Πάτρα: Έτοιμος μέχρι τον Απρίλιο του 2022 αναμένεται να είναι ο ποδηλατόδρομος

03.12.2021 / 21:51
ka 5

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022  λένε οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της δημοτικής αρχής ότι θα είναι έτοιμος ο παραλιακός ποδηλατόδρομος της Πάτρας.

Το έργο, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Χρήστο Κορδά, προχωράει, αλλά με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Οι καθυστερήσεις, όπως υποστηρίζει ο κ. Κορδάς, δεν έχουν να κάνουν με τον δήμο. «Από την πλευρά μας εμείς είμαστε εντάξει στην καταβολή των χρημάτων που είναι να δίνουμε κάθε φορά μέσα από το κονδύλι που έχει προβλεφθεί,  προκειμένου να συνεχίζονται οι εργασίες και το έργο να παραδοθεί στην ώρα του» αναφέρει ο ίδιος χαρακτηριστικά μιλώντας στον «Ν».  

Το όλο ζήτημα με τους αργούς ρυθμούς διαπεραίωσης των εργασιών,  όπως αφήνει να εννοηθεί ο αντιδήμαρχος, είναι ένα θέμα που σχετίζεται γενικότερα με την κατάσταση στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά και το κύμα ακρίβειας που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα είδη των οικοδομικών υλικών.

Ασφαλής για πολίτες και ποδηλάτες  

Το θέμα για την δημοτική αρχή είναι να ολοκληρωθεί ο παραλιακός ποδηλατόδρομος, γεγονός που θα βοηθήσει στην αλλαγή του χαρακτήρα όλου του κομματιού της επικράτειας του που αφορά ένα μεγάλο τμήμα της παραλιακής ζώνης που βρίσκεται μεταξύ του αστικού ιστού και της θάλασσας, ενώ το ακόμα πιο βασικό για τον δήμο, είναι να είναι ασφαλής για τους πολίτες και τους ποδηλάτες.

Ως προς το δεύτερο ο κ. Κορδάς είναι κάθετος. «Έχω διαβάσει αρκετές ανακρίβειες σχετικά με τον παραλιακό ποδηλατόδρομο που στην ουσία δεν ισχύουν. Ο ποδηλατόδρομος θα είναι ασφαλής για τους ποδηλάτες και ταυτόχρονα θα δώσει το κίνητρο στους δημότες για να αφήσουν το όχημα τους και να πάρουν το ποδήλατο τους, βοηθώντας έτσι στην βελτίωση του κυκλοφοριακού και στον νέο χαρακτήρα που θα έχει όταν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις η Πάτρα».

«Ένα» αστικός ιστός – παραλιακή ζώνη

Σύμφωνα με τον κ. Κορδά η όλη κριτική που γίνεται για το ζήτημα του παραλιακού ποδηλατόδρομου δεν λαμβάνει υπόψη της τις δύο μεγάλες αναπλάσεις που είναι να γίνουν στην Πάτρα και με τις οποίες συνδέεται ο παραλιακός ποδηλατόδρομος.

«Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι στα επόμενα χρόνια – όχι στο μακρινό μέλλον, αλλά στο κοντινό –  η Πάτρα θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό μέσα από τα δύο μεγάλα έργα που είναι να γίνουν και αναφέρομαι στην ανάπλαση του ιστορικού κέντρου και στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Οπότε η κριτική που γίνεται με βάση την σημερινή εικόνα του αστικού ιστού και την παραλιακή ζώνη της Πάτρας είναι άστοχη».

Πάτρα: Έτοιμος μέχρι τον Απρίλιο του 2022 αναμένεται να είναι ο ποδηλατόδρομος 3

Οι παρεμβάσεις που εγγυώνται ασφάλεια

Σύμφωνα με τον κ. Κορδά ο παραλιακός ποδηλατόδρομος θα είναι ασφαλής για τους ποδηλάτες όχι μόνο γιατί τοποθετήθηκε ένα κράσπεδο είκοσι πόντων, κατά μήκος του που θα διακόπτεται στα σημεία που θα υπάρχει ένωση με τους κάθετους ποδηλατόδρομους έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση οι ποδηλάτες που έρχονται από το κέντρο.

Θα είναι ασφαλής κυρίως, γιατί θα αλλάξει το σκηνικό που υπάρχει τώρα στην όλη περιοχή, μέσα από τις δυο μεγάλες αναπλάσεις που είναι να γίνουν.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο θα μπουν οι αντίστοιχες διαγραμμίσεις που θα φωτίζονται τη νύχτα, ενώ θα τοποθετηθεί και ειδικός τάπητας σε διάφορα σημεία, με ανάλογα χρώματα για τη διέλευση ποδηλάτων.

Τί γίνεται με το υπόγειο τρένο

Ο κ. Κορδάς δεν έχει πρόβλημα να απαντήσει και στα όσα έχουν γραφτεί κατά καιρούς για το θέμα της ύπαρξης του ποδηλατόδρομου με την ταυτόχρονη διέλευση του τρένου.

Όπως αναφέρει ο ποδηλατόδρομος είναι σε μία άλλη γραμμή μήκους από την σιδηροδρομική γραμμή και κατά συνέπεια όταν φτάσει στην Πάτρα το σύγχρονο τρένο, δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση την ύπαρξη του.

Ακόμα και εφόσον φτάσει με την μορφή cut and cover το τρένο – κάτι που είναι ο στόχος της πόλης, των κατοίκων της και της δημοτικής αρχής – υπάρχει πρόβλεψη για να μην δημιουργούνται προβλήματα στα σημεία που το τρένο είτε θα βυθίζεται, είτε θα ανέρχεται στην επιφάνεια.

Πάτρα: Έτοιμος μέχρι τον Απρίλιο του 2022 αναμένεται να είναι ο ποδηλατόδρομος 4

Ποδηλατόδρομος από άκρη σε άκρη

Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος θα συνδέεται μ΄ ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων. Από τη μία με τους κάθετους πεζόδρομους – ποδηλατόδρομους της Γεροκωστοπούλου, της Κανάρη, της Τριών Ναυάρχων, αλλά και τις κάθετες οδούς που έχουν μια κατεύθυνση προς την θάλασσα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποκλείονται οι υπόλοιποι από το δίκτυο.

Από την άλλη θα συνδέεται με τον ποδηλατόδρομο που θα δημιουργηθεί μέσα από το έργο της ανάπλασης – αξιοποίησης του έλους της Αγυιάς, ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Με την σειρά του ο ποδηλατόδρομος που είναι εντός του έλους της Αγυιάς, θα συνδέεται με τον ποδηλατόδρομο που υπάρχει στο πάνω μέρος του παραλιακού δρόμου της Πλαζ.

Αυτά ως προς την βόρεια πλευρά της Πάτρας. Στην νότια ο παραλιακός ποδηλατόδρομος, καταλήγοντας στο ύψος της Παπαφλέσσα θα συνδέεται με τον υπάρχον ποδηλατόδρομο, εντός του Νοτίου Πάρκου, ο οποίος και αυτός με τη σειρά του θα συνδέεται με τον ποδηλατόδρομο κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων.

Οι σκέψεις για την Ακτή Δυμαίων

Ένα θέμα που αποτελεί παράπλευρη συνέπεια όλων αυτών των αλλαγών που είναι να γίνουν έχει να κάνει με την Ακτή Δυμαίων.

Αν η Όθωνος Αμαλίας πρέπει να αλλάξει ύφος λόγω της ύπαρξης του παραλιακού ποδηλατοδρόμου, κάτι ανάλογο είναι αναγκαίο να γίνει  και με την Ακτή Δυμαίων. Για τον σκοπό αυτό πρόθεση του δήμου είναι στο άμεσο μέλλον να έρθει σε επικοινωνία με την Περιφέρεια (σε αυτήν ανήκει η Ακτή Δυμαίων, έχοντας χαρακτηριστεί περιφερειακός δρόμος) και σε συνεργασία με την Τροχαία να διευθετήσουν από κοινού παρεμβάσεις και αλλαγές.

ΚΑΠ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα