Έργα Άνω πόλης: Το χρώμα στους κυβόλιθους είναι που κάνει την διαφορά!

12.03.2023 / 17:13
ανω πόλη

Σύγχυση έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους της Άνω πόλης, αλλά και γενικότερα στους Πατρινούς με το θέμα των πεζοδρομήσεων και της στάθμευσης και ενώ οι εργασίες για την ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Η σύγχυση αυτή έγκειται στα γεγονός ότι σε πολλές από τις οδούς όπου οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί και ο εργολάβος έχει προχωρήσει στην τοποθέτηση των κυβόλιθων, εν τούτοις υπάρχουν σταθμευμένα αμάξια και η διέλευση των οχημάτων είναι σχεδόν κανονική.

Ο «Ν» εισπράττοντας την απορία κατοίκων της Άνω πόλης και συνδημοτών ρώτησε για το θέμα, τους ιθύνοντες και πήρε απαντήσεις. Το μπλέξιμο αυτό έχει να κάνει με την παρανόηση πολλών ότι όπου υπάρχουν κυβόλιθοι οι οδοί μετατρέπονται αυτομάτως σε πεζόδρομοι.

Το θέμα όμως δεν είναι έτσι. Στις οδούς όπου υπάρχουν γκρι κυβόλιθοι είναι δρόμοι που με βάση την μελέτη που έχει γίνει για την ανάπλαση της Άνω πόλης, έχουν χαρακτηριστεί ως «Δρόμος Τοπικής Κυκλοφορίας με κυβόλιθους».

Στις οδούς που οι κυβόλιθοι είναι μπεζ χρώματος οι δρόμοι αυτοί έχουν χαρακτηριστεί ως «Δρόμος Κυκλοφορίας Πεζών» και στην ονομασία αυτή αναγράφεται σε παρένθεση ως «Δρόμος Ήπιας Κυκλοφορίας».

Επί της ουσίας, δηλαδή, οι δρόμοι με τους μπεζ κυβόλιθους είναι οι πεζόδρομοι ήπιας κυκλοφορίας, στους οποίους απαγορεύεται η στάθμευση. Στις υπόλοιπες οδούς με τους γκρι κυβόλιθους η στάθμευση των οχημάτων επιτρέπεται.  Άρα, στις κάθετες οδούς της Άνω πόλης όπου βλέπουμε οχήματα παρκαρισμένα δεν υπάρχει κάποια παρανομία.

Αντίθετα το παρκάρισμα δεν επιτρέπεται στην Παντοκράτορος στην οποία έχουν τοποθετηθεί μπεζ κυβόλιθοι (από την 25 Μαρτίου έως το ύψος της εκκλησίας) και είναι ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας που σημαίνει ότι τα οχήματα μπορεί να διέρχονται από εκεί, αλλά όχι να σταθμεύουν. 

Πάντως, η κίνηση των οχημάτων σε όλη την επικράτεια της Άνω πόλης πρέπει να είναι αραιή για την επίτευξη των στόχων της ανάπλασης, αν και οι περισσότεροι από τις οδούς είναι δρόμοι τοπικής κυκλοφορίας και όχι τοπικής κυκλοφορίας πεζών (έχουν δηλαδή γκρι κυβόλιθους).

Το ερώτημα φυσικά είναι, αν και πώς όλα τα παραπάνω θα διασφαλιστούν και θα εφαρμοστούν στην πράξη και όχι στην θεωρία, μόλις το έργο της ανάπλασης παραδοθεί.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα