Αυτές είναι οι πλέον κατάλληλες τροφές για ένα υγιές δέρμα (και) τον χειμώνα

10.11.2020 / 12:46
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
grapefruit-1024x682

Οι ανάγκες της επιδερμίδας μας όταν πιάνουν τα κρύα είναι ιδιαίτερα αυξημένες και, εκτός από εξειδικευμένα προϊόντα περιποίησης-κυρίως ενυδατικά- μπορούμε να εμπιστευτούμε και συγκεκριμένα τρόφιμα που θα μας ενισχύσουν επιπλέον. Τα περισσότερα, μάλιστα, από αυτά της λίστας είναι και πεντανόστιμα! 

Μαύρη σοκολάτα
Εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών που προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες ευθύνονται, μεταξύ άλλων, και για την πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας. Τα φλαβονοειδή που περιέχει η μαύρη σοκολάτα δρουν ενάντια στις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου (γιατί ο ήλιος είναι επικίνδυνος και τον χειμώνα), ενώ η υψηλή περιεκτικότητά της σε κακάο μειώνει την απώλεια υγρασίας από το δέρμα κατά 25%, «ανεκτίμητο» ποσοστό κατά τους ξηρούς χειμωνιάτικους μήνες. 

Μπρόκολο
Αγαπημένο χειμωνιάτικο λαχανικό που έχει και ισχυρές αντιρυτιδικές ιδιότητες, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C, η οποία, εκτός των άλλων, συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου και προστατεύει από τις οξειδωτικές ελεύθερες ρίζες.

Αγγούρι
Το κρύο και η υγρασία αφυδατώνουν το δέρμα και μπορεί να προκαλέσουν κοκκινίλες και ερεθισμούς. Είναι σημαντικό να διατηρείς την επιδερμίδα σου ενυδατωμένη. Το αγγούρι, με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό (96%) είναι σούπερ ενυδατικό και σου προσφέρει, επιπλέον, μέταλλα, όπως μαγνήσιο, κάλλιο, μαγγάνιο και πυρίτιο και βιταμίνες A,B και C που χαρίζουν υγιή όψη και ελαστικότητα. 

Σαρδέλες
Οι σαρδέλες «συστήνονται» από δερματολόγους. Κυριολεκτικά. Τα ω-3 λιπαρά, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ο σίδηρος που περιέχουν προστατεύουν τα μαλλιά αλλά και το δέρμα από ακμή, ξηρότητα και ερεθισμούς. Ακόμα και οι σαρδέλες σε κονσέρβα κάνουν μια χαρά την δουλειά τους.

Γκρέιπφρουτ
Είναι ξινό, είναι στυφό, αλλά και θαυματουργό. Οφείλει το ροζ-κόκκινο χρώμα του στο λυκοπένιο, το κορυφαίο αντιοξειδωτικό που δρα κατά των βλαβών που προκαλεί στην επιδερμίδα το οξειδωτικό στρες αλλά και ο ήλιος, ενώ προστατεύει το ξηρό δέρμα από ερεθισμούς. Μελέτες υποστηρίζουν πως η «άγρια» επιδερμίδα συνδέεται και με μειωμένη πρόσληψη λυκοπένιου. Όσο περισσότερο το λυκοπένιο, τόσο πιο απαλό το δέρμα. Αν πάλι βρίσκεις το γκρέιπφρουτ πολύ ξινό για τα γούστα σου, λυκοπένιο θα πάρεις από τις ντομάτες, τα καρότα, την παπάγια (το γκρέιπφρουτ αλληλεπιδρά με ορισμένες φαρμακευτικές ουσίες, αν λαμβάνεις κάποια φαρμακευτική αγωγή πρέπει να ενημερώσεις τον γιατρό σου, καθώς η συστηματική κατανάλωσή του μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες). 

Πράσινο τσάι
Ανεβάζει τη διάθεση, ανακουφίζει από το στρες, προστατεύει την καρδιά και μειώνει την πίεση. Το πράσινο τσάι, επίσης, κάνει καλό και στο δέρμα! Οι αντιοξειδωτικές επικατεχίνες που περιέχει βελτιώνουν την υφή της επιδερμίδας αφού διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία, βοηθώντας έτσι τη φυσιολογική ροή του αίματος.

Καρύδα
H καρύδα είναι σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών στοιχείων, βιταμινών και μετάλλων. Καταναλώνοντας την σάρκα της, φροντίζεις τον εαυτό σου «από μέσα». Φυσικά, και το λάδι καρύδας έχει εξαιρετικές καλλυντικές ιδιότητες. Τα μεταλλικά άλατα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχει αποτοξινώνουν την επιδερμίδα και την ενυδατώνουν. Εφαρμόζεται απευθείας στο δέρμα και απορροφάται γρήγορα, ενώ απομακρύνει τα επιφανειακά νεκρά κύτταρα, χαρίζοντας εκπληκτική απαλότητα. 

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα