Πάτρα: Το “στοπ” bullying φέρνει σκεπτικισμό στα σχολεία

14.04.2024 / 9:23
da-25-1

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Π. ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Δίκοπο μαχαίρι σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών και των σχολικών κοινοτήτων θα είναι η δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας όπου ο κάθε γονιός ή μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να αναφέρει περιστατικό bullying που έχει συμβεί στο σχολείο του.

Η καταγγελία αυτή, με βάση τα όσα είχαν ειπωθεί αρχικά, θα γινόταν ανώνυμα. Ύστερα όμως από δεύτερες σκέψεις των στελεχών του υπουργείου Παιδείας, αποφασίστηκε οι καταγγελίες αυτές να γίνονται επώνυμες, όχι με το όνομα, αλλά με τον αριθμό μητρώο του κάθε μαθητή.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλά ερωτηματικά γύρω από αυτή την πλατφόρμα και κατά πόσο θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική για την καταπολέμηση και την αντιμετώπιση του bullying και της ενδοσχολικής βίας ή θα φέρει μια ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση σε εποχές που ήδη η ισορροπία εντός των σχολικών κοινοτήτων κρίνεται διαταραγμένη.

Κι αυτό γιατί πράγματι τα περιστατικά bullying και τα κρούσματα ενδοσχολικής βίας, έχουν πράγματι αυξηθεί σε πολλά σχολεία της Πάτρας και της Αχαΐας, κάτι που γνωρίζουν καλύτερα από όλους οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, προσπαθώντας να βρουν τις ανάλογες λύσεις, χωρίς όμως να τους δίνεται η αντίστοιχη ενημέρωση και εκπαίδευση από τους κεντρικούς μηχανισμούς του υπουργείου.

«Γνωρίζουμε τι είναι το bullying;»

«Για να μπορέσει ένα τέτοιο μέτρο να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να μην δημιουργήσει ακόμα περισσότερα προβλήματα εντός των σχολικών κοινοτήτων θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να μάθουμε τι ακριβώς είναι το bullying και τι εμπεριέχει αυτή η έννοια. Το γνωρίζουμε;» αναρωτιέται μιλώντας στον «Ν» ο πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Πάτρας, Νίκος Θεοδωρόπουλος.

«Το bullying δεν είναι όλα αυτά που βλέπουμε στις τηλεοράσεις και στα δημοσιεύματα των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και γνωρίσματα τα οποία για να μπορέσει να τα εντοπίσει κάποιος θα πρέπει να έχει την ανάλογη εκπαίδευση, παρακολουθώντας εξειδικευμένα σεμινάρια.

Είναι ένα ολόκληρο ζήτημα που δεν πρέπει να το αντιμετωπίσουμε επιφανειακά, αλλά να διεισδύσουμε στο βάθος του, καθώς οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Οι γονείς επί της ουσίας δεν ξέρουν τι πραγματικά σημαίνει η έννοια του bullying και δεν γίνεται να το γνωρίζουν, αφού δεν τους έχει γίνει καμία μέχρι στιγμής ενημέρωση για το όλο θέμα από το κράτος και την πολιτεία.

Πώς λοιπόν θα καταγγείλουν ή θα κάνουν αναφορά για ένα τέτοιο περιστατικό; Επειδή τους το είπε το παιδί τους; Ακόμα και οι εκπαιδευτικοί όσοι ξέρουν και γνωρίζουν για το θέμα του bullying το έχουν μάθει από μόνοι τους, με δική τους πρωτοβουλία, έχοντας πάρει μέρος σε ανάλογα εκπαιδευτικά σεμινάρια».

Στον «αέρα» η ιστοσελίδα

Πάντως η πλατφόρμα του stop-bullying.gov.gr βρίσκεται στον «αέρα». Μέσα σε αυτή υπάρχει ειδική κατηγορία για το ποιος και το πώς μπορεί κανείς να κάνει την αναφορά που θέλει. Στις περιπτώσεις των γυμνασίων και των λυκείων δίνεται η δυνατότητα και στους μαθητές να κάνουν από μόνοι τους την αναφορά, ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μόνο οι γονείς.

 Ο ενδιαφερόμενος δίνει τα στοιχεία του, συμπληρώνει ένα απλό ερωτηματολόγιο και αναφέρει το περιστατικό που τον αφορά. Στη συνέχεια αιτήσεις φτάνουν στην αντίστοιχη σχολική μονάδα και σε τετραμελή ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι προσεγγίζουν το εκάστοτε περιστατικό σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.

Στην ίδια πλατφόρμα υπάρχουν ξεχωριστές θεματικές ενότητες που απευθύνονται σε μαθητές, σε γονείς και σε καθηγητές ενημερώνοντας τους για το bullying. Μάλιστα απευθυνόμενη στους γονείς, η πλατφόρμα τους καλεί να μάθουν για αυτό, στους μαθητές το πώς να το αντιμετωπίσουν και στους εκπαιδευτικούς το πώς να βοηθήσουν και πείσουν τα θύματα αυτού να μοιραστούν το πρόβλημα τους, σπάζοντας τη σιωπή τους.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα