Σήμερα στη Βουλή η κύρωση για το δρόμο της Πατρών-Πύργου

22.12.2021 / 12:55
karamanlis_k_ax

Σήμερα στη Βουλή αναμένεται να γίνει η «Κύρωση της από 15/12/2021 Συμφωνίας Τροποποίησης διατάξεων της από 24 Ιουλίου 2007 Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της «Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα». Δηλαδή να κυρωθεί η υλοποίηση του πολύπαθου έργου Πάτρα-Πύργος.

Με την εν λόγω τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ενεργοποιείται το δικαίωμα επαναφοράς του τμήματος Πάτρα – Πύργος του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Το έργο, λοιπόν, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. – ξεκινώντας από τον Πύργο – θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τους 35. Σημειώνεται πως, με τη συμφωνία αυτή, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει, εκτός της κατασκευής, τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.

«Ένα μεγάλο έργο ξεκινά και μια ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας προς τους Έλληνες πολίτες, γίνεται πραγματικότητα, αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από 2 χρόνια αναμονής και επιμονής, οι προσπάθειές της Ελλάδας δικαιώνονται αφού εκδόθηκε (την Τετάρτη 15-12-2021) και η τελευταία έγκριση που αναμέναμε, εκείνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού DG-COMP, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές:

«Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία π/υ 443 εκατ.€, και με εγκεκριμένη χρηματοδότηση, που αν προχωρούσε το έργο σήμερα θα ήταν έτοιμο.

Το 2015, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε μία από τις πρώτες κινήσεις της  ως νέα κυβέρνηση, ήταν να ακυρώσει τον ενιαίο διαγωνισμό και να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου κατατμήζοντάς το σε 8 εργολαβίες.

Η απόφαση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν άλλα 2 χρόνια μέχρι να ετοιμαστούν οι νέοι διαγωνισμοί και για τις 8 εργολαβίες, που είχαν τελικά συνολικό προϋπολογισμό 510 εκατ.€, δηλαδή + 70 εκατ.€ από αυτόν της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Οι διαγωνιζόμενοι προσέφεραν μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ταυτόχρονα ξέσπασαν πολλές δικαστικές διαμάχες ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους, που έφεραν νέες μεγάλες καθυστερήσεις.

Τον Ιούλιο του 2019 – όταν αναλάβαμε – είχαν υπογραφεί 5 από τις 8 συμβάσεις και στις υπόλοιπες είτε εκκρεμούσαν δικαστικές διαμάχες, είτε ο «εκλεκτός» εργολάβος της προηγούμενης κυβέρνησης είχε κηρυχθεί έκπτωτος, λόγω αδυναμίας να προσκομίσει εγγυητικές επιστολές στο Ελληνικό Δημόσιο.

Έτσι, βλέποντας το έργο ουσιαστικά να έχει βαλτώσει, πήραμε τη δύσκολη απόφαση να επαναφέρουμε το τμήμα Πάτρα – Πύργος (74,5χλμ) στην Παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ.

Μια επιλογή για την οποία είμαστε υπερήφανοι, αφού αποτελούσε τη μόνη λογική κίνηση που διαθέταμε, προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί.

Πρόκειται για μια από τις μεγάλες εκκρεμότητες της ελληνικής πολιτείας σε ό,τι αφορά στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, αφού είναι παραδοσιακά ένας δρόμος που λόγω των χαρακτηριστικών του (μεγάλες ευθυγραμμίες & υψηλές ταχύτητες), δυστυχώς πραγματοποιούνται πολλά ατυχήματα.

Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

             8 ανισόπεδους κόμβους,

             15 γέφυρες, 37 κάτω διαβάσεις & 27 άνω διαβάσεις,

             1 Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης, που θα περιλαμβάνει και Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας κι έναν αστυνομικό σταθμό.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως με την πρότασή μας πλέον, το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει τελικά 216 εκατομμύρια €, ενώ με τις 8 εργολαβίες του ΣΥΡΙΖΑ θα πλήρωνε 290».

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα