Δυτική Ελλάδα: Στα… σκαριά ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος της Περιφέρειας

14.04.2024 / 12:00
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ-1

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΓΚΟΛΗΣ

ALEXKOGKOLIS@HOTMAIL.COM

Πολύ πιο κοντά στη δημιουργία του μεγαλύτερου ποδηλατόδρομου στη Δυτική Ελλάδα, μήκους 14 χιλιομέτρων, βρίσκεται η Περιφέρεια, «σε ένα έργο οραματικού χαρακτήρα», όπως σημειώνει στο «Νεολόγο», ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Φωκίων Ζαΐμης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες προχωρούν τάχιστα και απομένουν περισσότερο τεχνικές και γραφειοκρατικές λεπτομέρειες, μίας και υπάρχει η βούληση και η πολιτική απόφαση, τόσο από την αυτοδιοίκηση δεύτερου βαθμού, όσο και από την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το κομμάτι. Κατά τις ίδιες πηγές, η συνθήκη είναι πιο ώριμη από ποτέ, ακόμη και σε σχέση με το πολύ πρόσφατο παρελθόν, με τις δύο πλευρές να είναι σε συχνή επαφή και σύντομα να βγαίνει «λευκός καπνός».

Παράλληλα, η νέα υποδομή θα χρησιμοποιείται και ως ζώνη διέλευσης των οχημάτων της πολιτικής προστασίας, σε έκτακτες ανάγκες, καθώς κατά τη μεγάλη, προσφάτως, φωτιά στο Διακοπτό διαπιστώθηκαν προβλήματα και εμπόδια στη μετακίνηση των πυροσβεστικών δυνάμεων.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέσω του νέου έργου, με έναν παράλληλο δρόμο, θα ενώνονται μεταξύ τους χωριά, κάτι που σήμερα δεν γίνεται, με στόχο να βελτιωθεί η προσβασιμότητα στην περιοχή, με τη διάνοιξη κάθετων οδών που θα συνδέουν οικισμούς τους οποίους περιορίζει σήμερα η παλαιά γραμμή του τρένου.

«Οι κάτοικοι αναμένουν εδώ και χρόνια»

«Η πρωτοβουλία «τρέχει» εδώ και μια τετραετία περίπου με στόχο μια ήπια χρήση της ζώνης αυτής η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μεγάλου ποδηλατοδρόμου για τα δεδομένα της Αχαΐας και ευρύτερα όλης της Δυτικής Ελλάδας. Αφού καταφέραμε, μετά από σχετικό αίτημά μας στον ΟΣΕ, να μετατραπεί η γραμμή από μη ενεργή σε κατηργημένη, σήμερα διαπραγματευόμαστε την εκχώρηση της γραμμής από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Στόχος μας είναι να μελετήσουμε το έργο, να ετοιμάσουμε τεχνικό δελτίο και να το κατασκευάσουμε μέσα από το νέο ΕΣΠΑ. Την παραπάνω εξέλιξη αναμένουν, επί σειρά ετών, οι κάτοικοι της περιοχής και όχι μόνο. Είναι σημαντικό δε, ότι ο δρόμος αυτός θα χρησιμοποιείται και ως ζώνη διέλευσης των οχημάτων της πολιτικής προστασίας σε έκτακτες ανάγκες», τονίζει στο «Νεολόγο» ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας.

Η ενημέρωση πριν τις σημαντικές νεότερες εξελίξεις

Υπενθυμίζεται ότι, προσφάτως, ο Φωκίων Ζαΐμης, μετά την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα Διευθύνουσα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία έχει αποσπάσει και διαχειρίζεται ζητήματα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και των εκτάσεων του σιδηροδρόμου, έκρινε σκόπιμο να βρεθεί στα γραφεία του φορέα στην Αθήνα για μια ενημέρωση πάνω στο αίτημα που έχει κατατεθεί και ειδικότερα για τα στοιχεία που περιλαμβάνει ο φάκελος με την συγκεκριμένη διεκδίκηση που γίνεται για λογαριασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκηση και των δημοτών της Αιγιαλείας. Στη συνάντηση ήταν παριστάμενα και στελέχη της ΓΑΙΑΟΣΕ τα οποία κλήθηκαν να συμμετάσχουν ενημερωτικά στη συζήτηση. Ο κ. Ζαΐμης υπενθύμισε ότι το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής, των 14χλμ., έχει ήδη οριστεί ως κατηργημένο πρώην σιδηροδρομικό δίκτυο κατόπιν της σχετικής αίτησης που είχε υποβληθεί το 2021 ώστε να αξιοποιηθεί από την Περιφέρεια για κοινωφελείς σκοπούς. Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐμη, «το κλίμα στη συνάντηση ήταν θετικό, παραμένουν αρκετά νομικά αλλά και τεχνικά εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεραστούν, υπάρχει όμως καλή θέληση κι από τις δύο πλευρές για το καλό του τόπου μας».

  Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*  

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα