Νέος ΚΟΚ: Έρχονται τα πάνω – κάτω με τις νέες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

10.04.2022 / 17:00
ODHGHSH

Μέσα στο σχεδιασμό μπαίνει, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η υποχρέωση των νέων οδηγών, να μαθαίνουν πώς να τοποθετούν στις ρόδες των Ι.Χ., αντιολισθητικές αλυσίδες αλλά και η υποχρέωση όλων των οχημάτων να φέρουν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό το διάστημα Οκτώβριος-Απρίλιος.

ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

eleni.paraskevopoulou@gmail.com

Επί τάπητος ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με το Υπουργείο Μεταφορών να επεξεργάζεται τις αλλαγές που θα υπάρξουν με γνώμονα πάντα την οδική ασφάλεια μέσω της αυστηροποίησης των προστίμων για όσους επιλέγουν να τον παραβιάζουν, θέτοντας αυτομάτως σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, την δική τους αλλά και τον υπολοίπων που κινούνται στους δρόμους.

Πέντε αλλαγές «σταθμός»

Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.

Διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.

Διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου. Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. με ηλεκτρονικά μέσα.

Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές.

Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κ.Ο.

Όλα ψηφιακά


Ετοιμάζονται πλατφόρμες εκεί όπου θα υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα στοιχεία σε σχέση με τις παραβάσεις στις οποίες έχει υποπέσει κάθε οδηγός και μέσω αυτής θα έχει πρόσβαση στο point system. Εκεί θα μπορεί να ενημερωθεί για το εάν και πόσους πόντους έχει συγκεντρώσει. Παράλληλα δημιουργείται η εφαρμογή car wallet μέσα στην οποία θα περιλαμβάνονται όλα τα δεδομένα του οχήματος και του οδηγού, ενώ θα υπάρχει διασύνδεση με την πλατφόρμα που θα καταγράφονται τα στοιχεία των παραβάσεων.

Car wallet


Ειδικότερα, πρόκειται για μια εφαρμογή που θα δίνει τη δυνατότητα να έχουμε το δίπλωμά οδήγησης στο κινητό μας. Θα περιλαμβάνει επίσης σε ψηφιακή μορφή και άλλα έγγραφα, μεταξύ αυτών την άδεια κυκλοφορίας, το πιστοποιητικό του KTEO, τα τέλη κυκλοφορίας, αντίγραφο του συμβολαίου της ασφάλισης.


Οι αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.


Στις αλλαγές που έρχονται στον Κ.Ο.Κ. περιλαμβάνεται, η αλλαγή των ορίων ταχύτητας, με μείωση του ανώτατου ορίου σε κατοικημένες περιοχές, στα 30 χλμ/ώρα από 50 χλμ/ώρα που ισχύει σήμερα. Επίσης οι πληροφορίες αναφέρουν πώς σε αυτοκινητόδρομους, όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας μέχρι σήμερα είναι στα  120 χλμ/ώρα, θα υπάρξει μια μικρή αύξηση.

Στο «τραπέζι» ο τρόπος τιμωρίας του οδηγού σε σχέση με τις παραβάσεις που μέχρι σήμερα επισύρουν αφαίρεση πινακίδων αλλά και άδειας κυκλοφορίας οχήματος. Πρόκειται στην πραγματικότητα για μία προσπάθεια να βρεθεί η «χρυσή τομή» και να υπάρξει η «αποποινικοποίηση» του οχήματος.


Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος  είχε αναφέρει: «Σε περίπτωση σοβαρής παράβασης ενός οδηγού θα πρέπει να αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του παραβάτη και όχι η δυνατότητα χρήσης του οχήματος από άλλα μέλη της οικογένειάς για παράδειγμα»

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες και το μάθημα…

Μέσα στο σχεδιασμό και η υποχρέωση των νέων οδηγών να μαθαίνουν πώς να τοποθετούν στις ρόδες των Ι.Χ. τους τις αντιολισθητικές αλυσίδες αλλά και την υποχρέωση όλων των οχημάτων να φέρουν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό το διάστημα Οκτώβριος-Απρίλιος.

Χιλιάδες οι παραβάτες του Κ.Ο.Κ.

Με ευκολία διαπιστώνει κάποιος πώς χιλιάδες κάθε μήνα είναι οι οδηγοί που παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  Λαμβάνοντας υπ’ όψιν  και συγκρίνοντας για παράδειγμα τα στοιχεία που προκύπτουν από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας για  τον Φεβρουάριο 2021 – Φεβρουάριο 2022.

Ενδεικτικά, το μήνα Φεβρουάριο του έτους 2022 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 246 συνεργεία αλκοολομέτρησης, πραγματοποιήθηκαν 4.049 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 150 παραβάσεις.  Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 2.401 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

•       1.156   για υπερβολική ταχύτητα
•       156     για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
•       407     για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
•       68      για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
•       22      για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
•       49      για παραβίαση προτεραιότητας
•       109     για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
•       53      για αντικανονικό προσπέρασμα
•       45      για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
•       144     για Κ.Τ.Ε.Ο.
•       113     για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
•       79      για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

Tο μήνα Φεβρουάριο του έτους 2021 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 157 συνεργεία αλκοολομέτρησης, πραγματοποιήθηκαν 1.510  έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 22 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 1.242 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

371         για υπερβολική ταχύτητα

252         για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

231         για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

37           για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

29           για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

8              για παραβίαση προτεραιότητας

62           για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

30           για αντικανονικό προσπέρασμα

6              για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

109         για Κ.Τ.Ε.Ο.

80           για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

27           για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος καταγράφηκαν συνολικά 45 παθόντες έναντι 31 τον Φεβρουάριο του έτους 2021:

Ειδικότερα καταγράφηκαν :

•       5 νεκροί έναντι 3 τον Φεβρουάριο  του έτους 2021.

•       3  σοβαρά τραυματίες έναντι  1 τον Φεβρουάριο του έτους 2021.

•       37 ελαφρά τραυματίες έναντι 27 τον Φεβρουάριο του έτους 2021.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

•       Υπερβολική ταχύτητα
•       Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
•       Παραβίαση προτεραιότητας
•       Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
•       Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς

Μένουν οι τελευταίες πινελιές στον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αμέσως μετά θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις αρχές καλοκαιριού.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα