H πανδημία εκτόξευσε το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα e-shops της Πάτρας!

13.01.2021 / 21:06
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ecommerce-2607114

Άνοδο των πωλήσεων τους σε ποσοστό που ξεπέρασε ακόμα και το 200% είχαν στο διάστημα του δεύτερου lockdown οι επιχειρήσεις εκείνες που ασχολούνται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Πρόκειται για τα e- shop καταστήματα και τις start up επιχειρήσεις εκείνες που έχουν δραστηριοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, φτιάχνοντας τη δική τους πλατφόρμα και επενδύοντας πάνω σε κάτι που λίγοι πίστευαν στις αρχές της δεκαετίας.

Όμως η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει συνεχώς μία σταθερά ανοδική πορεία που η πανδημία την εκτίναξε και την επιτάχυνε σε μεγάλο βαθμό, φέρνοντας τις διαδικτυακές αγορές από το περιθώριο που βρίσκονταν πριν από μερικά χρόνια σε πρωταγωνιστή των συναλλαγών.

Ειδικότερα, αυτό το δεύτερο lockdown όπου συνέπεσε με την εορταστική περίοδο, με τα καταστήματα να μην μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά και το παραδοσιακό εμπόριο να «χτυπιέται» βάναυσα από τα περιοριστικά μέτρα, η ζήτηση στις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυξήθηκε σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό και έφτασε σε ένα επίπεδο που τις ανάγκασε για ένα μικρό διάστημα να σταματήσουν τις πωλήσεις.

Και αυτό γιατί το μεγάλο θέμα που αντιμετώπισαν τα ηλεκτρονικά αυτά καταστήματα είχε να κάνει με τις κούριερ, καθώς η παραλαβή των παραγγελιών καθυστερούσε.  

Είναι ένα πρόβλημα όμως που αντιμετώπισαν ακόμα και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων του λιανικού εμπορίου, οι οποίες στράφηκαν αναγκαστικά, στις e-shop υπηρεσίες τους.

Ωστόσο, ακόμα και το θέμα αυτό που γνώριζαν αρκετά καλά από ένα σημείο και μετά οι καταναλωτές (δηλαδή ότι θα καθυστερούσε το προϊόν τους να φτάσει στα χέρια τους), δεν πτόησε τις πωλήσεις.

Ο κόσμος επέλεξε σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα και για είδη που στο παραδοσιακό εμπόριο  σημείωσαν μεγάλη πτώση με τη μέθοδο του click away και που μέχρι τώρα σπάνια αγόραζε από το διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κορωνοϊός ήρθε για να επιβεβαιώσει όσους υποστηρίζουν ότι εκεί βρίσκεται το μέλλον πλέον στις αγορές.

Και ανεξάρτητα από το πότε θα τελειώσει αυτή η κατάσταση με την πανδημία, είναι ανάγκη τα καταστήματα του παραδοσιακού εμπορίου να στραφούν προς μία τέτοια κατεύθυνση.

Επενδύοντας στο να φτιάξουν τα e-shop τους – που μέχρι τώρα στην Πάτρα διαθέτουν μόλις ένα μικρό ποσοστό αυτών που δεν ξεπερνά το 10% – και γενικότερα στο να αποκτήσουν πρόσβαση στο διαδίκτυο (και όχι μόνο στα social media), με δικές τους ηλεκτρονικές σελίδες.

Βλέπετε, οι εκτιμήσεις λένε ότι το κομμάτι που μπόρεσε να αποσπάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο από τα παραδοσιακά μαγαζιά, όχι μόνο θα παραμείνει, αλλά και θα μεγαλώσει και μετά το τέλος της πανδημίας, καθώς οι διαδικτυακές εμπορικές συναλλαγές ήρθαν για μείνουν ως μία πτυχή της νέας εποχής που διαγράφεται μπροστά μας.

Η Πάτρα, μια πόλη που λόγω του Πανεπιστημίου, έχει δείξει μια ιδιαίτερη δυνατότητα και προοπτική στην ανάπτυξη των startups και κατά συνέπεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Υπάρχουν έτσι αρκετές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις με έδρα στην αχαϊκή πρωτεύουσα που έχουν μία μεγάλη δυναμική στις ηλεκτρονικές αγορές, κάνοντας ακόμα και εξαγωγές.

Ο «Νεολόγος» μίλησε με τους υπεύθυνους δύο από αυτών των εταιρειών, τον Νικόλα Θεοδωρόπουλο της Olla.gr και τον Σπύρο Κοτσαλίδης  της TPL.

ΝΙΚΟΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τα εμπορικά καταστήματα οφείλουν να εξελιχθούν

«Η πανδημία έφερε στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυτό που θα ερχόταν μετά από πέντε με έξι χρόνια. Επιτάχυνε, δηλαδή, τις διαδικασίες» τονίζει ο Νικόλας Θεοδωρόπουλος.

«Ο κόσμος έχει εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές αγορές, αγοράζοντας ακόμα και είδη που δεν έπαιρνε ποτέ από το διαδίκτυο, δείχνοντας έτσι μια εμπιστοσύνη στην όλη διαδικασία, παρά τα όποια προβλήματα.

Ωστόσο, υπήρξαν και αρνητικά από όλη αυτή την κατάσταση αφού αντιμετωπίσαμε μεγάλο πρόβλημα με τις κούριερ. Όσο για το click away; «Προσπαθήσαμε να το δουλέψουμε, αλλά αυτό έγινε την τελευταία στιγμή.

Όμως το click away ήταν ένα πρώτο θετικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, στην ανάπτυξη δηλαδή του ηλεκτρονικού εμπορίου από τα παραδοσιακά καταστήματα.

Εκεί βρίσκεται το μέλλον, δεν χωράει συζήτηση σε αυτό και τα εμπορικά καταστήματα εφόσον θέλουν να ανταποκριθούν στις προσκλήσεις, οφείλουν να εξελιχθούν».

ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΤΣΑΛΙΔΗΣ

Είμαστε έτοιμοι για και το τρίτο lockdown

Ο Σπύρος Κοτσαλίδης της TPL ανέφερε: «Εμείς ως εταιρεία απευθυνόμαστε κυρίως στο εξωτερικό και δουλεύουμε κυρίως με τις εξαγωγές.

Το δεύτερο lockdown πήγε αρκετά καλύτερα από τον πρώτο, αξιοποιώντας την αυξητική τάση που είχαμε από τη στιγμή που εμφανίστηκε η πανδημία.

Προετοιμαστήκαμε, όμως , κατάλληλα για αυτό, καθώς βλέπαμε ότι θα ερχόταν, ενώ φτιάξαμε το δικό μας σύστημα διανομής, με αποτέλεσμα να μας αγγίξει το πρόβλημα με τις κούριερ.

Ανάλογη προετοιμασία έχουμε κάνει και για το τρίτο που διαφαίνεται μπροστά μας και το οποίο ήδη διανύουμε. Η αύξηση σε ορισμένους τομείς στο δεύτερο lockdown ήταν απίστευτη.

Στα είδη ρουχισμού για παράδειγμα έφτασε το 700%, ενώ μεγάλη ζήτηση είχαν τα προϊόντα μας και στο Cosmetics τομέα (καλλυντικά). Σίγουρα η πανδημία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της δουλειάς μας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ξεκινήσαμε το 2020 με μόλις λίγα άτομα προσωπικό και κλείσαμε το έτος με τριάντα.  Γενικότερα τα πράγματα έχουν μεταστραφεί προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό θα συνεχιστεί».

Κ.Α.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ