Πάτρα: Επιτυχία γνώρισε το φετινό καλοκαίρι το πρόγραμμα «Culture And Shopping» – Χάρτες αγοράς και ψυχαγωγίας

05.09.2021 / 10:00
2856762

Οι τουρίστες στην Πάτρα ήξεραν πού να πάνε και τί να κάνουν, ενώ ψώνισαν και σε τιμές ευκαιρίας – Πολύτιμη η βοήθεια του Επιμελητηρίου Αχαΐας – Συγκινητική η ανταπόκριση των επιχειρήσεων σύμφωνα με την «ψυχή» του προγράμματος Νίκο Ντάβο

Τα πράγματα μπορεί να ξεκίνησαν κάπως υποτονικά το φετινό καλοκαίρι εξαιτίας της πανδημίας, όμως, η κατάσταση εξελίχτηκε προς το καλύτερο για τον τουρισμό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Όχι μόνο σε πανελλήνια κλίμακα, αλλά και σε τοπική. Το γεγονός αυτό έδωσε την δυνατότητα στο πρόγραμμα του «Culture and Shopping» να κάνει και πάλι την εμφάνιση για την Πάτρα με τους χάρτες της αγοράς της αχαϊκής πρωτεύουσας και του ιστορικού κέντρου, να φιγουράρουν σε πάνω από συνολικά 50 ξενοδοχεία της Δυτικής Ελλάδας.

Πάτρα: Επιτυχία γνώρισε το φετινό καλοκαίρι το πρόγραμμα «Culture And Shopping» - Χάρτες αγοράς και ψυχαγωγίας 2

Πρόκειται για το πρόγραμμα εκείνο που τα τελευταία χρόνια πριν από την εποχή της πανδημίας είχε κατορθώσει και είχε φέρει τουλάχιστον 30.000 τουρίστες κατά μέσο όρο κάθε καλοκαίρι στην αγορά της Πάτρας.

Η πρώτη μορφή city break

Το culture and shopping είναι επί της ουσίας η πρώτη εφαρμογή του city break στην Πάτρα και ήρθε για να αποδείξει αυτά τα εφτά χρόνια από τότε που ξεκίνησε η υλοποίηση του, τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η πόλη σε αυτή τη μορφή τουρισμού.

Μέσα από τους χάρτες που μοιράζονται σε ξενοδοχεία της Δυτικής Ελλάδας, οι τουρίστες έχουν την δυνατότητα να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες των εμπορικών καταστημάτων που προβάλλονται και όταν φτάνουν στην αχαϊκή πρωτεύουσα να προχωρούν στις αγορές τους, ανάλογα με τα είδη που τους ενδιαφέρουν.

Το κάθε κατάστημα του χάρτη έχει βέβαια προσφορές, εκπτώσεις και τιμές ευκαιρίας για τους τουρίστες, ενώ δίνονται στους επισκέπτες και διάφορα σουβενίρ και ενθύμια. 

Σημαντική η στήριξη του Επιμελητηρίου

Την περασμένη χρονιά το πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε εξαιτίας της πανδημίας και των ελάχιστων ξένων τουριστών που ήρθαν στην Δυτική Ελλάδα.

Φέτος τα πράγματα ήταν εξίσου αμφίρροπα λόγω αυτής της κατάστασης που συνεχίστηκε με την πανδημία, όμως,  το πρόγραμμα στηρίχτηκε ιδιαίτερα από το Επιμελητήριο Αχαΐας και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να υλοποιηθεί παρά τις δυσκολίες που υπήρξαν αρχικά.

«Χωρίς την βοήθεια του Επιμελητηρίου που εξαιτίας των καταστάσεων και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Πάτρας ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμους συμμετοχής στον χάρτη για κάθε κατάστημα, θα ήταν αδύνατη και φέτος η υλοποίηση του προγράμματος» τονίζει η ψυχή και ο άνθρωπος που τρέχει το culture and shopping, Νίκος Ντάβος και προσθέτει: «Πάντως η ανταπόκριση των επιχειρήσεων ήταν συγκινητική οι θέσεις του χάρτη έκλεισαν αμέσως, ενώ έγιναν ανάρπαστοι».

Χάρτες από την Ακράτα έως την Σκαφιδιά

Πιο αναλυτικά την φετινή χρονιά μοιράστηκαν χάρτες μεταφρασμένοι σε τέσσερις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και Ρωσικά), σε 20 ξενοδοχεία της Πάτρας και σε 32 ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής  από την Ακράτα έως και την Σκαφιδιά Ηλείας. 

Έτσι, στην εξέλιξη των πραγμάτων, από τα μέσα του Ιουλίου και μετά μέχρι το τέλος του Αυγούστου, όπου η τουριστική κίνηση στην Δυτική Ελλάδα πήρε τα πάνω της, συγκριτικά τουλάχιστον με το καλοκαίρι του 2020, οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια δικαιώθηκαν.

Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου

Περαιτέρω ώθηση αναμένεται και από το έργο της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας που θα δώσει στην πόλη, μια άλλη τουριστική προοπτική και θα κορυφώσει την δυναμική της, στην ανάπτυξη του city break.

«Γεύση» από  την κουλτούρα της πόλης

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στους χάρτες του προγράμματος του culture and shopping υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τα σημεία αναφοράς της Πάτρας, τα μνημεία και τα αξιοθέατα της, προτείνοντας μέρη στον τουρίστα που θα έρθει για την βόλτα του στην πόλη, να επισκεφτεί και να δει από κοντά.

Το project, άλλωστε, μιλάει για την κουλτούρα και τον πολιτισμό, έχοντας σαν στόχο να φέρει σε επαφή τον τουρίστα με τα στοιχεία αυτά της πόλης, δίνοντας τους μία εικόνα από την ιστορία της και την πολιτιστική της ταυτότητα.

Στο 70% έφτασε η πληρότητα  

Αξίζει να αναφέρουμε ότι εκτός των ξενοδοχείων της Αχαΐας και της Ηλείας το φετινό καλοκαίρι, πήγαν αρκετά καλά και τα ξενοδοχεία της Πάτρας σε κρατήσεις, ειδικότερα από τον Αύγουστο και μετά.

Την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της εντός πόλεως έφτασαν το 70% σε πληρότητα, ένα ποσοστό που αναλογικά με τις δυσκολίες της εποχής λόγω της πανδημίας,  είναι αρκετά ικανοποιητικό για τους επαγγελματίες ξενοδόχους της πόλης.

Κατά μέσο όρο η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Πάτρας το σύνολο του φετινού καλοκαιριού κινήθηκε κατά 25% με 30% σε κρατήσεις, ενώ ίδιο περίπου είναι το ποσοστό της αύξησης σε σύγκριση με το καλοκαίρι του ’20.

Συγκριτικά πάντως με τα καλοκαίρια του ’19 και του ’18 η πτώση και φέτος έφτασε κοντά στο 40% με 45%. Σημειώνουμε ότι και αυτή την τουριστική σεζόν απουσίαζαν από την Πάτρα οι Ρώσοι τουρίστες, ενώ αντίθετα είχαμε μία μικρή αύξηση σε Γάλλους και σε Ιταλούς.

Κύρια τουριστική δεξαμενή για την Δυτική Ελλάδα ήταν και αυτή τη χρονιά οι Γερμανοί και ακολούθησαν οι Πολωνοί, οι Ουκρανοί και οι επισκέπτες από τις χώρες της Βαλτικής (Λιθουανία και Λετονία). Οι πτήσεις από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο του Αράξου, συνεχίζονται τον Σεπτέμβριο, αλλά και τον Οκτώβριο.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα