Πάτρα: Έπεσαν οι υπογραφές-«λίφτινγκ» στην ανατολική προβλήτα

11.06.2022 / 18:33
provlita

Η ανάπλαση του εν λόγω τμήματος στο Πορθμείο Ρίου θα αναβαθμίσει συνολικά την περιοχή .

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΗ

xanthis660@gmail.com

Ανάπλαση της ανατολικής προβλήτας του Ρίου σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Ν», καθώς στόχος είναι να αναβαθμιστεί ο χώρος του Πορθμείου που εξυπηρετεί την γραμμή Ρίο – Αντίρριο. Το έργο θα έχει προϋπολογισμό 500.000 ευρώ και θα είναι έτοιμο το 2023.

Η Ζώνη Λιμένα της Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. περιλαμβάνει και τις προβλήτες του Ρίου, ανατολική και δυτική εκατέρωθεν του κάστρου του Μορέως, στην περιοχή του Πορθμείου του Ρίου. Βρίσκονται στα βόρεια της Πάτρας και απέχουν 12 περίπου χιλιόμετρα από την πόλη.

Η Ανατολική Προβλήτα

Η λιμενική ζώνη καταλαμβάνει έκταση 11.136,00m2 περίπου. Διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 333,00 μέτρων περίπου τα οποία είναι εξοπλισμένα με δέστρες. Το κατάστρωμα είναι ασφαλτοστρωμένο και ο χώρος φωτίζεται από δύο ιστούς ύψους 35 m.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. Παναγιώτη Τσώνη «όλη η περιοχή αναμένεται να αναβαθμιστεί άμεσα καθώς μέσα στην εβδομάδα έπεσαν οι υπογραφές με τον εργολάβο ο οποίος θα αναλάβει την ανάπλαση της περιοχής».

Πάτρα: Έπεσαν οι υπογραφές-«λίφτινγκ» στην ανατολική προβλήτα 2

Παναγιώτης Τσώνης: Τί περιλαμβάνει το έργο

Σύμφωνα με τον κ. Τσώνη το έργο περιλαμβάνει την ανάπλαση των κρυπιδωμάτων στο σημείο καθώς και την ανακατασκευή των κατεστραμμένων προβλητών και με την ολοκλήρωση θα δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερα φερυ – μποτ να δένουν στην ανατολική προβλήτα κάτι που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους οδηγούς και τους χρήστες του Πορθμείου, με στόχο την ανάπτυξη της γραμμής Ρίο – Αντίρριο.

Παράλληλα στο πλαίσιο του έργου όπως μας λέει ο κ. Τσώνης αναμένεται να δημιουργηθεί Είσοδος – Έξοδος από τα πλοία, με σκοπό οι οδηγοί των οχημάτων και των φορτηγών να μην μπερδεύονται και να καταλαβαίνουν εύκολα, πώς τα πού πρέπει να κατευθυνθούν ώστε να μην ταλαιπωρούνται αδίκως.

Αλλαγές μετά από πολλά χρόνια

Το έργο της ανάπλασης μπορεί να είναι προσανατολισμένο κυρίως στην εξυπηρέτηση των οδηγών, ωστόσο δεν αφήνει έξω και τους πεζούς, καθώς αναμένεται να δημιουργηθεί και μια νησίδα όπου θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια.

Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια λοιπόν, γύρω στα 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου.

Και το αίτημα τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Έτσι δημιουργείται το Πορθμείο του Ρίου – Αντιρρίο, δίπλα από το μοναδικό Κάστρο του Μορέα στο Ρίο.

Το πρώτο F/B που ξεκίνησε την γραμμή ήταν το (πρώην αποβατικό του πολέμου) «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» ιδιοκτησίας της συνεταιριστικής ΚΥΔΕΠ (νυν αειμνήστου, λόγω χρεωκοπίας). Το πλοίο ξεκίνησε αρχικά ναυλωμένο από τους συνεταιρισμούς που είχαν την πρωτοβουλία…και στην συνέχεια μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ένωσης Εμπόρων Αγρινίου.

Από τότε στο Πορθμείο που καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες οδηγούς αλλά και πεζούς, λίγα ουσιαστικά βήματα έχουν γίνει για τον εκσυγχρονισμό του την στιγμή που όπως μας εξηγεί ο κ. Τσώνης παρά την ύπαρξη της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» η κίνηση παραμένει σε σταθερά επίπεδα αφού επαγγελματίες οδηγοί αλλά και απλοί πολίτες χρησιμοποιούν τα φερυ-μποτ για την μετακίνηση τους. Έτσι η ανάπλαση έρχεται να δώσει νέο αέρα στην περιοχή.

Χρηματοδότηση και σημασία του έργου

Το έργο σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών, έχει προϋπολογισμό 500.000 ευρώ με το κονδύλι να έχει εξασφαλιστεί κάτι που σημαίνει πως μέχρι το 2023 το έργο θα είναι έτοιμο και θα παραδοθεί στους χρήστες του Πορθμείου.

Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον με την Ολυμπία οδό, επισκέπτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπειρωτικής Ελλάδας μπορούν μέσα σε λίγες ώρες να φτάσουν στο Ρίο και να μπουν στα ferry boat ώστε άμεσα να μεταφερθούν στο Αντίρριο και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.   Επίσης αρκετά είναι και τα φορτηγά που επιλέγουν το Πορθμείο καθώς το αντίτιμο είναι πολύ πιο φθηνό σε σχέση με τα διόδια της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» .

Θα αναπλαστεί και η Δυτική προβλήτα

Η Δυτική προβλήτα του Ρίου, καταλαμβάνει έκταση 36.452,34 τετραγωνικά μέτρα χωρίς τον περιφραγμένο χώρο 5.785,90 τετραγωνικών μέτρων που έχει απαλλοτριωθεί για την προστασία και συντήρηση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 295 μέτρα περίπου εξοπλισμένα με δέστρες. Το κατάστρωμα είναι ασφαλτοστρωμένο και υπάρχουν τρεις πυλώνες φωτισμού ύψους 35m o καθένας.

Τέλος, όπως δήλωσε στον «Ν» ο κ. Τσώνης, στο σχεδιασμό του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. είναι η ανάπλαση και της δυτικής προβλήτας στο άμεσο μέλλον αφού προς το παρόν αναζητείται το χρηματοδοτικό εργαλείο που ανοίξει το δρόμο για τον εκσυγχρονισμό της.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα