Ερυθρά Θάλασσα: Αυξάνεται η ένταση με τις επιθέσεις των Χούθι

17.01.2024 / 7:57
houthi-mak

Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία προκαλεί ολοένα και εντονότερες ανησυχίες για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και την έντονη διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Το κλίμα ανησυχίας έφτασε μέχρι το Νταβός όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF).

Σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις επικεφαλής διεθνών τραπεζικών ομίλων που συμμετέχουν στο Φόρουμ εξέφρασαν τον προβληματισμό τους ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσει πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες δύναται να καθυστερήσουν ή να αντιστρέψουν τις μειώσεις των επιτοκίων και να θέσουν σε κίνδυνο τις ελπίδες για μια ήπια προσαρμογή της αμερικανικής οικονομίας.

Μάλιστα ο οικονομικός διευθυντής της DP World, Yuvraj Narayan, δήλωσε ότι αναμένει ότι οι διαταραχές θα πλήξουν τις ευρωπαϊκές εισαγωγές. «Το κόστος των αγαθών στην Ευρώπη από την Ασία θα είναι σημαντικά υψηλότερο», ανέφερε στο Reuters κατά την ετήσια συνάντηση του WEF στο Νταβός. «Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα αισθανθούν τον πόνο… Θα πλήξει τις ανεπτυγμένες οικονομίες περισσότερο από ό,τι τις αναπτυσσόμενες οικονομίες», πρόσθεσε ο επικεφαλής των οικονομικών της εταιρείας logistics με έδρα το Ντουμπάι.

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg τις τελευταίες ημέρες 114 πλοία όλων των τύπων μεταξύ των οποίων είναι δεξαμενόπλοια, φορτηγά μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Έναν μήνα πριν ο αριθμός του ήταν 272 ποσοστό μείωσης 58% και έξι μήνες νωρίτερα 252. Η μεγαλύτερη μείωση έχει σημειωθεί στα πλοία μεταφοράς αερίου σε ποσοστό 96% σε σύγκριση ένα έναν μήνα πριν.

Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μείωση 80% τα δεξαμενόπλοια με 55% και τα φορτηγά πλοία με μείωση 25%. Περίπου 20 πλοία έχουν αγκυροβολήσει στον Κόλπο του Άντεν και περιμένουν οδηγίες από τις πλοιοκτήτριες/διαχειρίστριες εταιρείες τους.

Πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες αρνούνται να στείλουν τα πλοία τους μέσω Σουέζ παρά τις πιέσεις που δέχονται από τους ναυλωτές και επιλέγουν τον περίπλου της Αφρικής. Τα νηολόγια συστήνουν αλλά δεν απαγορεύουν στις εταιρείες που έχουν πλοία τους εγγεγραμμένα σε αυτά να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα