ως συνέχεια της Κορίνθου-Πατρών-Πύργος-Τσακώνα. Επιπροσθέτως, λέγεται Ολυμπία Οδός, άρα το όνομά της είναι συνδεδεμένο με την Ολυμπία, όπου πρέπει να φτάσει. Δυστυχώς για οικονομικούς λόγους και των όσων γνωρίζουμε έως σήμερα δεν ολοκληρώθηκε. Είμαστε ευχαριστημένοι με τις εξελίξεις και με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρώπης πιστεύουμε πως το έργο θα υλοποιηθεί. Θα είμαστε εδώ, από την αρχή των εργασιών έως το τέλος για να εποπτεύουμε και να παρακολουθούμε την πορεία των εργασιών».

Παναγιώτης Αντωνακόπουλος – Δήμαρχος Πύργου: «Ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 29

«Ευελπιστούμε ότι αυτή τη φορά, θα υπάρξει συνέχεια και ολοκλήρωση του έργου.

Ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις του μετακυλιόμενου στην κοινωνία, λόγω την επικρατουσών οικονομικών συνθηκών, δυσβάσταχτου κόστους χρησιμοποίησης του έργου (Διόδια). Αναμένουμε συμπλήρωση του έργου με την κατασκευή συνδετήριων οδών του οδικού άξονα και των αστικών κέντρων της Ηλείας. Ελπίζουμε ότι θα ολοκληρωθεί το έργο όπως ο τίτλος του το περιγράφει στον αρχικό του προγραμματισμό: Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

Τέλος, διεκδικούμε την κατασκευή του Δρόμου έως την είσοδο του Πύργου, αφού σήμερα ονομάζεται δρόμος Πατρών-Πύργου, και προέκτασή του έως την Αρχαία Ολυμπία».

Ιωάννης Λέντζας – Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: «Στην Αρχαία Ολυμπία, χωρίς διόδια»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 30

«Χαιρετίζουμε την κάθοδο του Πρωθυπουργού για την έναρξη των εργασιών στον πολυπόθητο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα έργο που, όπως έχω τονίσει επανειλημμένως, θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει «χθες».

Εκφράζοντας την ελπίδα και την αγωνία όλων των Ηλείων, ευχόμαστε αυτή τη φορά ο αυτοκινητόδρομος να μην μείνει ξανά στις τελετές εγκαινίων και στις εξαγγελίες. Ειδικότερα, εκφράζοντας τον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης, που έχει πληρώσει τον πιο βαρύ φόρο αίματος στην καρμανιόλα που αποκαλούμε Ε.Ο. Πατρών-Πύργου, απαιτούμε το έργο να ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος.

Οφείλω να τονίσω όμως, πως η Ολυμπία Οδός δεν μπορεί να αποκαλείται έτσι, χωρίς ο δρόμος να φτάνει μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.

Διεκδικούμε επίσης την ολοκλήρωση του αρχικού έργου Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με όλες τις απαραίτητες συνδέσεις.

Τέλος, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην επιβολή διοδίων εν μέσω βαθιάς οικονομικής ύφεσης. Ειδικά στην περιοχή μας, που έχει πολλές εμπορικές συναλλαγές με την Αχαΐα, είναι ανεπίτρεπτο να πληρώνουμε διόδια για 40 χιλιόμετρα απόσταση μέχρι την Πάτρα».

Σπύρος Μυλωνάς – Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας: «Θετική εξέλιξη με ενστάσεις»

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 31

«Πρόκειται, χωρίς την παραμικρή αμφιβολία, για σημαντική και οπωσδήποτε θετική εξέλιξη. Οφείλω όμως να επισημάνω την τεράστια καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.

Για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που διέρχεται από το Δήμο μας διατηρούμε ορισμένες σαφείς ενστάσεις που τις έχουμε διατυπώσει δημόσια και αρμοδίως. Συνοπτικά πρόκειται για τον κόμβο της Κάτω Αχαϊας, για το σταθμό των διοδίων, για τη σύνδεση με το αεροδρόμιο του Αράξου και για τον κόμβο στον Αλισσό. Πρόκειται για ενστάσεις βάσιμες και πλήρως τεκμηριωμένες για τις οποίες θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προκειμένου να υιοθετηθούν ώστε ο υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος να γίνει πλήρως λειτουργικός για το Δήμο και τους δημότες μας».

Η ταυτότητα του έργου

Πατρών – Πύργου: Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας – Τι λένε οι τοπικές κοινωνίες 32

Ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος θα προσφέρει μία πολύτιμη οδική υποδομή για την πολυδιάστατη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της νοτιοδυτικής Ελλάδας, όπως και την ασφαλή σύνδεσή της με το εθνικό δίκτυο.

Ο νέος, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 74,5 χιλιόμετρα, το πλάτος του οδοστρώματος θα υπερβαίνει τα 21 μέτρα, ενώ το παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο θα έχει μήκος 124 χιλιόμετρα. Στην τελική του ανάπτυξη ο δρόμος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις και η προθεσμία για την ολοκλήρωσή του ανέρχεται στους 40 μήνες.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα