«Σφήνα» από τον Βόλο! Διεκδικεί το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων- Γιατί η Πάτρα υπερέχει

31.01.2021 / 14:13
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ego_life_mobilita_tspakete_header_afr_prog

Του Διονύση Ζακυνθινού

Η επιστολή πρόθεσης συνεργασίας από την Enterprise Greece και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GO SE για τη λειτουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κινητοποίησε άμεσα την Α΄ ΒΙΠΕ Βόλου.

Χωρίς χρονοτριβή,  από την πλευρά της κατατέθηκε επίσημη πρόταση ενδιαφέροντος για φιλοξενία της επένδυσης.

Σε σχετική επιστολή της προς τον υφυπουργό Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη αναγράφονται χαρακτηριστικά τα εξής: «Ενημερωθήκαμε για την πρώτη επίσημη υπογραφή της επιστολής πρόθεσης συνεργασίας από την Enterprise Greece και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GO SE για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και θεωρούμε ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντικής επένδυσης με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία της χώρας.

Η εταιρεία μας αποτελεί τον Φορέα Διοίκησης και Διαχείρισης της Α΄ Βιομηχανικής Περιοχής Βόλου, διαδεχόμενη από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, και σκοπός μας είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς, καθαρού και λειτουργικού περιβάλλοντος για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους αλλά και ελκυστικού για προσέλκυση νέων επενδύσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Με την επιστολή μας θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας το έντονο ενδιαφέρον επιχειρηματικών φορέων της περιοχής με εμπλοκή στο παρελθόν στην παραγωγή επιβατικών οχημάτων για την συμμετοχή τους στην συγκεκριμένη επένδυση στην περιοχή μας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στην Βιομηχανικά Περιοχή Βόλου σε οικόπεδο συνολικής έκτασης 264 στρεμμάτων δραστηριοποιήθηκε η εταιρεία ΤΕΟΚΑΡ του ομίλου Θεοχαράκη, στον κλάδο της παραγωγής αυτοκινήτων για 15 χρόνια και αποτέλεσε έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς αυτοκινήτων, που κατασκεύασε περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun – Nissan της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιπλέον επιθυμούμε να υπογραμμίσουμε την ιδανική γεωγραφική θέση της περιοχής μας, την παρεχόμενη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών (λιμάνι, σιδηρόδρομος, αεροδρόμιο, οδικό δίκτυο), την ύπαρξη εξειδικευμένου τεχνικού και επιστημονικού δυναμικού σε συνδυασμό με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συγκροτούν έναν μοναδικό πυρήνα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που αναδεικνύει την περιοχή μας ελκυστική σε επενδύσεις υψηλών απαιτήσεων.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, σε μια περίοδο που η προσέλκυση επενδύσεων αποτελεί κοινό τόπο, προσβλέπουμε ότι θα συμπεριλάβετε την περιοχή μας μεταξύ εκείνων που θα αξιολογηθούν ως υποψήφιες να διεκδικήσουν την συγκεκριμένη επένδυση, συνεξετάζοντας και τα παραπάνω εκτεθέντα πλεονεκτήματα.

Παραμένοντας στην διάθεσή σας για κάθε χρήσιμη συμβολή σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την διάθεσή σας για καλή συνεργασία».

Στον πίνακα αποδεκτών της επιστολής  συμπεριλαμβάνονται οι βουλευτές Μαγνησίας, ο γενικός γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής  Χρήστος Τριαντόπουλος, το Επιμελητήριο Μαγνησίας και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Α΄ ΒΙΠΕ Βόλου έχει έκταση 2.780 στρέμματα και βρίσκεται σε απόσταση 8 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα της Μαγνησίας και το εμπορικό λιμάνι της. Φιλοξενεί 90 ενεργές επιχειρήσεις και αν και έχει πληρότητα 99%, έχει αρκετά βιομηχανικά κτίρια (κλειστές επιχειρήσεις) που είναι προς διάθεση.

Γιατί η Πάτρα υπερέχει 

Στα προαναφερόμενα πλεονεκτήματα που παραθέτει ο Βόλος, η Πάτρα αντιτάσσει  αντίστοιχα, τα οποία, ωστόσο,  είναι συγκριτικά ανώτερα.

Αφενός και η Πάτρα είναι έδρα Πανεπιστημίου, που μετρά πάνω από μισό αιώνα ζωής, αφετέρου έχει κι αυτή λιμάνι, το οποίο είναι πύλη εξόδου της Ελλάδας στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία. Σε αντίθεση βέβαια με το λιμάνι του Βόλου, που δεν έχει ανάλογη πρόσβαση.

Σε ό, τι αφορά τις άλλες υποδομές, τον σιδηρόδρομο και το αεροδρόμιο, και η Πάτρα θα συνδέεται στο μέλλον με ένα υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ το αεροδρόμιο του Αράξου είναι εξίσου μια σημαντική υποστηρικτική υποδομή.         

Όσο για την εταιρεία ΤΕΟΚΑΡ του ομίλου Θεοχαράκη, που επικαλείται ως πλεονέκτημα η πρωτεύουσα της Μαγνησίας, η Πάτρα αντιτάσσει το Αυτοκινητοδρόμιο, τη μεγαλύτερη πανελλαδικά επένδυση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Πάτρας είναι το λιμάνι που τη συνδέει με την Ιταλία.

Όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά στον «Νεολόγο» ο εξπέρ του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα Τάκης Πουρναράκης, «η Ανκόνα είναι το βασικό ατού της Πάτρας», καθώς «είναι μια εξαιρετική ιδέα η σύμπλευση του εργοστασίου και του Αυτοκινητοδρομίου, σε συνδυασμό με το λιμάνι της, που αποτελεί τη δυτική πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη».

Στα χέρια των τοπικών φορέων η συντεταγμένη διεκδίκηση 

Όμως, ακόμη κι αν η Πάτρα υπερέχει συγκριτικά έναντι του Βόλου, δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός και πολύ περισσότερο καμία αδράνεια.

Από τη στιγμή που η πρωτεύουσα της Μαγνησίας κινείται ήδη συντονισμένα για το εργοστάσιο, εναπόκειται στους παραγωγικούς φορείς της Πάτρας να κινηθούν σε ανάλογη κατεύθυνση.

Τον δρόμο της συγκρότησης από την πλευρά τους ενός αρραγούς μετώπου για τη διεκδίκηση της επένδυσης έχει δείξει και ο Τάκης Πουρναράκης, επισημαίνοντας ότι «εκείνο που πρέπει να γίνει είναι οι τοπικοί φορείς να συντονιστούν και να παρουσιάσουν στους επενδυτές μια ολοκληρωμένη πρόταση με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής».

(εφ. Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα