Στον «χάρτη» της κρουαζιέρας! Το λιμάνι της Πάτρας στους φετινούς προορισμούς του SeaDream Yacht Club

29.06.2021 / 9:42
seadream

Το λιμάνι της Πάτρας κατόρθωσε και πέτυχε μία έκπληξη στον τομέα της κρουαζιέρας, που λίγοι περίμεναν για τη φετινή τουριστική σεζόν. Και αυτό διότι, η Πάτρα συμπεριλήφθηκε στους ταξιδιωτικούς προορισμούς του SeaDream Yacht Club, ενός εκ των σημαντικότερων τουριστικών γραφείων στο τομέα της κρουαζιέρας και το λιμάνι της, θα είναι της από της σταθμούς των δύο ομώνυμων πλοίων που ανήκουν στο συγκεκριμένο γραφείο το οποίο έχει ξεκινήσει και πάλι, ύστερα από την κρίση που έφερε στην κρουαζιέρα η πανδημία, τα ταξίδια στη θάλασσα της Μεσογείου.

Οι ημερομηνίες αφίξεως των πλοίων

Το SeaDream I, το καράβι που δραστηριοποιείται κυρίως στη κεντρική Μεσόγειο θα πραγματοποιήσει γύρω από την Πελοπόννησο δύο κρουαζιέρες για την φετινή περίοδο. Στη μία από αυτές έχει συμπεριληφθεί και η Πάτρα, με το πλοίο να ρίχνει άγκυρα στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας στις 30 Σεπτεμβρίου.

Το Sea Dream II, το καράβι που «οργώνει» την ανατολή Μεσόγειο, έχει προγραμματίσει περισσότερα ταξίδια στα νερά της Ελλάδας, ξεκινώντας τα ταξίδια από τον Ιούνιο και σταματώντας τον Οκτώβριο.

Στην Πάτρα αναμένεται να έρθει πιο σύντομα από το «δίδυμο» αδελφό πλοίο και μάλιστα δύο φορές, την πρώτη στις 25 Ιουλίου και την δεύτερη στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο ήταν να έρθει στο λιμάνι της Πάτρας στα τέλη αυτού του μήνα, όμως ο ερχομός του αναβλήθηκε για τον Ιούλιο.

Η σημασία της ένταξης της Πάτρας

Συνολικά στην Πάτρα, από τη συγκεκριμένη εταιρεία, έχουν κλειστεί τρεις αφίξεις, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το λιμάνι της πόλης, τη στιγμή που άλλοι προορισμοί κρουαζιέρας με μεγαλύτερη δυναμική, έμειναν εκτός.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τα χρόνια πριν από την πανδημία, προτού δηλαδή «γονατίσει» και καταρρακωθεί ο τουρισμός κρουαζιέρας από τον κορωνοϊό, τα κρουαζιερόπλοια που έφταναν στην αχαϊκή πρωτεύουσα, δεν ήταν και πολύ περισσότερα.

Σε ένα καλοκαίρι που μπορεί να είναι ασφαλώς καλύτερο από το περσινό, όμως για τις περιοχές που έχουν δουλέψει στο κομμάτι αυτό, δεν πρόκειται να φτάσει στο επίπεδο που ήταν πριν από την πανδημία.

Η Πάτρα δεν ήταν ποτέ προορισμός κρουαζιέρας, για πολλούς και διάφορους παράγοντες που έχουν να κάνουν με ναυτιλιακά δεδομένα (για παράδειγμα τα μεγάλα πλοία δεν μπορούσαν καν να περάσουν από τον Ισθμό) έως και με υποδομές τουριστικής αναπτυξιακής προοπτικής που δεν έχει η πόλη.

Όμως να που δείχνει τη δυναμική που μπορεί να αποκτήσει, αν όχι τόσο στον τουρισμό κρουαζιέρας, σίγουρα στο yachting και στη φιλοξενία μεγάλων σκαφών στην λιμενική της ζώνη.

Μικρού τύπου πλοία, 100 επιβατών

Θα πρέπει, ωστόσο, να διευκρινίσουμε κάτι απαραίτητο. Τα δύο πλοία που αναμένονται να έρθουν τη φετινή τουριστική σεζόν στην Πάτρα, δεν ανήκουν στον μεγάλο τύπο κρουαζιερόπλοιων, σε εκείνα που χωρούν πάνω από 500 επιβάτες και φτάνουν τους 800 ή τους 1.000.

Είναι μικρά τύπου κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα επιβατών που ανέρχεται στα 100 άτομα και που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γραφείων που ασχολούνται με τον τουρισμό κρουαζιέρας, θα έχουν μία δυναμική ανάκαμψης την εποχή της πανδημίας λόγω της ευελιξίας τους και τους μικρό αριθμό επιβατών.

Αντιθέτως, το μεγαλύτερο ποσοστό των κλασικών κρουαζιερόπλοιων, με τους εκατοντάδες επιβάτες, θεωρείται ότι θα αργήσουν να επαναξεκινήσουν τα ταξίδια τους. 

Το αντίκτυπο για τα μαγαζιά και την αγορά

Σε κάθε περίπτωση η Πάτρα και εφόσον το επιτρέψουν τα περιοριστικά μέτρα θα έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων, προκειμένου να έχει ένα θετικό αντίκτυπο στην αγορά της.

Είναι γνωστό ότι οι τουρίστες κρουαζιέρας έχουν μια οικονομική άνεση, ενώ σύμφωνα με σχετικές μελέτες που έχουν γίνει το 70% από αυτούς επιλέγουν τις ώρες που κατεβαίνουν από το πλοίο να κάνουν τις βόλτες τους, τις αγορές και την αναψυχή τους στα μέρη που έχει αγκυροβολήσει το κρουαζιερόπλοιο.

Τα πλοία, κατά την άφιξη τους στην Πάτρα θα φιλοξενούνται, στο mega yacht του ΟΛΠΑ, στο παλαιό λιμάνι, μία ανάσα, δηλαδή από την αγορά και τα καταστήματα.

Σημειώνουμε ότι ήδη στο mega yacht υπάρχουν αρκετές αφίξεις διερχόμενων τουριστικών σκαφών, στο πλαίσιο του yachting και του θαλάσσιου τουρισμού, τα οποία έρχονται κυρίως από το Ιόνιο για να μείνουν για λίγες μέρες στην Πάτρα και να φύγουν στη συνέχεια προς Πελοπόννησο, Αιγαίο ή και Κρήτη.

Π. Τσώνης: «Οι εγκαταστάσεις μας είναι έτοιμες για τη φιλοξενία των πλοίων»

Στον «χάρτη» της κρουαζιέρας! Το λιμάνι της Πάτρας στους φετινούς προορισμούς του SeaDream Yacht Club 2

«Ο ΟΛΠΑ δεν είναι υπεύθυνος για τα θέματα ανάπτυξης του τουρισμού και κατά συνέπεια για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Αυτό που είναι μέσα στις υποχρεώσεις του είναι να διαθέτει τις ανάλογες λιμενικές υποδομές για να φιλοξενεί και αυτού του τύπου τα πλοία όταν έρχονται στο λιμάνι της Πάτρας.

Από αυτή την άποψη είμαστε πανέτοιμοι. Παρόλα αυτά ως ΟΛΠΑ προσπαθήσαμε να συνεισφέρουμε και εμείς από την πλευρά μας στις συγκεκριμένες αφίξεις, όμως για να μπορέσει κανείς να προχωρήσει περαιτέρω πράγματα, χρειάζεται ο ανάλογος χρόνος αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των δρομολογίων κρουαζιέρας κλείνονται ένα και δύο χρόνια πριν από τις αφίξεις.

Σίγουρα ο τουρισμός κρουαζιέρας και γενικότερα ο θαλάσσιος τουρισμός, είναι ζητήματα που μπορούν να φέρουν πνοή στην αγορά και στην οικονομία της Πάτρας. Κάποια στιγμή η πόλη και όλοι οι φορείς της περιοχής θα πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να το εξετάσουν από κοινού».

K.A.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα