Ζεσταίνουν τις μηχανές τα υδροπλάνα – Αισιοδοξία για την έναρξη πτήσεων από και προς Πάτρα

25.12.2021 / 9:43
υδροπλανα

Toυ Θάνου Χριστακόοπουλου

Για τα τέλη της Άνοιξης του 2022 πηγαίνει η έλευση των υδροπλάνων στην Πάτρα η οποία διαθέτει, (στην οδός Άστιγγος) εδώ και καιρό το ένα από τα μόλις τρία συνολικά αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας. Έτσι λοιπόν η αχαϊκή πρωτεύουσα, από κοινού ουσιαστικά με την Κέρκυρα και τους Παξούς, που επίσης έχουν πάρει άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, αναμένει τις εξελίξεις.

Αισιοδοξία για τη δημιουργία δικτύου

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα τελευταία νέα που καταφθάνουν, όπως πληροφορείται ο «Νεολόγος» των Πατρών είναι αισιόδοξα και στην άκρη του τούνελ, εκεί κάπου τον προσεχή Μάιο, υπάρχει μια ελπίδα έναρξης δρομολογίων. Φυσικά όλα αυτά τελούν υπό την αίρεση της πορείας της πανδημίας, καθώς εάν δεν εξομαλυνθεί η κατάσταση με τον τουρισμό, πτήσεις δεν θα πρέπει να αναμένουμε. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό μόνο με τα τρία υπάρχοντα υδατοδρόμια το εγχείρημα δεν μπορεί να καταστεί βιώσιμο για την κοινοπραξία των εταιρειών που έχουν αναλάβει τη λειτουργία τους και θα «τρέξει» σε μεγάλο βαθμό και το πτητικό έργο.

Όπως μας εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, για να γίνει μια ικανοποιητική αρχή, απαιτείται ένα δίκτυο τουλάχιστον 5 – 6 προορισμών που με επίκεντρο την Κέρκυρα και την Πάτρα θα γίνουν καταλύτες για τις εξελίξεις.

Αυτός ο στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, είναι εφικτό να επιτευχθεί μέχρι την προσεχή Άνοιξη. Και τούτο διότι μπορούν έως τότε να αδειοδοτηθούν τα τρία υδατοδρόμια που αφορούν τα τρία διαπόντα νησιά του Ιονίου. Ερεικούσα, Οθωνοί και Μαθράκι έχουν πάρει σειρά και είναι πιο ώριμα από άλλα ώστε να υλοποιηθούν τους επόμενους 3-4 μήνες. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας τα τρία αυτά νησάκια που βρίσκονται βόρεια της Κέρκυρας, μπορούν να αποτελέσουν ισχυρούς καλοκαιρινούς προορισμούς, μιας και αρκετοί τουρίστες θέλουν να τα επισκέπτονται για τις εξορμήσεις τους.

Παράλληλα υπάρχει η ελπίδα να δημιουργηθεί ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των μικρών νησιών, προς τα μεγαλύτερα αστικά και περιφερειακά κέντρα.  Όμως ούτε αυτά αρκούν. Για να ξεκινήσει να υλοποιείται το σχέδιο της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», χρειάζεται και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου Πελάγος να πάρουν άδεια.

Προς τούτο η εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ώστε να προχωρήσουν όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες για την Κεφαλονιά, την Ιθάκη, τη Λευκάδα, την Ζάκυνθο και το Μεγανήσι. Παρά τις έως τώρα καθυστερήσεις, ο κ. Γκόβας δηλώνει αισιόδοξος ότι τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα να αποτελέσουν πραγματικότητα. «Δεν είναι ανέφικτο μέχρι την Άνοιξη να έχουν πάρει άδεια λειτουργίας.

 Έχουν προχωρήσει οι τεχνικοί φάκελοι, έχουν πραγματοποιήσει αυτοψίες κλιμάκια πιλότων και υπευθύνων χωροθέτησης. Έχουν επιλεγεί τα σημεία και αυτό που απομένει είναι οι προβλήτες που απαιτούνται για την επιβίβαση και την αποβίβαση των ταξιδιωτών καθώς και ένας στεγασμένος χώρος για check in. Αν σε αυτά προστεθεί και το σχέδιο για τη λίμνη των Ιωαννίνων όπου έχουμε σύμβαση με τον οικείο δήμο, υπάρχει η «μαγιά» να ξεκινήσουμε από το Ιόνιο με βάσεις την Πάτρα και την Κέρκυρα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Γκόβας. 

Ζεσταίνουν τις μηχανές τα υδροπλάνα – Αισιοδοξία για την έναρξη πτήσεων από και προς Πάτρα 2

Το Ιόνιο άλλωστε έχει ξαναδοκιμαστεί σε πτήσεις υδροπλάνων, καθιστά το εγχείρημα πιο δοκιμασμένο, καθώς κάτοικοι και επιχειρηματίες των νησιών είχαν την ευκαιρία, από το 2004 ως το 2008, μέσω ενός πιλοτικού προγράμματος πτήσεων υδροπλάνων, να εξοικειωθούν με το μέσο. Εκείνη μάλιστα την περίοδο, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 15.000 πτήσεις και μετακινήθηκαν πάνω από 180.000 επιβάτες, κυρίως Ιταλοί τουρίστες. Ιδιαίτερα εμπορικό ήταν τότε και το δρομολόγιο που περιλάμβανε τη λίμνη των Ιωαννίνων, το οποίο αξιοποιούσαν και πολλοί κάτοικοι των νησιών.

Σύμφωνα με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» σημαντικό επίσης είναι ότι οι εργαζόμενοι που θα απασχολούνται στις κατά τόπους εγκαταστάσεις θα προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες. Αρχικά πάντως τόσο οι πιλότοι όσο και οι μηχανικοί θα είναι από το εξωτερικό καθώς δεν υπάρχει ακόμα πτητική εμπειρία σε Έλληνες πιλότους με υδροπλάνα.

Από τι θα εξαρτηθεί το κόστος

Εάν τελικά οι πτήσεις ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο ένα από τα ζητήματα που σίγουρα ανοίγουν προς συζήτηση είναι και το κόστος των εισιτηρίων. Αυτό θα εξαρτηθεί από επί της ουσίας από τον αριθμό των δρομολογίων και την επιτυχία τους. Και τούτο γιατί τα υδροπλάνα έχουν τεράστια πάγια έξοδα, όπως ενοίκιο, μισθοί, ασφάλιση κτλ. τα οποία διαιρούνται με τις ώρες πτήσεις. Όπως δείχνουν τα έως τώρα δεδομένα ως τιμές βάσης μπορούν να θεωρηθούν εκείνες της προηγούμενες περιόδου λειτουργίας τους, συν πλην 10%. Πίσω στο 2008 το εισιτήριο Πάτρα-Κέρκυρα κόστιζε περίπου 100 ευρώ, ενώ το Παξοί-Κέρκυρα περίπου 50 ευρώ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα