Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Η μεγαλύτερη παρέμβαση των τελευταίων ετών για την ασφάλεια των πεζών

15.04.2023 / 9:45
4980495

Έχουν δεσμευθεί 18 εκατ. ευρώ για ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε όλη την επικράτεια της Δυτικής Ελλάδας

ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗ

ΜΟΤΟ: Στη νέα εποχή της κινητικότητας και της ασφαλούς μετακίνησης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Στη φάση του προσυμβατικού ελέγχου βρίσκεται το μεγαλύτερο έργο παρέμβασης που θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και αφορά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας σε επίπεδο σήμανσης. Έτσι η τεχνολογία θα βρίσκεται πλέον, όχι μόνο στα χέρια των οδηγών, αλλά και των πεζών. Ένα έργο που θα αγγίξει τα 18.000.000 ευρώ και αφορά την οδική ασφάλεια στο σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με στοχευμένη παρέμβαση στο κομμάτι των διαβάσεων. Στόχος της Περιφέρειας είναι με αυτό το πολύ εξειδικευμένο έργο να μπορέσει να γίνει μια ολοκληρωμένη αναβάθμιση που θα που θα αγγίζει περίπου τις 340 και πλέον διαβάσεις.

Ασφάλεια

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται καθημερινά και αφορούν τα ατυχήματα στους δρόμους, το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και τα περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται κάποιος πεζός συμβαίνουν λόγω της κακής ποιότητας υποδομής των διαβάσεων. Αυτό από μόνο το καθιστά επιτακτική την ανάγκη να γίνουν έργα και παρεμβάσεις που θα προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα ενώ παράλληλα θα ενισχύσουν και την ασφάλεια των πολιτών. Βασικός στόχος του έργου είναι 344 απλές σηματοδοτούμενες διαβάσεις να «μεταμορφωθούν» σε πρότυπες.

Το έργο

Οι διαβάσεις θα «πειραχτούν» με τέτοιο τρόπο, ώστε να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία στο έπακρο προς όφελος των πολιτών. Στις νέες πρότυπες διαβάσεις το συνδεδεμένο με τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες σύστημα θα συγχρονίζεται μαζί τους. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχύεται και η προσοχή των πεζών και των οδηγών, θα υπάρχει μεγαλύτερος χρόνος ανταπόκρισης των διερχόμενων οχημάτων, προκειμένου να βλέπουν τις φωτιζόμενες διαβάσεις. Από την πλευρά τους οι πεζοί, θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν μέσα από εικονικό ρολόι-χρονόμετρο σε πόση ώρα ανάβει το «κόκκινο» και σε πόση ώρα το «πράσινο». Ένα σύστημα το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα με φωτιζόμενες πινακίδες, βυθιζόμενα στοιχεία με led φωτισμό και στο δρόμο και στο πεζοδρόμιο αλλά και στη διάβαση πεζών. Επιπλέον θα γίνουν εργασίες που θα αφορούν μόνο τους πεζούς. Θα τοποθετηθούν συσκευές αφής ,που θα δίνουν τη δυνατότητα στον πολίτη πατάει ένα κουμπί κι έτσι απλά να περνάει με ασφάλεια τη διάβαση, συσκευές αφής για ΑμεΑ και ειδικά για συμπολίτες μας με προβλήματα όρασης, Μέσα δε από τις πινακίδες αντίστροφης μέτρησης θα τοποθετηθούν και μονάδες μέτρησης ελέγχου της ένδειξης μέτρησης χρόνου αυτών, ώστε το κομμάτι αυτό να είναι ελεγχόμενο και η Περιφέρεια να έχει τη δυνατότητα να κάνει σωστή διαχείριση. Θα υπάρχουν δηλαδή σταθεροί αισθητήρες, εγκατεστημένοι κοντά στις διαβάσεις οι οποίοι θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα συλλέγουν πληροφορίες τόσο για τα κυκλοφοριακά δεδομένα όσο και για την ποιότητα του αέρα. Τα στοιχεία αυτά θα αξιολογούνται και θα βοηθούν σε εκ νέου παρεμβάσεις με σκοπό τη λειτουργία ενός ασφαλούς και φιλικού οδικού δικτύου.

Τα σημεία

Έχουν ήδη συγκεκριμενοποιηθεί οι διαβάσεις στις οποίες θα γίνουν παρεμβάσεις , ενώ αν παράλληλά με την εξέλιξη του έργου κριθεί αναγκαίο να προστεθούν και κάποια άλλα σημεία αυτό και θα γίνει. Το έργο θα προχωρήσει συνδυαστικά σε αστικά και μη αστικά κέντρα, με γνώμονα το που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη. Η μεγαλύτερη βαρύτητα όμως «πέφτει» στο επαρχιακό δίκτυο κι αυτό γιατί εκεί υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και λόγω της έλλειψης διαβάσεων αλλά και της έλλειψης φωτισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτερες ταχύτητες αλλά και τα περισσότερα ατυχήματα σημειώνονται κατά κύριο λόγω σε επαρχιακές – περιφερειακές οδούς.

Τι περιλαμβάνει

Μεταξύ άλλων θα εγκατασταθούν συνολικά

-242 συσκευές αφής πεζών νέου τύπου,

-80 συσκευές αφής πεζών για χρήση από άτομα με προβλήματα όρασης

-127 κεντρικές μονάδες ελέγχου των ενδείξεων μέτρησης χρόνου τύπου Led

-8.256 φωτεινές συσκευές σήμανσης επί του οδοστρώματος

-2.064 φωτεινές συσκευές τύπου led επί του πεζοδρομίου

-344 κεντρικές μονάδες ελέγχου φωτεινών συσκευών σήμανσης

-688 αυτό-φωτιζόμενες πινακίδες

-27 μετεωρολογικοί σταθμοί

-344 αισθητήρες καταμέτρησης ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων

Μετά τις παρεμβάσεις σε κάθε διάβαση, τα πεζοδρόμια και οι νησίδες θα διαμορφωθούν με τους αντίστοιχους τύπους, ενώ θα γίνουν διορθώσεις και στο ασφαλτικό στα σημεία, που θα συμπεριλαμβάνουν ακόμη και εργασίες διαγράμμισης.

«Που» βρίσκεται η διαδικασία

Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται πλέον στον προσυμβατικό έλεγχο που είναι το ελεγκτικό συνέδριο. Σε περίπου 1,5 μήνα θα «βγει» η οριστική απόφαση και αμέσως μετά ο εργολάβος θα υπογράψει τη σύμβαση. Επισημαίνεται δε πως η διάρκεια του συγκεκριμένου έργου ορίζεται σε 24 μήνες και αν οι διαδικασίες τηρηθούν το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2025.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα