«Καλάθι του νοικοκυριού»: Τα τελικά προϊόντα που το «γεμίζουν»

23.10.2022 / 12:35
kalathi

Στο «Καλάθι του νοικοκυριού» είναι στραμμένο το ενδιαφέρον των ελλήνων καταναλωτών αφού η ακρίβεια καλπάζει και πλέον, όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να προμηθευτούν, ακόμα και τα βασικά είδη διατροφής. Στο μεταξύ, το «Καλάθι του νοικοκυριού»… γεμίζει πλέον από πολλούς καταναλωτές και διαδικτυακά και κυρίως νυχτερινές ώρες.Το υπουργείο Ανάπτυξης έφερε αλλαγές της τελευταίας στιγμής στο «Καλάθι του νοικοκυριού» που αναμένεται να μπει στη ζωή μας από τον Νοέμβριο και να παραμείνει τουλάχιστον έως την άνοιξη. Όπως, όλα δείχνουν, στο «Καλάθι του νοικοκυριού» προστίθενται πλέον τα όσπρια και το αλεύρι, ενός εκτός της λίστας μένουν τα αναψυκτικά και τα νερά.

Η λίστα των 50 προϊόντων

-Ρύζι (Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο)

-Ψωμί (Ψωμί για τοστ, ψωμί φραντζόλα και φρυγανιές)

-Ζυμαρικά (Μακαρόνια Νο 6)

-Χοιρινό (Συσκευασμένα)

-Πουλερικά (Συσκευασμένα)

-Αλλαντικά (Γαλοπούλα ή/και πάριζα)

-Ψάρια κατεψυγμένα (Ένα τουλάχιστον προϊόν)

-Γάλα νωπό πλήρες (Γάλα φρέσκο πλήρες)

-Γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά (Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%)

-Γάλα διατηρημένο (Γάλα εβαπορέ)

-Γιαούρτι (Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις και γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις)

-Τυριά (Φέτα, γκούντα, τυρί με Χαμηλά Λιπαρά)

-Άλλα είδη διατροφής (Χυμός τομάτας διατηρημένος)

-Αυγά (Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα)

-Μαργαρίνη και άλλα φυτικά λίπη

-Ελαιόλαδο (Παρθένο ελαιόλαδο)

-Άλλα βρώσιμα έλαια (Ηλιέλαιο)

-Λαχανικά κατεψυγμένα (Τουλάχιστον ένα, από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα)

-Ζάχαρη (Λευκή ζάχαρη)

-Παιδικές τροφές (Φόρμουλα μωρών και γάλα βρεφικής ηλικίας)

-Καφές (Ελληνικός καφές, στιγμιαίος καφές και γαλλικός καφές)

-Είδη καθαρισμού και συντήρησης (Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά, απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες), απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών – χλωρίνες, απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι και χαρτί κουζίνας)

-Είδη προσωπικής υγιεινής (Οδοντόκρεμες, χαρτί υγείας, σερβιέτες, ταμπόν, σαμπουάν, σαπούνια σε στερεή κατάσταση και πάνες ακράτειας)

-Είδη για μωρά [Πάνες για μωρά, είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα) καιίδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)]

-Τροφές για κατοικίδια ζώα

-Όσπρια

-Αλεύρι

Χριστουγεννιάτικο «Καλάθι»

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, στο μέτρο, αναμένεται να προστεθεί και μια διάταξη που θα ορίζει ότι ο καθορισμός της λίστας θα πρέπει να γίνεται και θα μπορεί να τροποποιείται με υπουργική απόφαση και όχι με νέα νομοθετική ρύθμιση. Επίσης, η λίστα των κατηγοριών των αγαθών θα μπορεί να τροποποιείται λόγω εποχικότητας της ζήτησης για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Για παράδειγμα, τα Χριστούγεννα να μπορούν να προστεθούν κάποια αγαθά που να αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο.

Οnline «στροφή»

Στο μεταξύ, όπως φαίνεται, αλλάζουν σιγά σιγά και ο τρόπος που ψωνίζουμε, αφού αυξημένες κατά 8% ήταν οι ποσότητες των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές μέσω των online super market στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε ετήσια βάση, με τη συνολική αξία τους αυξημένη κατά 18% στο ίδιο διάστημα, γεγονός το οποίο μαρτυρά ανατιμήσεις.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Convert Group, σύμφωνα με τα οποία η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε, ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια, δηλαδή 9% λιγότερα. Αυτό, όμως, που οδήγησε σε αύξηση του συνόλου των τεμαχίων που αγόρασαν συνολικά είναι ότι δημιούργησαν περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, δηλαδή πραγματοποίησαν αγορές μέσω online supermarket περισσότερες φορές.

Σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν: +19% σε προϊόντα για κατοικίδια, +7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +5% σε προϊόντα αρτοποιίας, +5% σε ποτά και αναψυκτικά, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε συσκευασμένα τρόφιμα.

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

Στην έκθεση τριμήνου της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων νερών η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια από ό, τι στο αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Συγκεκριμένα, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του 9μηνου του 2022, σε σχέση με 24% στο 9μηνο του 2021.

Ακόμη, διαπιστώνεται ότι η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας. Τέλος, εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί ότι πάνω από το ⅓ των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά.

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα