Πάτρα: Επιστροφή στο… Kυκλοφοριακό – Κάνουμε ρεκόρ διπλοπαρκαρίσματος

10.09.2022 / 10:00
δσσδσδ

ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πάτρα ακούει στο όνομα «κυκλοφοριακό». Ειδικά το κέντρο της πόλης καθημερινά κατακλύζεται από χιλιάδες οχήματα, τις ώρες αιχμής η κατάσταση πολλές φορές είναι αφόρητη και οι οδηγοί κάνουν αρκετή ώρα να φτάσουν από το ένα σημείο στο άλλο και σε αποστάσεις που είναι σχετικά μικρές.

Tο πρόβλημα γίνεται ακόμη μεγαλύτερο αυτή την περίοδο, οπότε και η ζωή στην πόλη επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με τους Πατρινούς να επιστρέφουν από τις διακοπές τους και ανοίγουν τα φροντιστήρια, παιδικοί σταθμοί, σχολεία και πανεπιστήμια.Ανώτεροι αξιωματικοί της τοπικής Ελληνικής Αστυνομίας, μιλώντας στον «Νεολόγο» των Πατρών, αναφέρουν πώς οι πολίτες δεν σταμάτησαν και δεν μπορούν να σταματήσουν τις απαραίτητες διαδρομές, για να κάνουν τις δουλειές τους.Να σημειωθεί ότι, οι Πατρινοί προτιμούν να μένουν «εγκλωβισμένοι» στα ΙΧ τους, κυρίως τις ώρες αιχμής, παρά το γεγονός ότι η τιμή των καυσίμων έχει μετατρέψει τη χρήση του αυτοκινήτου σε… ακριβό σπορ. Βέβαια, οι οδηγοί χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για τις καθημερινές τους ανάγκες μετακίνησης, όπως για να πάνε στη δουλειά τους ή και να πάνε τα παιδιά τους σε διάφορες δραστηριότητες, καθώς οι μετακινήσεις στο Εθνικό Οδικό δίκτυο αν εξαιρέσουμε τους καλοκαιρινούς μήνες έχουν μειωθεί σημαντικά. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο φαίνεται να έπαιξε τα Fuel pass, που δόθηκαν από την κυβέρνηση και να οποία γέμισαν τα ρεζερβουάρ των Πατρινών, αλλά και το γεγονός ότι η μετακίνηση με την αστική συγκοινωνία, δεν είναι – ακόμη τουλάχιστον – στην κουλτούρα των Πατρινών.

Ρεκόρ διπλοπαρκαρίσματος

Επιβαρυντικό στην όλη κατάσταση το διπλοπαρκάρισμα για το οποίο σαν πόλη προφανώς θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε και κάποιο βραβείο. Η παρουσία των ανδρών της Τροχαίας Πατρών είναι καθημερινή στους δρόμους της Πάτρας, με το βάρος να πέφτει κυρίως στις κεντρικές οδούς οι οποίες μπλοκάρουν. Η «μάχη» των αστυνομικών δεν λύνει το πρόβλημα αφού, φαίνεται πώς επιμένουμε στην παράνομη στάθμευση. Δεν υπάρχει δρόμος στο κέντρο της πόλης από τον οποίο να λείπουν τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα με τους οδηγούς που για… λίγο θα σταματήσουν χωρίς ωστόσο να σκεφτούν τι σημαίνει για αυτό το λίγο όταν και άλλοι ακολουθούν την ίδια νοοτροπία και τελικά σε όλο το κέντρο της Πάτρας τα διπλοπαρκαρισμένα κλείνουν ολόκληρα ρεύματα κυκλοφορίας όπως για παράδειγμα στην Κορίνθου. Οι παραβάσεις σε σχέση με το διπλοπαρκάρισμα στο κέντρο της Πάτρας σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Νεολόγου» των Πατρών είναι… δεκάδες κάθε εβδομάδα με αποτέλεσμα μέσα σε ένα έτος να μετράμε… χιλιάδες κλήσεις.Η κατάσταση σε ότι αφορά τις παραβάσεις για παράνομη στάθμευση στην Αχαΐα και κατ’ επέκταση την πόλη της Πάτρα αποτυπώνεται και στον πίνακα 1, που δημοσιεύουμε. Μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2022 έχουν βεβαιωθεί 2.286 κλήσεις για παραβάσεις στάθμευσης ενώ το 2021 το αντίστοιχο εξάμηνο ήταν 937.

Πιο συγκεκριμένα οι παραβάσεις αφορούσαν:

1. Στάση και στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) διάβασης ΑμεΑ), σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ.

2. Σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, εντός υπαίθριων και υπόγειων χώρων στάθμευσης.

3. Στάση και στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ως και πάνω σε αυτούς.

4. Στάση και στάθμευση σε πεζοδρόμια πλατείες, ειδικά ερείσματα που προορίζονται, για πεζούς ως και ποδηλατοδρόμους.

5. Στάση και στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε μέτρα από αυτές.

Οδηγούμε όπως … νομίζουμε ότι πρέπει !

Μεγάλη αύξηση καταγράφεται στα στοιχεία της τοπικής Ελληνικής Αστυνομίας, όπως φαίνεται και στον πίνακα που δημοσιεύεται παραπλεύρως, σε ότι αφορά τις παραβάσεις των ορίων ταχύτητας, την μη χρήσης ζώνης, τη μέθη, τους αντικανονικούς ελιγμούς. Μικρή μείωση βλέπουμε στα συγκριτικά στοιχεία 2022/2021 για την Αχαΐα το πρώτο εξάμηνο, σε ότι αφορά τις παραβάσεις για την χρήση κράνους. Το… πόδι όμως παραμένει κολλημένο στο γκάζι για πάρα πολλούς με τις παραβάσεις από το ένα έτος στο άλλο στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί ενώ τριπλασιάστηκαν οι παραβάσεις για την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.

Τα βασικά σημεία αιχμής

Πού όμως εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Πάτρα αυτή τη στιγμή;

– Στα διπλό – παρκαρισμένα στους κατεξοχήν εμπορικούς δρόμους, κάθετους (βλέπε Ερμού), αλλά και οριζόντιους (βλέπε Μαιζώνος) τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής.

– Στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο όταν τα μαγαζιά παίρνουν προμήθειες από τα φορτηγά των εταιρειών.

– Στην Γούναρη και στην Κορίνθου, ειδικότερα τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες.

– Σε διάφορά σημεία της Κανακάρη (αρκετά διπλοπαρκαρισμένα) και της Καραϊσκάκη (στενή οδός).

 – Στην Αγίου Ανδρέου, όπου σχηματίζονται «ουρές» οχημάτων, με την αναμονή να είναι μεγάλη.

– Στην Όθωνος Αμαλίας με τον παραλιακό ποδηλατόδρομο να έχει στενέψει τον δρόμο, κάνοντας την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη.

– Εκτός κέντρου, στην Ακρωτηρίου, ο δρόμος της απόλυτης αναρχίας, εκεί όπου καθένας κάνει κυριολεκτικά ό,τι θέλει.

Οι βασικές αλλαγές

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής, που ήδη έχει δώσει σημαντική «ανάσα» στο κυκλοφοριακό, συνδυαστικά με την αντιδρόμηση των οδών Κορίνθου και Κανακάρη, αλλά και οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης – με κυριότερες αυτή της Μαιζώνος –που ήδη δρομολογούνται αποτελούν καίριες παρεμβάσεις οι οποίες θα αλλάξουν, στην κυριολεξία, τη φυσιογνωμία του ιστορικού κέντρου της Πάτρας.Οι αναγνώστες του «Νεολόγου» των Πατρών, ήδη έχουν πληροφορηθεί για τις επικείμενες κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της πόλης, μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας, για το τι προβλέπει η επικαιροποιημένη μελέτη για την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη.

Οι κυριότερες από αυτές είναι:

-Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.

– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου έως και το ύψος της Γούναρη.

– Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (που κοιτάζει προς την Αγία Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα τα τμήματα της οδού από την Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.

– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.

– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.

– Η διάνοιξη της Ναυαρίνου μέχρι και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, η οποία ολοκληρώνεται.

– Οι πεζόδρομοι που θα προκύψουν μέσα από τις αλλαγές αυτές, όπως αυτός στην Αγίου Νικολάου στο κομμάτι από το ύψος της Μαιζώνος έως το ύψος της Κορίνθου και από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, θα κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος.

– Από την μελέτη προτείνεται η αντιδρόμηση της οδού Αράτου, από την οποία θα διέρχονται τα λεωφορεία που θα στρίβουν από την οδό Κανακάρη και θα καταλήγουν στην οδό Μαιζώνος. Στη συνέχεια θ’ ακολουθούν την διαδρομή: Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως, Αγίας Σοφίας και θα καταλήγουν στον κόμβο Κουρτέση.

– Θα αντιδρομηθεί επίσης, η οδός Ζαΐμη, για να εξυπηρετούνται οι οδηγοί των οχημάτων που κατευθύνονται στην Άνω Πόλη.

Πάτρα: Επιστροφή στο… Kυκλοφοριακό - Κάνουμε ρεκόρ διπλοπαρκαρίσματος 2

Η ΕΛ.ΑΣ. συμβουλεύει

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.

• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.

• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.

• Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους

φορώ ζώνη ασφαλείας.

• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.

• Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.

• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.

• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.

• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.

• Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.

• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα