Πάτρα: Φυλάνε διαβάσεις που δεν υπάρχουν

08.07.2023 / 8:00
Τραίνο του προαστιακού σιδηρόδρομου.

ΤΟΥ Γιάννη Γεωργόπουλου

Καταστάσεις οι οποίες παραπέμπουν σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής καταγράφονται πλέον καθημερινά στον προαστιακό της Πάτρας. Αποκορύφωμα της απαξίωσης στην οποία έχει οδηγήσει τη γραμμή μήκους 35 χιλιομέτρων η Hellenic train, η οποία θεωρητικά και μόνο εκτείνεται από το Ρίον μέχρι την Κάτω Αχαγιά, αποτελούν τα όσα ισχύουν πλέον για τον λεγόμενο Νότιο κλάδο, δηλαδή για το τμήμα από τον σταθμό του Άγιου Ανδρέα έως την πρωτεύουσα του δήμου Δυτικής Αχαΐας.

Με άλλοθι την έλλειψη ενός στεγάστρου η εταιρεία έχει διακόψει την εκτέλεση των δρομολογίων, παρόλο που το αρχικό πρόβλημα με τη συντήρηση των τροχών έχει λυθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Η διακοπή των δρομολογίων δεν είναι τυχαίο πως επιβλήθηκε με αυθαίρετο τρόπο για τη γραμμή προς την Κάτω Αχαγιά σε μία περίοδο που οι ανάγκες του επιβατικού κοινού είναι ιδιαίτερα αυξημένες λόγω των καλοκαιρινών μπάνιων.

Φυλάνε διαβάσεις που δεν υπάρχουν

Στα όσα αδιανόητα συμβαίνουν στον προαστιακό της Πάτρας έρχεται να προστεθεί όπως αποκαλύπτει σήμερα ο ‘Ν’ των Πατρών και το «ανέκδοτο» με τη φύλαξη των διαβάσεων. Σε μια γραμμή που δεν εκτελούνται δρομολόγια ο ΟΣΕ πληρώνει αδρά ιδιωτική εταιρεία προκειμένου να «φυλάνε» διαβάσεις. Δηλαδή περισσότερα από 10 άτομα αμείβονται προκειμένου να μην κάνουν τίποτα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο «Ν» των Πατρών ο γραμματέας του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου κ. Πήλιος ακόμα και όταν εκτελούντο τα «κουτσουρεμένα» δρομολόγια, προς την Κάτω Αχαγιά, δεν υπήρχε κανένας λόγος να δίνονται αυτά τα χρήματα καθώς η ιδιωτική εταιρεία φυλάει διαβάσεις οι οποίες διαθέτουν συστήματα αυτόματης λειτουργίας των δίφραχτων.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των διαβάσεων στην Παραλία Πατρών, δύο διαβάσεων στα Καμίνια και μιας ακόμα διάβασης. Αποκορύφωμα όλων αυτών αποτελεί η περίπτωση φύλαξης επί πληρωμή διάβασης στην περιοχή του Αλισσού στο ύψος της τουβλοποιΐας, η οποία δεν υπάρχει(!) καθώς είναι σε πλήρη εξέλιξη η κατασκευή αερογέφυρας με την διάβαση να έχει κλείσει.

Γίνεται… του χόρτου

Οι τραγελαφικές καταστάσεις δεν σταματούν στην περίπτωση της φύλαξης διαβάσεων που δεν υπάρχουν αλλά φτάνουν μέχρι και την ανάδειξη της σιδηροδρομικής γραμμής του προαστιακού σε απειλή για δεκάδες περιοχές από τις οποίες διέρχεται το τρένο.

Η μήκους 35 χιλιομέτρων γραμμή παραμένει – παρόλο που βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού – ακαθάριστη από χόρτα, με τον κίνδυνο να γίνουν κατοικημένες περιοχές τόσο εντός όσο και εκτός Πατρών παρανάλωμα του πυρός να είναι κάτι παραπάνω από ορατός.

Αποκαλυπτικό της τραγικής κατάστασης που επικρατεί είναι και το γεγονός πως εδώ και χρόνια ο ΟΣΕ στην Πάτρα διαθέτει μηχάνημα (καταστροφέα) ο οποίος θα μπορούσε μέσα σε λίγες ημέρες να καθαρίσει σε όλη την έκταση τη γραμμή, αλλά ο ένας και μοναδικός χειριστής μετακινήθηκε σε άλλη περιοχή κάνοντάς του μετάταξη.

Το οξύμωρο είναι ότι την ώρα που οι υπεύθυνοι του οργανισμού πληρώνουν χρήματα σε ιδιωτική εταιρεία για να φυλάει διαβάσεις σε γραμμή που δεν εκτελούνται δρομολόγια και διαβάσεις που δεν υπάρχουν,  επιλέγουν να καεί η Αχαΐα από το να διαθέσουν ένα μικρό κονδύλι για τον καθαρισμό των γραμμών.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα