Πάτρα: «Τσούζουν» οι τιμές των ακτοπλοϊκών για τα νησιά του Ιονίου

23.07.2023 / 18:30
pa-15-2

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Η αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς τα νησιά του Ιουνίου (Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Ιθάκη) από την Κυλλήνη και την Πάτρα, κατά 30% περίπου τους τελευταίους μήνες, είναι ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο ο οποίος στηρίζει σε μεγάλο βαθμό την εκεί οικονομία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του εισιτηρίου για ένα άτομο στο δρομολόγιο Κυλλήνη – Ζάκυνθο έχει φτάσει τα 12,50 ευρώ (χωρίς επιστροφή), τα παιδικό στα 7 ευρώ, ενώ το κόστος για μια οικογένεια που θέλει να πάει διακοπές στο νησί του φιόρε μαζί με το αυτοκίνητο της, στα 38,40 ευρώ.

Στα 15,40 είναι το κόστος του εισιτηρίου για ένα άτομο που θέλει να ταξιδέψει από την Πάτρα στην Κεφαλονιά (Σάμη) ή στην Ιθάκη, ενώ μαζί με το αυτοκίνητο η τιμή ανεβαίνει στα 52,90 ευρώ. Οι μηχανές μεγάλου κυβισμού (250 κυβικά ) για το δρομολόγιο Κυλλήνη – Ζάκυνθο είναι στα 14 ευρώ, στα 20, 80 ευρώ για Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη, ενώ το βανάκι (με εννέα θέσεις) είναι στα 67,50 Ζάκυνθο και στα 75 ευρώ για Κεφαλονιά. 

Εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι για μια μέση οικογένεια των τεσσάρων ατόμων  που εφόσον θέλει να πάρει και το αυτοκίνητο της μαζί για να γυρίσει το νησί του προορισμού της, μόνο το κόστος για να πάει (χωρίς την επιστροφή) κυμαίνεται από τα 80 ευρώ έως τα 100 ευρώ. Ποσό που μαζί με τα έξοδο διαμονής, την σίτιση, την διασκέδαση και όλο το υπόλοιπο πακέτο των διακοπών που υπολογίζει μια οικογένεια στα έξοδα του προϋπολογισμού της, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς των τριών νησιών που λόγω της θέσης τους, είχαν διαχρονικά μια άμεση σχέση με τις διακοπές των Πατρινών, φαίνεται ότι έχει παίξει τον ρόλο του το φετινό καλοκαίρι στη  διαμορφωμένη (αφού ακόμα οι διακοπές των περισσότερων Ελλήνων δεν έχουν καν ξεκινήσει) μείωση του εγχώριου τουρισμού.

Ο τουρισμός δεν… πετάει

Όμως και σε ένα γενικότερο πλαίσιο η τουριστική κίνηση στα νησιά του Ιονίου, όπως και σε όλα τα  τοπ μέρη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, δεν είναι αναμενόμενη των αρχικών προσδοκιών και όσων υποστήριζαν ότι φέτος τα πράγματα θα έχουν μία ακόμα σημαντική άνοδο συγκριτικά με το καλοκαίρι του ’22 και ότι ο τουρισμός θα…. πετάει.

Ο πρόεδρος των ξενοδόχων Αχαΐας Δημήτρης Διαμαντόπουλος που παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης από την αρχή της καλοκαιρινής σεζόν, αλλά και το πως αυτή διαμορφώνεται για το επόμενο τρίμηνο (Ιούλιος, Αύγουστος Σεπτέμβριος) τονίζει στον «Ν».

«Είναι γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχει αυτή η αισιοδοξία που υπήρχε τον Μάιο για την τουριστική κίνηση της καλοκαιρινής σεζόν. Τα όσα έλεγαν κάποιοι για νέο ρεκόρ το φετινό καλοκαίρι αποδείχτηκε ότι ήταν εκτός πραγματικότητας.

Ρόλο σε αυτό σίγουρα έχει παίξει τα φθηνά τουριστικά πακέτα που έχουν εξασφαλίσει στους ξένους τουρίστες τα παραθεριστικά μέρη των παράκτιων περιοχών της Τουρκίας τα οποία εξαιτίας της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης της γείτονας χώρας και του πληθωρισμού, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί η ελληνική αγορά.

Όμως το σημαντικότερο ρόλο θεωρώ ότι έχει παίξει η γενικότερη ακρίβεια που υπάρχει και η οποία σας μην ξεχνάμε δεν πλήττει μόνο την μέση ελληνική οικογένεια, αλλά και την ευρωπαϊκή.

Οπότε αυτό που ελπίζουμε φέτος σε πανελλήνια κλίμακα για τον τουρισμό είναι να φτάσουμε το επίπεδο του ’22 και στην καλύτερη περίπτωση να το ξεπεράσουμε έστω και σε μικρό βαθμό».
Πάνω σε αυτό, στο αν δηλαδή η σεζόν κλείσει με θετικό πρόσημο, πολλά θα εξαρτηθούν από το αν επιτευχθεί η παράταση της τουριστικής σεζόν, με την κίνηση να φτάνει τις αρχές με μέσα Οκτωβρίου.

Πάτρα: «Τσούζουν» οι τιμές των ακτοπλοϊκών για τα νησιά του Ιονίου 3
Πάτρα: «Τσούζουν» οι τιμές των ακτοπλοϊκών για τα νησιά του Ιονίου 4

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα