Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές

20.12.2020 / 17:08
click_away

Ποια συμπέρασμα εξάγει κάποιος από την αγορά της Πάτρας στην εποχή του click away;

Εν αρχή η διαπίστωση έχει να κάνει με το γεγονός ότι  ορισμένα από τα εμπορικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ακόμα και στους πιο κεντρικούς δρόμους, είναι κλειστά.

Οι έμποροι έχουν αφήσει μόνο στην τζαμαρία την ηλεκτρονική τους διεύθυνση και το τηλέφωνο της επιχείρησης μαζί με το κινητό για παραγγελίες για όποιον ενδιαφέρεται. Η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχει e-shop. Θα στηριχθούν στις σελίδες που έχουν φτιάξει στο facebook και στις τηλεφωνικές παραγγελίες.  

Κλειστά ωστόσο είναι και τα περισσότερα από τα πολυκαταστήματα των πολυεθνικών αλυσίδων στο κέντρο. Αυτά έχουν οργανωμένα eshop. Δεν έχουν λόγο να ανησυχούν.

Ουρές δεν είδαμε πουθενά αν εξαιρέσεις κάποιες μικρές, σε καταστήματα παιχνιδιών και είδη δώρων που αυτήν την εποχή έχουν παραδοσιακά την τιμητική τους.

Όσο για τον κόσμο; Μουδιασμένος και διστακτικός. Θέλει χρόνο να προσαρμοστεί. Αν τελικά τα καταφέρει.

Ο «Ν» έκανε μία βόλτα στα καταστήματα και μίλησε με τους επαγγελματίες  οι οποίοι αν και ένα βήμα πριν την απόγνωση, δηλώνουν ότι θα το παλέψουν.

Ν. Παναγιωτονάκος: «Ο κόσμος θέλει να δοκιμάσει αυτό που αγοράζει»

Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές 6

Ο Νίκος Παναγιωτονάκος του καταστήματος ανδρικής ένδυσης «Φίκος» τονίζει από την πλευρά του. «Το σύστημα αυτό στο δικό μας το είδος δεν μπορεί να λειτουργήσει όσο και να το προσπαθήσουμε.

Η επιχείρηση μας έχει εξοικειωθεί με το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεχόμασταν αρκετές παραγγελίες μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου και πριν από όλη αυτή την κατάσταση, όμως το click away με τους κανόνες που έχει είναι ένα διαφορετικό πράγμα, ειδικότερα για τον τομέα μας καθώς ο κόσμος θέλει να δοκιμάσει αυτό που αγοράζει».

Κ. Αθανασοπούλου: «Ελάχιστο το ενδιαφέρον του κόσμου»

Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές 7

Η Καλλιόπη Αθανασοπούλου που διατηρεί κατάστημα με είδη δώρων το «Δωροδι», λίγο έξω από το κέντρο, τονίζει: «Είναι τρομερά δύσκολο αυτό το σύστημα για να λειτουργήσει. Μόνο στην θεωρία στην πράξη δεν μπορεί. Ειδικότερα για τα μικρά μαγαζιά όπως είναι το δικό μου δεν νομίζω να κατορθώσουν να το εφαρμόσουν ώστε να μπορέσουν να δουλέψουν.

Το ενδιαφέρον του κόσμου από τη στιγμή που ανοίξαμε είναι ελάχιστο σε σύγκριση με την περυσινή γιορτινή περίοδο. Περιμένουμε με ραντεβού έναν – έναν κάθε πελάτη, ενώ δεν μπορεί να μπει ούτε όλος ο κόσμος στο διαδίκτυο, αλλά ούτε και να δει όλα τα είδη που έχουμε».

Γ. Βλαστός: «Δεν το πιστεύουμε για αυτό και δεν έχουμε βάλει καν σελίδα στο facebook»

Ο Γιώργος Βλαστός  του καταστήματος γυναικείας ένδυσης «Fantasio» τονίζει: «Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να λειτουργήσει η αγορά με αυτόν τον τρόπο.  Ειδικότερα στο είδος που εμπορευόμαστε εμείς, αλλά και στο κοινό που απευθυνόμαστε. Είναι λογικό η κάθε πελάτισσα να θέλει να δοκιμάζει αυτό που αγοράζει. Δεν το πιστεύουμε για αυτό και δεν έχουμε βάλει ως επιχείρηση καν σελίδα στο facebook. Είναι σαν να είμαστε κλειστοί, δεν αλλάζει κάτι.

Στηριζόμαστε μόνο στις τηλεφωνικές παραγγελίες από σταθερούς πελάτες που έχουμε και που τόσα χρόνια μας εμπιστεύονται».

Γ. Ρούπας: «Δεν ελπίζουμε ότι θα πετύχουμε τους τζίρους ενός φυσικού καταστήματος»

Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές 8

Ο  Γιάννης Ρούπας των καταστημάτων “ Ρούπας – Hair Shops” μας είπε: «Είναι κάτι πρωτόγνωρο σίγουρα για μας, όμως σε γενικές γραμμές αν υπάρχει ένα σωστό e – shop και μία καλή τηλεφωνική υποστήριξη, το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει. Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν ελπίζουμε ότι θα πετύχουμε τους τζίρους ενός φυσικού καταστήματος σε περίοδο γιορτών.

Όμως για το είδος που εκπροσωπεί η δική μας επιχείρηση ο τρόπος αυτός σίγουρα είναι καλύτερος από μια εντελώς κλειστή αγορά».

Ν. Λαμπρόπουλος: «Τα βιβλιοπωλεία είναι προνομιούχα»

Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές 9

Ο Νεκτάριος Λαμπρόπουλος του βιβλιοπωλείου «Πίξελbooks» σχολιάζει: «Τα βιβλιοπωλεία είμαστε μάλλον ανάμεσα στα προνομιούχα κομμάτια της αγοράς -παρόλο που η πρόσβαση του κόσμου σε κλειστούς χώρους αποτελεί και για εμάς μια επικίνδυνη συνθήκη- και δεν νομίζω να μπορούν να συγκριθούν με το υπόλοιπο λιανεμπόριο.

 Τις δύο πρώτες μέρες υπήρξε αυξημένη κίνηση αλλά σε λογικά πλαίσια, λόγω και των περιορισμών στα επιτρεπόμενα άτομα εντός του καταστήματος.

Εμείς εξυπηρετούσαμε τους πελάτες μας στην Πάτρα έτσι κι αλλιώς και καθ’όλη τη διάρκεια της καραντίνας με παράδοση κατ’ οίκον. Αυτό που είναι σημαντικό δεν είναι τόσο η αύξηση των πωλήσεων όσο η ασφαλής λειτουργία μας».

Μ. Αλεξόπουλος: «Ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες»

Τι είδαμε στην αγορά της Πάτρας στον καιρό του click away- Οι έμποροι σχολιάζουν το μέτρο που άναψε φωτιές 10

Ο Μάριος Αλεξόπουλος των καταστημάτων «The Sandal’s Shop» και «Αλεξόπουλος – Στρατιωτικά Είδη» τονίζει: «Το click away είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους. Είναι σίγουρα δύσκολο να εφαρμοστεί όμως στην πράξη θα φανούν όλα.

Χρειάζεται χρόνος προσαρμογής. Όμως σίγουρα δεν μπορεί μέσα από αυτό το σύστημα λειτουργίας ούτε να καλυφθεί η ζημιά που έχει γίνει, ούτε να φτάσουμε τους τζίρους μιας κανονικής εορταστικής περιόδου.

Θα ήταν καλύτερο αν άνοιγε το λιανικό εμπόριο για αυτές τις μέρες με αυστηρά μέτρα και περιορισμούς.

Ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες και να ξεπεράσουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα αυτή την κατάσταση για να μπορέσει η οικονομία να κάνει το Πάσχα ένα πραγματικό restart».

Ν. Καραπάνος: «Είναι ένας πάτος, μια αποτυχία» (ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΟ)

Ο Νίκος Καραπάνος του βιβλιοχαρτοπωλείου «Κύβος», στην Ακρωτηρίου, τονίζει: «Είναι ένας πάτος, μία αποτυχία ο τρόπος λειτουργίας του clickaway. Όχι τόσο από πλευράς ενδιαφέροντος κόσμου αφού γνωρίζουμε από την αρχή ότι χωρίς να δέχονται πελάτες τα μαγαζιά δεν μπορούν να πετύχουν τζίρους.

Είναι αποτυχία κυρίως στους κανόνες και στη μεθοδολογία του. Ειδικότερα στον δικό μας τον κλάδο.

Πρέπει να εξηγούμε στον κόσμο που δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει και σίγουρα έχει μπερδευτεί με όλα αυτό που έχει ακούσει,  τι μπορεί να αγοράσει εντός των καταστημάτων μας και τι όχι, βγάζοντας τον έξω προκειμένου να μας στείλει το περίφημο sms.

Και ερωτώ: Τι θα άλλαζε αν ο κόσμος αυτός έμπαινε στο κατάστημα μας κανονικά για να ψωνίσει, παίρνοντας μέτρα και αποστάσεις ή έστω μπαίνοντας  ένας – ένας;».

Κ.Α.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα