Black Friday 2020: Δεν μετατίθεται η ημερομηνία μετά το lockdown, προβληματισμένοι οι «μικροί» λιανέμποροι

16.11.2020 / 11:59
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
RFP3MM27G5JLXEF5EIJ5JNMVLM

Ο πρόεδρος αναφέρει χαρακτηριστικά: « Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε “black out”, ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό “market event”, είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της “Black Friday 2020 και Cyber Monday” να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο.

Η πρόταση για “απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού” και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για “νέα” εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων. Η Black Friday με “προ πανδημίας” τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων. Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό.

Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε “black out”, ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το “αφεντικό” είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα