Άραξος: Χαμηλές πτήσεις για το αεροδρόμιο της Δυτικής Ελλάδας – «Λείπουν» οι Ρωσόφωνοι τουρίστες

14.08.2022 / 9:11
araxos-1280x720

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Στους 100.000 επιβάτες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να φτάσει το σύνολο τον επιβατών της φετινής επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο του Αράξου έως στο τέλος του Οκτωβρίου. Μέχρι το τέλος του Ιουνίου οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις στον κρατικό αερολιμένα ήταν συνολικά κοντά στους 45.000, αριθμός που ικανοποιεί τους αρμοδίους, με βάση τις συνθήκες που υπάρχουν και τον δείκτη της επιβατικής κίνησης του περσινού καλοκαιριού.

Όπως αναφέρει στον «Νεολόγο» των Πατρών ο διευθυντής του πολιτικού αεροδρομίου του Αράξου, Γιώργος Γκουβίτσας: «Πέρυσι ο αριθμός της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο ήταν κοντά στους 73.000. Είχαμε πετύχει έτσι μία σημαντική ανάκαμψη από το καλοκαίρι του 2020 όταν εξαιτίας της πανδημίας, είχαμε πέσει στους 25.000 επιβάτες στο σύνολο.

Φέτος θα μπορούσαμε να είχαμε πλησιάσει τα νούμερα του 2018 και του 2019, όταν είχαμε ξεπεράσει τους 180.000 επιβάτες, όμως ο πόλεμος στην Ουκρανία, ήταν τελικά μία σοβαρή απώλεια για τον τουρισμό της περιοχής μας όπως αποδείχτηκε».

Σύμφωνα με τον κ. Γκουβίτσα, αν το φετινό καλοκαίρι δεν υπήρχε ο πόλεμος της Ουκρανίας και έρχονταν στην Δυτική Ελλάδα οι Ρώσοι, οι Ουκρανοί και οι Λευκορώσοι, ο Άραξος θα έφτανε ακόμα και τους 150.000 επιβάτες και τότε σε αυτή την περίπτωση θα μιλούσαμε για μια ουσιαστική ανάκαμψη και το ξεπέρασμα της διετούς κρίσης της πανδημίας.

Η κομβική απώλεια των ρωσώφωνων

Οι αγορές που προέρχονται από τους ρωσώφωνους λαούς κατείχαν τα χρόνια πριν από την πανδημία το 25% περίπου του συνόλου του εισερχόμενου τουρισμού, των ξένων δηλαδή επισκεπτών που έρχονταν στην Δυτική Ελλάδα, οι οποίοι φέτος δεν θα έρθουν στην περιοχή εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Η απώλεια αυτή σε μια περιοχή που έτσι και αλλιώς δεν έχει μεγάλη τουριστική δυναμική για να καλυφθεί από άλλες αγορές, αποδεικνύεται παραπάνω από σημαντική.

Οι Ρώσοι ήταν η δεύτερη αγορά μετά τους Γερμανούς, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι και η Ουκρανία ήταν πάντα μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις των καλύτερων «πελατών» του Αράξου. Το ίδιο και οι Λευκορώσοι που επίσης απουσιάζουν το φετινό καλοκαίρι.

Οι αγορές που φρέναρε ο πόλεμος

Όμως πέρα από τις απώλειες αυτές ο πόλεμος φαίνεται ότι επηρέασε και άλλες αγορές της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης πάνω στις οποίες στηρίζεται παραδοσιακά η περιοχή, όχι τόσο στο να έρθουν στη Δυτική Ελλάδα, αλλά κυρίως να εκτοξεύσουν την επιβατική κίνηση του Αράξου, όπως έχει γίνει σε άλλα αεροδρόμια.

Αγορές όπως η Πολωνία που τα χρόνια πριν από την πανδημία είχε εμφανίσει μία σημαντική δυναμική, αλλά και αγορές από τις χώρες της Βαλτικής (Λιθουανία, Εσθονία, Λετονία) που αποτελούν σημαντικούς πυλώνες του εισερχόμενου τουρισμού για την Δυτική Ελλάδα, δεν ανταποκρίθηκαν σε τόσο μεγάλο βαθμό στις προσδοκίες.

Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται και είναι δεδομένο ότι η γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά από αυτόν στην Ανατολική Ευρώπη, έχει λειτουργήσει ανασταλτικά στον τουρισμό της Δυτικής Ελλάδας.

Αδύνατον να καλυφθεί το κενό

Το γεγονός λοιπόν ότι η Δυτική Ελλάδα στηρίζεται κυρίως (μετά τους Γερμανούς) στις αγορές της Ρωσίας και της Ανατολικής Ευρώπης (μέσα σε αυτή και η Πολωνία), χωρίς να έχει κάνει την ανάλογη δουλειά στις υπόλοιπες αγορές, στην Νότια, στην Δυτική και στην Βόρεια Ευρώπη, έφερε ένα σημαντικό κενό μετά το ξέσπασμα του πολέμου που ήταν αδύνατον να καλυφθεί.

Ελάχιστες οι πτήσεις ανά την εβδομάδα

Άλλωστε, η Δυτική Ελλάδα εξακολουθεί να απουσιάζει από τον χάρτη των προορισμών αγορών όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία ή και οι Σκανδιναβικές χώρες που αποτελούν ορισμένους από τους βασικούς άξονες που στηρίζεται το σύνολο της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας.  Έτσι οι πτήσεις που βλέπουμε να γίνονται το φετινό καλοκαίρι είναι ελάχιστες ανά την εβδομάδα και προέρχονται από την Γερμανία (κυρίως), από το Βέλγιο, από την Αυστρία, από την Τσεχία, από την Σλοβακία, από την Γαλλία, από την Πολωνία και από την Λιθουανία.

 «Με βάση τα στοιχεία που αφορούν το αεροδρόμιο του Αράξου είμαστε ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα επιβατική κίνηση και αν τελικά ξεπεράσουμε τους 100.000, μετά το τέλος της σεζόν, θα είναι μία επιτυχία για μας. Όμως σίγουρα η περιοχή και η Δυτική Ελλάδα έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες» καταλήγει ο κ. Γκουβίτσας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Νεολόγος» των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα