Οι  «ομοιότητες» ΤΟΥ EUROFERRY OLYMPIA με την πολύνεκρη τραγωδία του  NORMAN ATLANTIC

27.02.2022 / 11:50
ferry 1

Οι ενδείξεις, πληροφορίες και καταγγελίες που καταγράφονται, εντοπίζουν και στο πρόσφατο ναυτικό δυστύχημα, πλήθος παραβάσεων και παραβιάσεων διεθνών κανονισμών.

Με τις έρευνες από τους άνδρες της ΕΜΑΚ να συνεχίζονται και τους νεκρούς να είναι ήδη 4, πολλά είναι τα ερωτηματικά που ζητούν απαντήσεις, για το πλοίο Euroferry Olympia και την καταστροφική φωτιά που ξέσπασε σ’ αυτό, την περασμένη Παρασκευή, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Μπρίντιζι.

Οι «ομοιότητες» με το Norman Atlantic

Οι  «ομοιότητες» ΤΟΥ EUROFERRY OLYMPIA με την πολύνεκρη τραγωδία του  NORMAN ATLANTIC 5

«Ομοιότητες» εμφανίζει η περίπτωση του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος στο «Euroferry Olympia» με τα όσα είχαν διαδραματιστεί πριν από οκτώ χρόνια με το  Norman Atlantic το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, πιάνει φωτιά εν πλω, 81 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Κέρκυρας στο κατάστρωμα 4.

Το ιταλικής σημαίας «Euroferry Olympia» απέπλευσε από την Ηγουμενίτσα στη 01.20, ξημερώματα Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου, είχε προορισμό το Πρίντεζι της Ιταλίας. Ξεσπά πυρκαγιά στο πλοίο ενώ βρίσκεται βορειοανατολικά της Ερεικούσας στο γκαράζ νούμερο 3.

Με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, πληροφορίες αλλά και καταγγελίες που καταγράφονται, εντοπίζουν στην περίπτωση του «Euroferry Olympia», παραβάσεις και παραβιάσεις διεθνών κανονισμών. Από το  πως φορτώνονται τα φορτηγά, σε σχέση με την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων, εάν είναι σε λειτουργία οι κινητήρες τους, αν οι υπεύθυνοι του πλοίου επιτρέπουν ή εάν δεν αποτρέπουν να μπαίνουν οι οδηγοί στα γκαράζ και να κοιμούνται στα φορτηγά, πώς λειτουργεί η πυρόσβεση των πλοίων.

Τα στοιχεία που «δένουν» από κοινού

  1. Η φωτιά είχε ξεσπάσει στο Norman Atlantic τότε σε γκαράζ τέσσερα του πλοίου, τον Δεκέμβριο του 2014, και γρήγορα εξαπλώνεται σε όλο το πλοίο. Στο “Euroferry Olympia”, η φωτιά ξεσπά στο πλοίο ενώ βρίσκεται βορειοανατολικά της Ερεικούσας στο γκαράζ νούμερο τρία.
  2. Ελέγχθηκαν και τα δύο πλοία σχετικά με το σύστημα πυρόσβεσης από νηογνώμονα εντοπίστηκαν παρατηρήσεις και παρά το γεγονός και τα δύο πλοία έκαναν απόπλου.
  3. Στο «Norman Atlantic», βάσει του σχετικού πορίσματος, τουλάχιστον τρεις διασωθέντες δεν ήταν εγγεγραμμένοι στην επίσημη λίστα των επιβατών. Και στην περίπτωση του «Euroferry Olympia», σύμφωνα με τις πληροφορίες υπάρχουν διασωθέντες βρίσκονταν εκτός της επίσημης λίστας επιβατών, είναι μάλιστα Αφγανικής υπηκοότητας.
  4. Επαγγελματίες οδηγοί κοιμόντουσαν στα φορτηγά τους αντί να βρίσκονται στις καμπίνες του πλοίου σε σχέση με το Norman Atlantic. Ανάλογα τα στοιχεία που προκύπτουν  και για την περίπτωση του «Euroferry Olympia».
  5. Τα φορτηγά δεν είχαν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους στα γκαράζ στο Norman. Το γεγονός αποτελεί ακόμη μια  «ίδια κατάσταση» που επίσης καταγγέλλεται για το «Euroferry Olympia».

Όλα τα παραπάνω είναι μόνο κάποιες από τις «ομοιότητες» σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Νεολόγου». Όλα θα βγουν στο φως όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες και εμπειρογνώμονες θα πιάσουν… δουλειά.

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΙΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΚΚΟΣ: «Άσχημες οι συνθήκες στις καμπίνες»

Οι  «ομοιότητες» ΤΟΥ EUROFERRY OLYMPIA με την πολύνεκρη τραγωδία του  NORMAN ATLANTIC 6

Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών Νοτιοδυτικής Ελλάδας  Αθανάσιος Κάκκος, αποκάλυψε ότι πριν από 11 μήνες τρία Σωματεία Διεθνών Μεταφορών, έχουν κάνει καταγγελίες για τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία, όπου καταγγέλλουν ως απαράδεκτες τις συνθήκες που επικρατούν στα πλοία της εταιρείας για τους οδηγούς. Όλα αυτά, πρόσθεσε ο κ. Κάκκος, μιλώντας το πρωί της περασμένης Δευτέρας στον MAX FM και στην εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Γεωργόπουλου, είναι γνωστά – μέσω του Σωματείου – στις αρμόδιες Υπηρεσίες που έχουν και την ευθύνη.

Ο Θανάσης Κάκκος, τόνισε ότι οι οδηγοί έχουν πληρωμένες τις καμπίνες του πλοίου, οι ίδιοι όμως παρέμεναν στα οχήματά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού λόγω των συνθηκών που επικρατούν στις καμπίνες. Μάλιστα, επικαλέστηκε και βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο που αποτυπώνουν τις άσχημες συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου της συγκεκριμένης εταιρείας. Ο κ. Κάκκος αποκάλυψε επίσης, ότι το πλοίο που έπιασε φωτιά μέχρι το 1995 λειτουργούσε ως πλοίο μεταφοράς ασυνόδευτων νταλικών και πως μετασκευάστηκε στη συνέχεια για να κάνει δρομολόγια επιβατηγού. Ναι σημειωθεί ότι πολλές μεταφορικές εταιρίες επέλεγαν να μην στέλνουν τα φορτηγά τους με το συγκεκριμένο καράβι, γιατί οι οδηγοί τους αρνούνταν να ταξιδέψουν υπό αυτές τις συνθήκες. Το γεγονός αυτό, αποκάλυψε έμμεσα και ο κ. Κάκκος, ο οποίος είπε ότι στα 35 χρόνια επαγγελματικής του πορείας στις νταλίκες ποτέ δεν έχει ταξιδεύσει με τα πλοία της συγκεκριμένης εταιρείας, ούτε φυσικά με το εν λόγω πλοίο.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΚΗΣ: «Εφοπλιστικά εγκλήματα»

Οι  «ομοιότητες» ΤΟΥ EUROFERRY OLYMPIA με την πολύνεκρη τραγωδία του  NORMAN ATLANTIC 7

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) Θανάσης Ευαγγελάκης, μιλώντας στον MAX FM και στην εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Γεωργόπουλου και κληθείς να σχολιάσει τη θέση του εκπροσώπου της ναυτιλιακής εταιρείας, σύμφωνα με την οποία οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στα οχήματά τους στο πλοίο είναι παραβάτες καθώς, δεν επιτρέπεται να είναι στα οχήματά τους εν πλω, σημείωσε ότι ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας δεν απαντά επί της ουσίας και για τις ελλείψεις που διαπιστώθηκαν στην πυρασφάλεια, στον εξαερισμό, στις συνθήκες υγιεινής και στο φαγητό κατά τον πρόσφατο έλεγχο του Λιμενικού στην Ηγουμενίτσα.

Μάλιστα, σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, αποκάλυψε ότι οι πλοιοκτήτες σε όλες τις γραμμές, ακόμη και τις πορθμειακές, έχουν διαμορφώσει τη στάθμευση των οχημάτων εντός των πλοίων, με τρόπο ώστε να εκμεταλλεύονται μέχρι και το τελευταίο εκατοστό των χώρων, ώστε να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη.

Κατήγγειλε δε, ότι τόσο η εφοπλιστική εταιρεία, όσο και το Λιμενικό και το Υπουργείο Ναυτιλίας γνωρίζουν ότι, οι οδηγοί και οι συνεπιβάτες παραμένουν στα οχήματά τους, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, καθώς έχουν γίνει επανειλημμένες καταγγελίες για το θέμα.

 «Οι ευθύνες για αυτή την κατάσταση, είναι και της κυβέρνησης και των Λιμενικών Αρχών και κυρίως των εφοπλιστών, οι οποίοι μπροστά στο βωμό της κερδοφορίας, δεν διστάζουν να θυσιάζουν ανθρώπινες ζωές», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγελάκης, κάνοντας λόγο για «εφοπλιστικά εγκλήματα με θύματα ναυτεργάτες και επιβάτες», για να προσθέσει πως: «Σε όλα τα πλοία, όχι μόνο της γραμμής Πάτρα – Ιταλία, υπάρχουν ζητήματα με κυρίαρχο τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες».

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ χαρακτήρισε ως εκρηκτικές τις συνθήκες που επικρατούν σε όλα τα πλοία εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται διαρκώς η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, γεγονός που απέδωσε στην εφαρμοζόμενη πολιτική της ανταγωνιστικότητας για χάρη των κερδών.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΓΓΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: «Προδιαγεγραμμένο έγκλημα»

Οι  «ομοιότητες» ΤΟΥ EUROFERRY OLYMPIA με την πολύνεκρη τραγωδία του  NORMAN ATLANTIC 8

Ως «προδιαγεγραμμένο έγκλημα» χαρακτήρισε ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου της Πάτρας Δημήτρης Αγγελόπουλος, τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο οχηματαγωγό πλοίο Euroferry Olympia στο δρομολόγιο Ηγουμενίτσα –Μπρίντεζι.

Μιλώντας στον MAX FM και στην εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Γεωργόπουλου, ο Δημήτρης Αγελλόπουλος ανέφερε ότι λίγες ημέρες πριν από την εκδήλωση της φωτιάς, έγινε εκτεταμένη έρευνα στο πλοίο από τις Λιμενικές Αρχές στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπου διαπιστώθηκε ότι το πλοίο αντιμετώπιζε προβλήματα πυρασφάλειας, στις εγκαταστάσεις υγιεινής, στον εξαερισμό, όπως και στο φαγητό. «Ωστόσο, το συγκεκριμένο πλοίο απέπλευσε» τόνισε ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου της Πάτρας.

Ο Δημήτρης Αγγελόπουλος, σημείωσε ότι τα καταγγελλόμενα για τις συνθήκες στα πλοία δεν είναι τωρινές, αλλά παλιές και συχνές αυτές οι καταστάσεις, τονίζοντας ότι το εργατικό κίνημα έχει κατά το παρελθόν συγκρουστεί με τις ναυτιλιακές και τους πράκτορές τους στο λιμάνι της Πάτρας. Μάλιστα, ο κ. Αγγελόπουλος, κατήγγειλε ότι η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία, στην προτελευταία απεργία των ναυτεργατών, επιχείρησε να σπάσει την απεργιακή κινητοποίηση, αλλά πήρε την απάντησή της από το εργατικό κίνημα της Πάτρας και τους ναυτεργάτες.

Μάλιστα, ανέφερε ότι αποτελεί κοινό μυστικό πως οι ναυτιλιακές στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία, «φορτώνουν – φορτώνουν για να κονομήσουν, βάζοντας σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ενώ έχουν μειώσει τον αριθμό των πληρωμάτων».

Ο κ. Αγγελόπουλος άφησε σαφείς αιχμές για τη στάση της ναυτιλιακής εταιρείας, που δεν έχει απαντήσει στα αιτήματα των ναυτεργατών και τις καταγγελίες των οδηγών φορτηγών, όπως είπε, αλλά και προς τον ναυτιλιακό της πράκτορα στην Πάτρα, Αντώνη Κουνάβη, τον οποίον αν και δεν κατονόμασε, τον κατηγόρησε ότι αντί να δώσει απαντήσεις «πετάει στεφάνια στη θάλασσα», αναφερόμενος στην πρωτοβουλία που πήρε ως πρόεδρος της Νομαρχιακής της ΝΔ να τιμήσει τη ναυμαχία της Πάτρας την περασμένη Κυριακή, όπου έριξε ένα στεφάνι στη θάλασσα από το Μόλο της Αγίου Νικολάου. «Εδώ ο κόσμος καίγεται και άλλα λόγια να αγαπιόμαστε», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Αγγελλόπουλος.

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ρυμουλκήθηκε την περασμένη Τετάρτη στο λιμάνι του Αστακού από τη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας. Η διαδικασία των ερευνών από άνδρες της ΕΜΑΚ στο εσωτερικό του πλοίου συνεχίζεται, ενώ το άνοιγμα του καταπέλτη θα γίνει όταν πέσουν οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα στο εσωτερικό και δεν θα υπάρχει κίνδυνος νέας αναπύρωσης της φωτιάς.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα