Δυτική Ελλάδα:Προχωρούν οι διαδικασίες για τη μελέτη ανάπλασης της πρώην χαρτοποιίας Λαδόπουλου

26.02.2022 / 21:10
LADOPOULOS

Κλειδί για την ολοκλήρωση του έργου είναι η ένταξή του στα έργα ΣΔΙΤ, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον Όμιλο Plus Media, o αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης

TOY ΑΛΕΞΑΝΔΡΟY ΚΟΓΚΟΛΗ
alexkogkolis@hotmail.com

«Η ανάπλαση του παλιού εργοστασίου του Λαδόπουλου έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στις προτάσεις της χώρας προς το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει εγκριθεί. Για να υλοποιηθεί θα πρέπει να υπάρξει ρεαλιστικός προϋπολογισμός και ταχύτητα σε όλες τις διαδικασίες», δηλώνει αποκλειστικά στον Όμιλο Plus Media και στο «Νεολόγο», ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, απαντώντας εφ’ όλης της ύλης για το θέμα και αποκρυσταλλώνοντας τον οδικό χάρτη για την πολυπόθητη ολοκλήρωσή του. Θυμίζουμε πως ο «Νεολόγος» είχε αποκαλύψει πρώτος το ευχάριστο νέο της ένταξης.
Κατακυρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός
Η «προσαρμοστική επαναχρησιμοποίηση» της πρώην Χαρτοποιίας, μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, αποτελεί στοίχημα για την Αχαϊκή πρωτεύουσα, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και την Κυβέρνηση. Ήδη, με την κατακύρωση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας, προχωρούν βήμα – βήμα οι διαδικασίες για τη μελέτη, η οποία θα αποκρυσταλλώσει και το τελικό ποσό που θα απαιτηθεί για το όλο έργο, που υπολογίζεται στα 80 εκατομμύρια ευρώ. Βέβαια, η ολοκλήρωση της μελέτης απαιτεί περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που, επίσης, πρέπει να εξευρεθεί από χρηματοδοτικό εργαλείο.
Σημειώνουμε πως, πέραν όλων των άλλων, θα λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα υπηρεσιών και φορέων, ενώ θα εξοικονομηθούν και χρήματα από τα ενοίκια. Η Περιφέρεια, δημοτικές υπηρεσίες, η 6η ΥΠΕ, η Εφορία, σχολεία και χώροι πολιτισμού θα στεγαστούν στον χώρο.
«Το παρακολουθώ προσωπικά»

Δυτική Ελλάδα:Προχωρούν οι διαδικασίες για τη μελέτη ανάπλασης της πρώην χαρτοποιίας Λαδόπουλου 2


«Έχουμε κάνει μια αναλυτική συζήτηση με την Περιφέρεια που είναι αξιόπιστος συνομιλητής και τρέχει το έργο με αποτελεσματικότητα. Το οικονομικό κομμάτι από Ταμείο είναι συγκεκριμένο. Συνεπώς, θα πρέπει να έχουμε προσεκτικό προϋπολογισμό για να μπορεί να υλοποιηθεί με τις διαθέσιμες δυνατότητες η σημαντική αυτή ανάπλαση, που αποκεντρώνει, εξοικονομεί και δίνει δυναμική στην περιοχή» δηλώνει ο Υπουργός και συνεχίζει:
«Η ολοκλήρωση της τεχνικής προετοιμασίας και η ένταξη στα έργα ΣΔΙΤ είναι κλειδί για τη επόμενη μέρα. Πρέπει τώρα να τρέξει όσο γίνεται πιο γρήγορα και να περάσει της διαδικασία έγκρισης ως σύμπραξη και να βγει ο σχετικός διαγωνισμός. Όταν γίνουν αυτά θα είμαι αρκετά ασφαλής ότι θα τελειώσει με επιτυχία. Πρέπει να τηρήσουμε όλα όσα προβλέπονται για τις διαγωνιστικές διαδικασίες και να εξειδικεύσουμε στην Ευρώπη τί κάνουμε. Να πετυχαίνουμε τους στόχους και τα ορόσημα. Με ταχύτητα από τις κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες, ξεπερνώντας τις γραφειοκρατικές απαιτήσεις που είναι μεν απαραίτητες αλλά και πρόκληση. Είμαι αισιόδοξος, θα το παρακολουθώ προσωπικά».
Μιλάμε, σαφώς, για ένα από τα μεγαλύτερα έργα, διαχρονικά, στην Πάτρα. Η «προσαρμοστική επαναχρησιμοποίηση» είναι η διαδικασία επανατοποθέτησης κτιρίων που έχουν ξεπεράσει τους αρχικούς τους σκοπούς για διαφορετικές χρήσεις ή λειτουργίες, διατηρώντας ταυτόχρονα τα ιστορικά τους χαρακτηριστικά και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην δυτική Ευρώπη. Η εν λόγω πρόταση προς την Ευρώπη, εγκρίθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είχε πλήρη εικόνα για τα έργα ανάπλασης και υποδομών σε όλη τη χώρα.
Φιλόδημος μόνο για την Πάτρα;
Ρίχνοντας μια ματιά στην ιστορία του έργου και με βάση τα όσα έχει αποκαλύψει ο «Νεολόγος», πριν από τις Αυτοδιοικητικές και Εθνικές εκλογές του 2019, δίδονταν η εικόνα πως όλες οι διαδικασίες θα επισπεύδονταν την επομένη των εκλογών και ότι είναι σίγουρη η χρηματοδότησή του. Για τη μετατροπή του χώρου σε στολίδι για την πόλη, πεδίο πολιτισμού και αναψυχής. Κυβέρνηση, περιφέρεια και Δήμος εμφανίζονταν αισιόδοξοι για την ένταξή του σε χρηματοδοτικό εργαλείο, με τις δύο πρώτες να κάνουν συχνότατα λόγο για τον Φιλόδημο. Μάλιστα, δύο φορές από την Πάτρα, ο Αλέξης Τσίπρας είχε αναφερθεί στην επιπλέον χρηματοδότηση της ανάπλασης με 20.000.000 ευρώ. Θυμίζουμε πως, τότε, από στελέχη της αυτοδιοίκησης και της κεντρικής σκηνής το έργο κοστολογούταν στα 100.000.000 ευρώ, χωρίς οριστικές μελέτες, όταν όλο το πακέτο του Φιλόδημου έφτανε στα 140.000.000. Δηλαδή μόνο ο Λαδόπουλος θα χρησιμοποιούσε το 70% των χρημάτων που προορίζονταν για όλη τη χώρα. Οι αναφορές αυτές έγιναν αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού πολλοί ήταν αυτοί που καταλόγιζαν στην τότε περιφερειακή αρχή και στην κυβέρνηση ευθύνες για «ευκολία λόγων χωρίς ρεαλιστικούς στόχους». Επιπροσθέτως, στα ισχυριζόμενα από τον κ. Κατσιφάρα «περί ωριμότητας του έργου», απαντάται ότι «έστω και τώρα θα πρέπει να δώσει την εν λόγω μελέτη, για να μην κάνουμε καινούργια που κοστίζει».
«Άδειος φάκελος»
Όμως, όπως φάνηκε αργότερα, τα πράγματα – για πολλούς – δεν ήταν όπως παρουσιάζονταν «και τώρα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για να σωθεί το έργο», σύμφωνα με στελέχη της νυν κυβέρνησης και της Περιφερειακής αρχής. Σύμφωνα με επιτελείς της Πατρών – Αθηνών, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, είχε παραλάβει σχεδόν άδειο φάκελο. Πρόσωπα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και μηχανικοί, μιλούσαν συνεχώς για τη μη ωριμότητά του, η οποία δεν έχει να κάνει σαφώς μόνο με τη χρηματοδότησή του. «Δεν είχαν προχωρήσει οι μελέτες, στατικές, τοπογραφικές, περιβαλλοντικές, χρηματοοικονομικές κτλ., και δεν είχε προκηρυχθεί καν ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Διότι, η ολοκλήρωση της ανάπλασης δεν είναι αρχικά μόνο θέμα χρηματοδότησης, αλλά και ωριμότητας, που σαφώς θα προκύψει και από τις απαραίτητες μελέτες!», ελέγετο.

«Δεν είχε προχωρήσει τίποτα»
Ως επιβεβαίωση όλων αυτών, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε δηλώσει στον Max fm, ότι, «στην ουσία η ανάπλαση του Λαδόπουλου βρισκόταν στον «αέρα» και πως όσα είχαν ακουστεί ήταν εκτός πραγματικότητας, γιατί το έργο ήταν ανώριμο και δεν είχε προχωρήσει τίποτα».

«Ευθύνες και στον Δήμο»
Τέλος, μομφές υπάρχουν και για τη Δημοτική αρχή, αφού ως λέγεται από Αυτοδιοικητικούς, «ναι μεν μετά την παραχώρηση του χώρου δεν είχε την πλήρη ευθύνη, έπρεπε όμως να ελέγχει την πορεία των διαδικασιών και να επιδείξει μεγαλύτερη πρακτική ευαισθησία για την πορεία του έργου, όπως σε άλλες περιπτώσεις». «Αντί αυτού, μπήκαν στη λογική των εύκολων λόγων και της δήθεν τεράστιας συμβολής τους στην ανάπλαση της περιοχής, ενώ επρόκειτο για ένα πουκάμισο αδειανό. Θα έπρεπε να είχαν προσέξει και να μην πείθονταν χωρίς να εξετάζουν, γιατί για το συγκεκριμένο ζήτημα εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα», προστίθεται χαρακτηριστικά.


Δυτική Ελλάδα: Τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Αχαΐα:
*Ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμός κέντρων υγείας και νοσοκομείων, όπως, ενδεικτικά, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και το Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Ο Αγ. Ανδρέας».
*Σύστημα κατ’ οίκον νοσηλείας και περίθαλψης, μέσω της δημιουργίας κέντρου φροντίδας στην Πάτρα.
*Αναβάθμιση των υποδομών ερευνητικών κέντρων εποπτείας της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας. Αυτά είναι: το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας Πάτρας, το Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας «Αθηνά» και Επιστημονικό Πάρκο Πατρών.
*Θερμική μονάδα για διαχείριση αστικής ίλυος στην Αιγιαλεία
Αιτωλοακαρνανία:
*Δημιουργία Υδροηλεκτρικού σταθμού αποθήκευσης ενέργειας στην Αμφιλοχία.
*Εργασίες άρδευσης και προστασίας από πλημμύρες στις περιοχές Αμβρακία-Αμφιλοχία και Βάλτος.
*Ζώνη Αρδευτικού Δικτύου 11Α Κάτω Αχελώου.
*Βελτίωση της βασικής περιβαλλοντικής υποδομής για τη διαχείριση λυμάτων του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας.
Ηλεία:
*ΤΟΕΒ N. Ηλείας: Υπόγεια δίκτυα ροής ΤΟΕΒ Αμαλιάδας, Πύργος, Πελοπίου & Επιταλίου.
Το συγκεκριμένο έργο, μεταξύ άλλων που έχουν ενταχθεί, είναι σημαντικότατης σημασίας για το νομό, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη του τομέα και της αυτοδιοίκησης.
Έργα που αφορούν και τους τρεις νομούς:
*Δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας
*Πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας

Στήνονται τα εργοτάξια στην Πατρών Πύργου

Στο μεταξύ, στην τελική ευθεία βρίσκεται και η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος. Το εργοτάξιο στα Καμίνια έχει ήδη στηθεί και ετοιμάζονται προκάτ αλλά και χώροι γραφείων, ενώ μπουλντόζες και JCB σκαλίζουν τον περιβάλλοντα χώρο. Η διάρκεια των έργων με έναρξη γύρω στο Πάσχα, έχει οριστεί για τα πρώτα 56 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, και όπως αναφέρει ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ολοκληρωθούν και θα δοθούν στην κυκλοφορία πριν τους 35 μήνες, δηλαδή στα τέλη του 2024. Αφορά το τμήμα Πύργος-Κάτω Αχαΐα. Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας θα δοθεί στους 40 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.
Επίσης, έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα οδικής ασφάλειας, ύψους 30 εκατομμύριων ευρώ, τα οποία τα είναι έτοιμα μέσα στο 2022.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα