Το τρένο έρχεται… Ολοταχώς για τη γραμμή από το Αίγιο έως και το Ρίο, ενώ ξεκινούν τα δρομολόγια του Προαστιακού, από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα

22.03.2021 / 10:45
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
b88dfffdf49b33a26c9621cda326f625

Του Αλέξανδρου Κογκόλη

Ένα ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε όλη την Πελοπόννησο, που θα συνδέεται με την Αθήνα, είναι στην κορυφή της ατζέντας του προγραμματισμού από τον ΟΣΕ και την Κυβέρνηση.

Έναυσμα για το νέο ρεπορτάζ του «Νεολόγου», σε επίπεδο υποδομών και πιο συγκεκριμένα της σιδηροδρομικής γραμμής, αποτέλεσαν, τόσο οι εξελίξεις για τη γραμμή από το Αίγιο έως και το Ρίο, όσο και η επικείμενη επανέναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού, από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα.

Προκηρύσσεται το Ροδοδάφνη – Ρίο

Ως γνωστόν, η Αχαΐα ήδη συνδέεται με την Αθήνα και τον αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», από το Αίγιο. Η διπλή γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο, αναμένεται να προκηρυχθεί έως το Πάσχα. Από εκεί πέρα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών, το τρένο θα φτάσει έως την Πάτρα, με στόχο το νέο λιμάνι. Υπό συζήτηση με το Υπουργείο είναι ακόμη η υπογειοποίηση από το Ρίο έως την οδό Κανελλόπουλου, αφού αναμένεται από την ΕΡΓΟΣΕ η εκπόνηση σχετικών μελετών προκειμένου να διαπιστωθεί εάν τεχνικά και οικονομικά είναι εφικτή.

Να «αγκαλιαστεί» ο προαστιακός

Επίσης, η Αχαΐα, από τον Άγιο Βασίλη (τώρα από το Ρίο) έως και την Κάτω Αχαΐα, θα συνδέεται με το τρενάκι, τον ελκυστικό Προαστιακό. Ένα μέσο που όπως έχει αποδειχθεί προτιμούν οι πολίτες. Είναι φθηνό, γρήγορο και άνετο. Η επανέναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού προς τα Δυτικά αναμένεται να βοηθήσει και τους εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ, αφού η περιοχή θα συνδέεται με λεωφορείο έως τη στάση του τρένου.

Το στοίχημα είναι να «αγκαλιαστεί» από τους πολίτες, όπως το τμήμα από Άγιο Βασίλειο έως Πάτρα, δεδομένων βέβαια των δύσκολων συνθηκών λόγω κορωνοϊού.

«Η σύνδεση δημιουργεί νέες προοπτικές ανάμεσα σε δυο αστικά κέντρα, την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα, που δεν θα έχουν ανάγκη τη χρήση ενός επικίνδυνου δρόμου. Οι συμπολίτες μας στην Κάτω Αχαΐα δεν θα είναι πια υποχρεωμένοι να βλέπουν μόνο φωτογραφίες και σχεδιασμούς στα χαρτιά. Πρέπει βέβαια να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία και να ενδυναμώσουμε το τρένο με τη συμμετοχή μας», τονίζεται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαϊας, Χαράλαμπο Μπονάνο.

Σύνδεση Αχαΐας – Ηλείας

Επιπροσθέτως, το τρένο θα σφυρίξει ξανά στην Ηλεία, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΣΕ, συνδέοντάς τη με την Πάτρα και την Αχαΐα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των δύο περιοχών. Ο χρόνος βέβαια ολοκλήρωσης του έργου εξαρτάται και από το πότε θα συμβασιοποιηθεί, με τις διαδικασίες πάντως να τρέχουν. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί, με έργα ανακαίνισης και αναβάθμισης, προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ, σε ένα δίκτυο που έχει να λειτουργήσει 10 χρόνια. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Ανακαίνιση των σταθμών

Στο όλο πλαίσιο περιλαμβάνεται και η ανακαίνιση των επτά σταθμών. Στην Κάτω Αχαΐα, στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων. Σε όλο το δίκτυο θα γίνει και αντικατάσταση στρωτήρων από ξύλινους που είναι τώρα σε τσιμεντένιους. Επιπλέον θα τοποθετηθούν 64 αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.

Σε δύο – ίσως –  φάσεις η υλοποίηση

Για την ανακαίνιση και την αναβάθμιση της υπάρχουσας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, από τα 45 εκ. ευρώ που απαιτούνται, ο ΟΣΕ έχει ήδη τα 16 και στόχος του Οργανισμού είναι να εξασφαλίσει και τα υπόλοιπα 29, μέχρι τον Ιούνιο του 2021, μέσα από το ΕΣΠΑ και άλλα προγράμματα.

Μελέτη για τη νέα χάραξη

Αξίζει να τονιστεί ότι η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η επαναλειτουργία του υπάρχοντος μετρικού δικτύου δεν ακυρώνει τη μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, ένα έργο πολύ σημαντικό και χρονοβόρο, καθώς απαιτείται χρόνος για την ολοκλήρωση της μελέτης, τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν και ότι άλλο προκύψει από τεχνικής και πρακτικής πλευράς. Ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ που μέχρι να υλοποιηθεί μπορεί και να περάσουν 8 με 10 χρόνια.

Κατάκολο-Πύργος-Αρχαίο Ολυμπία

Στο μεταξύ, ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία. Οι εργασίες ξεκίνησαν αρχές Δεκεμβρίου και έχουν προϋπολογισμό 2,3 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμη, υπογράφεται η σύμβαση που αφορά στην πλήρη ανακαίνιση του σταθμού στον Πύργο, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ, αφού ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί.

Τουριστική ανάπτυξη

Στα πλάνα του ΟΣΕ είναι να συνδεθεί η γραμμή με το λιμάνι της Κυλλήνης μέσω του σταθμού Καβασίλων, κάτι που θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής καθώς ο ταξιδιώτης θα μπορεί με το τρένο από την Αθήνα να ταξιδέψει στην Κυλλήνη και μετά με καράβι για τα νησιά του Ιονίου.

Θανάσης Κοτταράς – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ

 «Νέα αναπτυξιακή εποχή»

Ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Θ. Κοτταράς δηλώνει:

«Θέλουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και τις υπόλοιπες πόλεις της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα. Σε επόμενο σχεδιασμό σκοπεύουμε την ένωση της γραμμής από τον Πύργο μέχρι την Κυπαρισσία. Το τρένο μπορεί να γίνει πολύ ανταγωνιστικό με το χρόνο και να επιτρέπει μετακινήσεις γρήγορες και με ασφάλεια και είναι φιλικό στο περιβάλλον. Επομένως, ξεκινάει μια νέα αναπτυξιακή εποχή για την Αχαϊα και την Ηλεία, με εύκολες μετακινήσεις στις πόλεις, στα λιμάνια και φυσικά στην Αρχαία Ολυμπία. Κοινή διαπίστωση είναι να μη χαθεί άλλος χρόνος. Με σκληρή δουλειά και αξιοποίηση των χρημάτων θα καταφέρουμε να αλλάξουμε την εγκαταλελειμμένη εικόνα του δικτύου και να ζωντανέψουμε ξανά αυτές τις υπέροχες διαδρομές συμβάλλοντας και στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου γενικότερα. Θέλουμε και θα καταφέρουμε να επιστρέψει το τρένο εκεί από όπου ξεκίνησε πριν από 120 χρόνια και να παραδώσουμε στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας ένα ασφαλές και γρήγορο μέσο μεταφοράς».

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα