Παρασκευή, 21.01.2022, 6:19 πμ

Πατρών-Πύργου: Γιατί κόλλησαν οι 8 εργολαβίες – «Βόμβα» Καραμανλή περί ανταλλαγής δρόμου-καναλιού

24.05.2021 / 7:09
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
patron_pirgou

 «Στα ανοιχτά θέματα της Πατρών-Πύργου, της συγχώνευσης πανεπιστημιακών τμημάτων στη Δυτική Ελλάδα και στην ενδυνάμωση του ΕΣΥ, με έμφαση στις ελλείψεις προσωπικού στα νοσοκομεία της Ηλείας», θα αναφερθεί, σύμφωνα με τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα Δευτέρα, κατά την επίσκεψή του στο νομό ο Αλέξης Τσίπρας.

Όλα αυτά στον απόηχο των αποκαλύψεων του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα στην προανακριτική της Βουλής,  που διερευνά αδικήματα που τυχόν έχουν τελεσθεί από τον πρώην υπουργό Νίκο Παππά και την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία υποστηρικτικού μέσου ενημέρωσης, «με εργολαβικά ανταλλάγματα», αλλά και στα λεγόμενα του Υπουργού Υποδομών στη Βουλή, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση είπε πως «η Πατρών-Πύργου συνδέθηκε με το εγχείρημα απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού».

Δηλαδή, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε  στην ουσία πως υποσχέθηκαν στον επιχειρηματία και την Πατρών-Πύργου για το κανάλι, διότι έγινε η πολυδιάσπαση του έργου και τα τέσσερα από τα οκτώ κομμάτια τα είχε πάρει ο συγκεκριμένος εργολάβος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι η ερώτηση καθίσταται επίκαιρη και λόγω της συνάντησης με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και τόνισε ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επενδύει στο να γίνει επιτέλους το Πάτρα – Πύργος πράξη.

Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να μεταστρέψει τη στάση της Κομισιόν και να την κάνει να δεχθεί την ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Και υπογράμμισε ότι το έργο θα γίνει, κάτι που δεν ήταν δεδομένο εξαιτίας των χειρισμών του ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρξουν νέα από την Ευρώπη ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΡΓΟΥ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ 2015-2019

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία 443εκατ.€, η οποία αν προχωρούσε σήμερα το έργο θα ήταν έτοιμο.

Το 2015 μία από τις πρώτες κινήσεις της νέας κυβέρνησης ήταν να ακυρώσει τον ενιαίο διαγωνισμό και να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου μέσω 8 εργολαβιών.

Η απόφαση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν άλλα 2 χρόνια μέχρι να ετοιμαστούν τεύχη δημοπράτησης και να διεξαχθούν διαγωνισμοί και για τις 8 εργολαβίες, που είχαν τελικά συνολικό προϋπολογισμό 510 εκατ.€.

Οι διαγωνιζόμενοι προσέφεραν εκπτώσεις που κυμαίνονταν στο 50%, ταυτόχρονα με πάρα πολλές δικαστικές διαμάχες στους περισσότερους διαγωνισμούς.

Το 2019 είχαν υπογραφεί 5 από τις 8 συμβάσεις, ενώ για τις υπόλοιπες 2 (Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα – Α.Κ. Κυλλήνης) ο προσωρινός ανάδοχος είχε κηρυχθεί οριστικά έκπτωτος (Καλογρίτσας), καθώς δεν μπόρεσε να προσκομίσει την απαραίτητη εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης για το έργο, ενώ στο τρίτο (Α.Κ.Κυλλήνης-Αμαλιάδα) υπήρχαν αιτήσεις ακύρωσης στο ΣτΕ μεταξύ των συμμετεχόντων, που μέχρι το Σεπτέμβριο 2020, που ακυρώθηκε ο εν  λόγω διαγωνισμός, δεν είχαν ακόμα τελεσιδικήσει.

Αν οι συμβάσεις που είχαν τελικά υπογραφεί ολοκληρώνονταν θα μπορούσε να παραδοθεί μόνο το τμήμα από ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας έως τα Σαγαίικα, μήκους περίπου 23χλμ που αφορά στις 4 εργολαβίες, καθώς το τμήμα Αμαλιάδα- Δουναίικα δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί.

Δυστυχώς όμως η πρόοδος στις συμβάσεις αυτές δεν ήταν θετική. Ενώ είχε περάσει σχεδόν το 1/3 του συμβατικού χρόνου περίπου, η πρόοδος των εργασιών κυμαινόταν σε μονοψήφια ποσοστά στις 4 από 0,11% έως 2%  και σε μία μόνο έφτανε στο 14%. Όπως είναι προφανές με αυτούς τους ρυθμούς ήταν άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν οι εν λόγω εργολαβίες – σίγουρα όμως πολύ αργότερα από το τέλος του 2023, οπότε και θα σταματούσε η κοινοτική χρηματοδότηση για το έργο. Πρέπει να τονισθεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με δεδομένο ότι διαφωνούσε με την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, είχε δηλώσει ότι δε θα συναινούσε στη χρηματοδότηση του έργου από την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027. 

Επισημαίνεται ότι στη μία εργολαβία που δόθηκε προκαταβολή (ύψους 1,4εκατ.€) ο Ανάδοχος κηρύχθηκε τελικά έκπτωτος, έχοντας εκτελέσει μόνο το 0,11% του αντικειμένου.

Τέλος, το Υπουργείο αναγνωρίζοντας ότι ο υφιστάμενος δρόμος έχει μεγάλη επικινδυνότητα και γίνονται συχνά θανατηφόρα ατυχήματα, δημοπράτησε στις αρχές του έτους ένα έργο, προϋπολογισμού 30εκατ.€ που αφορά σε δράσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον άξονα. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται ανάδοχος.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα