Στο «κόκκινο» η φοροδιαφυγή: Χιλιάδες καρναβαλικές στολές πωλήθηκαν χωρίς αποδείξεις

05.03.2023 / 8:35
20230226163032_747235

«Κόκκινο» χτύπησε η φοροδιαφυγή και το «μαύρο» χρήμα στο φετινό Πατρινό Καρναβάλι.Σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου» των Πατρών η επιστροφή στις επίσημες εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού και η διεξαγωγή των καρναβαλιών παρελάσεων μετά από τέσσερα χρόνια, συνοδεύτηκε από μια πλήρη απουσία ελέγχων, κυρίως από πλευράς των λεγόμενων υπεράριθμων πληρωμάτων που φέτος λόγω της μεγάλης συμμετοχής του κόσμου, ήταν περισσότερα από ποτέ.

Με βάση τα όσα λέγονται στην καρναβαλική «πιάτσα» πληρώματα που είχαν μεγάλη συμμετοχή και εγγραφές, φέτος δεν κράτησαν ούτε τα προσχήματα, μοιράζοντας στολές σε απόμερα σημεία, όπως γκαράζ, αποθήκες και υπόγεια.

Κανένας έλεγχος

Αποδείξεις δεν δίνονταν ούτε για ανέκδοτο, ενώ γύρω από τα μέρη που μοιράζονταν οι καρναβαλικές στολές υπήρχαν τσιλιαδόροι, οι οποίοι είχαν ως έργο να ειδοποιήσουν τους υπευθύνους σε περίπτωση ύποπτης κίνησης και σε κάθε περίπτωση να αποτρέψουν τυχόν έλεγχο από τους φορολογικούς μηχανισμούς.

Βέβαια, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δεν υπήρξαν έλεγχοι με αντικείμενο την οικονομική δραστηριότητα των πληρωμάτων και είναι ζήτημα αν κατέβηκε κλιμάκιο στην Πάτρα για το συγκεκριμένο θέμα.

Σύμφωνα, με τα όσα λέγονται, η επιστροφή στις παρελάσεις του Πατρινού Καρναβαλιού σήμανε και την επιστροφή σε παλαιότερες εποχές όπου δεν υπήρχε κανένας απολύτως έλεγχος στα λεγόμενα εμπορικά πολυάριθμα πληρώματα.

Ο άτυπος ανταγωνισμός

Πρόκειται για τα πληρώματα εκείνα που συγκεντρώνουν κυρίως τις περισσότερες παρέες εφήβων, με το καθένα από αυτά να έχει τους δικούς τους ανθρώπους στα σχολεία, αλλά και στα στέκια της νεολαίας,  προκειμένου να τους φέρνουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.

Οι επικεφαλής των πληρωμάτων αυτών έχουν ένα άτυπο ανταγωνισμό μεταξύ τους για το ποιος θα έχει τον περισσότερο κόσμο και μέσα από αυτόν τον κόσμο θέλουν να δείξουν τη δύναμη τους.  Οπότε το όλο ζήτημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αν και το βασικό τους κίνητρο, είναι τα χρήματα που επιδιώκουν να βγάλουν μέσα από το καρναβάλι. 

Ειδικότερα φέτος, το γεγονός ότι ορισμένα από τα πληρώματα με τις πολλές εγγραφές δεν έφτιαξαν καινούργιες στολές, αλλά βασίστηκαν σε αυτές που είχαν παρουσιάσει το 2020, δημιούργησε ακόμα μεγαλύτερο μπάχαλο.

Κάποια από αυτά στηριζόμενα στις πολλές συμμετοχές που είχαν το ’20, παράγγειλαν  δεκάδες επιπλέον νέες στολές, πιστεύοντας ότι θα έχουν την ανάλογη ανταπόκριση από τον κόσμο, θέλοντας να διπλασιάσουν τις εγγραφές τους, παίρνοντας το ρίσκο.

Όμως οι εγγραφές αυτές δεν ήρθαν στον βαθμό των προσδοκιών τους, με αποτέλεσμα να τους μείνουν οι στολές και να τρέχουν έως και στον σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, μη τυχών βρουν επισκέπτες του Πατρινού Καρναβαλιού που να θέλουν να βγουν στην παρέλαση, δίνοντας τες για 15  και 20 ευρώ.

Οι νέες στολές

Από την άλλη τα εμπορικά πληρώματα που επέλεξαν να βγάλουν νέα στολή, ζητούσαν –όπως ήταν φυσιολογικό –  χρήματα από τα μέλη τους για να παραγγείλουν υφάσματα και τόπια, με τον κόσμο όμως να ζητάει πίσω τα ποσά που είχε δώσει το ’20 όταν είχε πάρει τις παλιές στολές, χωρίς όμως τότε να παρελάσει.

Ασφαλώς και κανείς δεν τους τα έδωσε.  Πάντως, η δίψα του κόσμου να πάρει μέρος στις καρναβαλικές παρελάσεις ήταν τόση μεγάλη με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία να μην δώσει καθόλου ή να δώσει ελάχιστη σημασία σε όλα τα παραπάνω.

Φθήνια και ακρίβεια

Άλλωστε, τα περισσότερα από τα εμπορικά πληρώματα ήταν αυτά που είχαν και τις φθηνότερες στολές, άσχετα με την ποιότητα τους, με τις παρέες των έφηβων αγοριών και των κοριτσιών, να τα επιλέγει και αυτό τον λόγο.

 Διαφορετικά δύσκολα θα μπορούσαν να πάρουν στις εποχές που ζούμε από τους γονείς τους ένα ποσό των 60, των 70 ευρώ και των 80 ευρώ, όσα δηλαδή ζητούσαν τα λεγόμενα ιστορικά ή καλλιτεχνικά πληρώματα από τα μέλη τους.

Είναι όμως γεγονός από την άλλη ότι φέτος οι στολές εξαιτίας της ακρίβειας των πρώτων υλών ήταν κατά τουλάχιστον 60% πιο πάνω  για τους επικεφαλής των πληρωμάτων στο να τις ράψουν, να τις παραγγείλουν και να της δώσουν στον κόσμο.  Αυτό έπαιξε τον ρόλο του στην ποιότητα των στολών που είδαμε σε πολλά από τα πληρώματα στις παρελάσεις.

Χαμηλό το όριο

Πάντως, αυτό που χαρακτήρισε τις φετινές παρελάσεις ήταν ότι ο αριθμός των πληρωμάτων που είχαν πάνω από 300 μέλη ήταν περισσότερα από το 70% του συνολικού τους αριθμού, ενώ εκτιμάται ότι πάνω από 15 πληρώματα είχαν περισσότερα  από 1.000 με 1.500 άτομα. 

Από την άλλη δεν υπήρχε γκρουπ που να έχει πάνω από 3.000 με 3.500 κόσμο, σε αντίθεση με άλλες χρονιές που είχαμε δει πληρώματα που ο κόσμος τους ξεπερνούσε ακόμα και τις 8.000 στον αριθμό.

Ίσως λοιπόν οι αρμόδιοι να πρέπει να ξαναδούν το θέμα με τους υπεράριθμούς και να αυξήσουν το όριο των εγγραφών στα 500 με 600 μέλη από το να διατηρήσει ένα μέτρο που ουσιαστικά κανείς δεν τηρεί. Διαφορετικά το μεγαλύτερο ποσοστό των πληρωμάτων θα είναι εκτός κανονισμών για τα επόμενα καρναβάλια.

   *Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα