Ο Δήμος Πατρέων δρομολογεί λύσεις για το μόλο της Αγ. Νικολάου-Έχει μετατραπεί σε πάρκινγκ

20.02.2022 / 7:00
MOLOS

«Πέφτουν βροχή» τα πρόστιμα στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, ενώ αφαιρούνται και πινακίδες από την Τροχαία

ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

eleni.paraskevopoulou@gmail.com

Σαρωτικοί οι έλεγχοι της Τροχαίας Πατρών, τόσο την περασμένη εβδομάδα όσο και αυτή στο μόλο της Αγίου Νικολάου στην Πάτρα, που έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο πάρκινγκ. Εκατοντάδες ήταν οι κλήσεις που επιδόθηκαν σε οδηγούς που ή δεν ήξεραν πώς απαγορεύεται το πάρκινγκ στο συγκεκριμένο σημείο ή απλά επέλεξαν να το αφήσουν εκεί θεωρώντας πώς δεν υπάρχει πρόβλημα.

Τι ισχύει για το μόλο

Ειδικά στο ύψος του μόλου υπάρχει πινακίδα που απαγορεύει την στάθμευση, εκτός από εκείνα τα οχήματα που αναμένουν για να επιβιβαστούν σε Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο που δένει στον μόλο.

Η συνάντηση Ντεμίρη – Τογιοπούλου

Αυτοψία πραγματοποιήθηκε στο μόλο της Αγίου Νικολάου από την Αντιδήμαρχο Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου και το Διοικητή της Τροχαίας Πάτρας Χρήστο Ντεμίρη, προκειμένου να διαπιστωθεί επί τόπου το πρόβλημα με την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων. Η Αντιδήμαρχος τόνισε τη θέση της Δημοτικής Αρχής ότι ο μόλος προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για πεζούς και όχι για στάθμευση οχημάτων.


Για τη στάθμευση των αυτοκινήτων, εδώ και χρόνια, λειτουργούν στην πόλη, δωρεάν, τέσσερις δημοτικοί χώροι στάθμευσης:


– Στον Άγιο Διονύσιο, με είσοδο από Αθηνών
– Το πάρκινγκ «Γιώργος Καλεντζώτης»
– Νότια του Φάρου με είσοδο από Γούναρη ή Παπαφλέσσα
– Νότια του ΝΟΠ, με είσοδο από Ιεροθέου.

Μάλιστα από το πάρκινγκ «Γιώργος Καλεντζώτης» οι οδηγοί και οι επιβάτες μπορούν να επιβιβαστούν στα λεωφορεία του Δήμου, που κάνουν τη διαδρομή: Πάρκινγκ – Γούναρη – Μόλος και αντιστρόφως, από τις 7 π.μ. έως τις 9.30 μ.μ.

Στο μεταξύ όπως τόνισε σε δηλώσεις της η κ. Τογιοπούλου «δρομολογούνται οι λύσεις για να μην παρκάρει κανείς στο μόλο».

Η στάση της Τροχαίας

Εδώ και δύο εβδομάδες, ειδικά, η Τροχαία Πατρών έχει ρίξει το βάρος στο μόλο της Αγίου Νικολάου και έχει εντείνει τους ελέγχους κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας Πατρών βρίσκονται στο σημείο και οι κλήσεις πέφτουν βροχή ενώ αφαιρούνται και οι πινακίδες από τους οδηγούς που αδιαφορούν για τα απαγορευτικά σήματα και συνεχίζουν να αφήνουν εκεί τα οχήματα τους. Αξίζει να σημειωθεί πώς και το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Τροχαία σε καθημερινή βάση προχωρούσε σε ελέγχους στο συγκεκριμένο σημείο.

Η επιβάρυνση της πόλης

Γεγονός αποτελεί ωστόσο πώς η αστυνομική παρουσία που απαιτείται πρωί-απόγευμα στο σημείο αποδυναμώνει την δύναμη από το κέντρο της πόλης. Το κυκλοφοριακό της Πάτρας άλλωστε αποτελεί «βραχνά» και «γρίφο» χωρίς λύση μέχρι και σήμερα. Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής η κατάσταση στις κεντρικές αρτηρίες είναι πολύ δύσκολη, με τους οδηγούς να παραμένουν κολλημένοι στην κίνηση, προσπαθώντας να μετακινηθούν από το ένα σημείο στο άλλο.  Το κυριότερο πρόβλημα σαφώς και προκύπτει από το διπλοπαρκάρισμα, όλοι οι κεντρικοί δρόμοι Αγίου Ανδρέου, Μαιζώνος, Κορίνθου, Κανακάρη, Γούναρη, είναι κάθε μέρα γεμάτοι διπλοπαρκαρισμένα οχήματα που οι οδηγοί αφήνουν για… ένα λεπτό. Η Τροχαία Πατρών με ισχυρή δύναμη και ιδιαίτερα της πρωινές ώρες προχωρά σε συνεχείς ελέγχους, σε μια προσπάθεια να ξεμπλοκάρει τους δρόμους. Δεν συζητάμε δε για τις ημέρες που οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, εκατοντάδες επιλέγουν να μετακινηθούν με Ι.Χ. και η Πάτρα είναι απροσπέλαστη.

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος

Σαφώς και το παρκάρισμα στο μόλο της Αγίου Νικολάου ελλοχεύει κινδύνους και το παρελθόν έχει δείξει με τον πιο τραγικό τρόπο πώς μπορεί η στάθμευση στο σημείο να έχει δραματικά αποτελέσματα. Ένας απότομος ελιγμός, μια λάθος κίνηση, μια λάθος εκτίμηση μπορεί να αποβεί μοιραία. 

Η «μαύρη» μέρα του 2015

Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 21ης Σεπτεμβρίου του 2015 αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν έξι φίλοι ήταν σταθμευμένο κοντά στον μόλο και ο ιδιαίτερα άσχημος καιρός δυσκόλευε την ορατότητα. Η Πυροσβεστική ειδοποιήθηκε στις 05.40 και διέσωσε από τα παγωμένα νερά τρεις φοιτητές. Όμως, για τον 21χρονο Ανδρέα Αλέξη, την 23χρονη Ρεγγίνα Ζαπάντη και την 20χρονη Γεωργιάννα Μουραφέτη ήταν αργά.

Εν κατακλείδι το κομβικό σημείο στο συγκεκριμένα ζήτημα είναι να κατανοήσουμε όλοι πώς δεν μπορούμε να παρκάρουμε το μόλο, απαγορεύεται και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος.  Επίσης πώς πρέπει να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα, όπως και αναμένεται από τον Δήμο Πατρέων, γιατί είναι αδιανόητο όταν η πόλη φλέγεται από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, οι άνδρες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. να κόβουν κλήσεις και η Τροχαία Πατρών να ασχολείται επί ώρες με το να επιδώσει κλήσεις σε όλους αυτούς που «κατακλύζουν» το μόλο για να παρκάρουν.

ΕΝΘΕΤΟ ΜΕ ΦΩΤΟ DIAS

Ο ρόλος της ΔΙ.ΑΣ.

Η ανάγκη που υπάρχει για να ελεγχθεί η κατάσταση στο μόλο της Αγίου Νικολάου και το γεγονός ότι η Τροχαία Πατρών δεν έχει απεριόριστο προσωπικό έβγαλε στη «μάχη» των τροχονομικών ελέγχων, ακόμη και τους άνδρες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ., τους οποίους είδαμε να… κόβουν κλήσεις για το διπλοπαρκάρισμα.

Προφανώς κλήθηκαν να συνδράμουν στο έργο της Τροχαίας Πατρών με «φόντο» το οξυμένο πρόβλημα στο μόλο της Αγίου Νικολάου και την απασχόληση δύναμης των ανδρών της Τροχαίας εκεί.

Όμως η σύσταση της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. σαφώς και δεν έχει γίνει για… τροχονομικούς ελέγχους.  Οι ομάδες Δίκυκλης Αστυνόμευσης ανταποκρίνονται στην ανάγκη ταχείας και μαχητικής επέμβασης τόσο για την πρόληψη, όσο και για την καταστολή κάθε εγκληματικής δραστηριότητας σύμφωνα πάντα με τα όσα γνωρίζουμε από την ίδρυση της, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα