Πάτρα- Προαστιακός: Συρμοί και βαγόνια καρμανιόλες

25.06.2023 / 12:00
ose-1

TOY ΓΙΑΝΝΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ

Στη γραμμή του προαστιακού από Πάτρα προς Ρίον και από Πάτρα προς Κάτω Αχαγιά εκτελούν δρομολόγια τρένα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ακατάλληλα από την πρώτη ημέρα που ήρθαν.

Πρόκειται για τα περιβόητα Railbus τα οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες και σε μια πολιτεία όπου θα τηρούντο οι κανόνες ασφαλείας, ποτέ δεν έπαιρναν άδεια για την εκτέλεση δρομολογίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ν» των Πατρών γι’ αυτό το λόγο οι συγκεκριμένοι συρμοί δεν μπήκαν σε κυκλοφορία αμέσως και χρειάστηκε να περάσουν περισσότερο από δυόμιση  χρόνια για να δρομολογηθούν, καθώς οι παλιοί μηχανικοί και μηχανοδηγοί του οργανισμού αρνούντο να τα θέσουν σε κυκλοφορία και να βάλουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Στην Ελλάδα που όλα γίνονται με σφυρί και… καλέμι στη συνέχεια οι τότε διοικούντες του ΟΣΕ και η πολιτική ηγεσία προχώρησαν στη διαδικασία τροχίσματος των τροχών τους προκειμένου να τους λεπτύνουν ενώ αντίστοιχη διαδικασία ακολουθήθηκε κατά παράβαση όλων των κανόνων, τροχίζοντας τις «καρδιές» των κλειδιών – πρόκειται για τα σημεία αλλαγής των γραμμών όταν το τρένο περνά από τη μια γραμμή στην άλλη – προκειμένου να μπουν κακήν κακώς σε κυκλοφορία.

Αποκαλυπτικό της επικινδυνότητας των συγκεκριμένων συρμών είναι το γεγονός πως σε αυτά απαγορεύθηκε να επιβαίνουν όρθιοι λόγω του αποκαλούμενου κατ’ άξονα βάρους.

Υψηλό ρίσκο στην Αχαΐα

Στον προαστιακό της Πάτρας το γεγονός ότι σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας οι συρμοί – ιδιαίτερα από και προς Ρίον γεμίζουν, με αποτέλεσμα δεκάδες επιβάτες να ταξιδεύουν όρθιοι, οι μηχανοδηγοί με έγγραφό τους έκαναν γνωστούς τους κινδύνους που υπάρχουν ενώ σε περίπτωση που υπήρχαν όρθιοι ακινητοποιούσαν το τρένο.

Μπροστά στον κίνδυνο να μην εκτελούνται δρομολόγια η διοίκηση του ΟΣΕ καταπατώντας όλους τους κανόνες με εγκύκλιο της έδωσε εντολή στους συρμούς να επιβιβάζονται και όρθιοι, αναλαμβάνοντας στην ουσία την ευθύνη για ότι συνέβαινε.

Το τέχνασμα της Hellenic train

Για άγνωστο χρονικό διάστημα οι συρμοί που εκτελούσαν δρομολόγια προς κάτω Αχαγιά είχαν στραβούς τροχούς με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός και να κριθεί επιβεβλημένη η επισκευή τους. Όπως συμβαίνει σε τριτοκοσμικές χώρες, επειδή στο μηχανοστάσιο της Πάτρας δεν υπάρχει η απαιτημένη υποδομή, οι τροχοί απομακρύνθηκαν και μεταφέρθηκαν στην Καλαμάτα προκειμένου να τορνευτούν!!!

Μπροστά στα όσα απίστευτα συμβαίνουν στον προαστιακό της Πάτρας, η Hellenic train φορτώνει το πρόβλημα αντί για τους συρμούς στις γραμμές. Ωστόσο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Ν» των Πατρών, οι γραμμές είναι αδύνατον να μικρύνουν και δεν είναι τυχαίο πως το συγκεκριμένο δίκτυο γι’ αυτό το λόγο ονομάζεται μετρικό.

Να σημειωθεί πως από την περασμένη Κυριακή οι συντηρημένοι τροχοί έχουν επιστρέψει στην Πάτρα και έχουν «φορεθεί» στους συρμούς αλλά κανένας δεν προνόησε να περάσει ο συρμός από το μηχανοστάσιο του Αγίου Διονυσίου και να ξεκινήσουν αμέσως τα δρομολόγια, πριν κοπεί η γραμμή στο ύψος της Αράτου για να γίνει εγκιβωτισμός της με τσιμέντο, λόγω της διέλευσης από το συγκεκριμένο σημείο του ποδηλατόδρομου.

Προμήθεια τραγέλαφος

Από την έρευνα του «Νεολόγου» προέκυψε πως τα συγκεκριμένα τρένα από «καραμπόλα» βρέθηκαν στην Πάτρα και στο υπόλοιπο δίκτυο, καθώς η αρχική παραγγελία είχε γίνει για εντελώς διαφορετικούς συρμούς στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η παραγγελία αφορούσε σε κλιματιζόμενα βαγόνια.

Η αγορά των ναυπηγείων από τους Γερμανούς συνοδεύτηκε από την άρνηση τους να εκτελέσουν τη συγκεκριμένη συμβατική υποχρέωση, δεν κατασκεύασαν ποτέ τους συρμούς και όταν άρχισαν να τρέχουν οι ποινικές ρήτρες, σε μια προσπάθεια να τελειώσουν το θέμα αναζήτησαν και βρήκαν τα τρένα που κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα στον προαστιακό στην Ελβετία.

Τα συγκεκριμένα τρένα είναι κατασκευασμένα για άλλο δίκτυο και συνθήκες ενώ σωρεία ερωτηματικών προκύπτει για το πώς οι τότε κυβερνήσεις δέχθηκαν τη συγκεκριμένη λύση.

Τα χειρότερα έρχονται

Η αναμενόμενη αύξηση των θερμοκρασιών κατά την θερινή περίοδο με μαθηματική ακρίβεια θα φέρουν «τσουνάμι» νέων βλαβών, την ώρα που παρά τις δεσμεύσεις για ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό μετά την τραγωδία των Τεμπών υπάρχουν δύο ηλεκτρολόγοι και μόλις τρεις εργάτες γραμμής οι οποίοι μετακινούνται με ιδιωτικό πολλές φορές όχημα.

Το σενάριο θέλει τους προσεχείς δυο μήνες να βγαίνουν εκτός λειτουργία δρομολόγια, λόγω νέων προβλημάτων στους συρμούς αλλά και αδυναμία προληπτικής συντήρησης του δικτύου.

Η επαλήθευση αυτών των εκτιμήσεων σημαίνει πως ο προαστιακός προς Ρίο και Κάτω Αχαγιά θα βγαίνει συχνά πυκνά εκτός λειτουργίας, σε μια περίοδο που πρέπει να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατικού κοινού για μετάβαση σε παραλιακές περιοχές.   

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα