«Εκτός» η Πάτρα από το συνεχώς αναπτυσσόμενο yachting, λόγω έλλειψης υποδομών

15.05.2022 / 13:00
yacht

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Π. ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

antrekoll@hotmail.com

Θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται για την καλοκαιρινή σεζόν του 2022 για τον θαλάσσιο τουρισμό, με τις περισσότερες Μαρίνες της χώρας να γεμίζουν από γιοτ και σκάφη.

Έπειτα από δύο χρόνια ύφεσης στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού η φετινή σεζόν αναμένεται να σηματοδοτήσει την ανάκαμψη του κλάδου και την επιστροφή στην κανονικότητα, με τα στατιστικά κίνησης να προβλέπεται να ξεπεράσουν αυτά του 2019.

Σύμφωνα με τον Co Founder και CEO της start up SaMMY, Γιάννη Κωστόπουλο «η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε από τους θεσμικούς εκπροσώπους και ομιλητές κατά τη διάρκεια του 1ου Πανελλήνιου συνεδρίου yachting, που διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Φεβρουάριο, με την εκτίμηση ότι στο έτος 2022 πρόκειται να δούμε την καλύτερη τουριστική σεζόν των τελευταίων ετών».

Η δυναμική του κλάδου και η συσπείρωση των φορέων του yachting με στόχο την περεταίρω ανάδειξη της χώρας στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού ήταν επίσης ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του 7ου Mediterranean Yacht Show που φιλοξενήθηκε στο Ναύπλιο από τις 30 Απριλίου έως τις 4 Μαίου 2022 και στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 100 επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη αναψυχής, καθιστώντας την έκθεση μία από τις μεγαλύτερες του χώρου σε διεθνές επίπεδο.

«Εκτός» η Πάτρα από το συνεχώς αναπτυσσόμενο yachting, λόγω έλλειψης υποδομών 3

Γ. Κωστόπουλος: «Αύξηση κατά 90% στα αιτήματα ελλιμενισμού»

Όπως τονίζει ο κ. Κωστόπουλος στον «Νεολόγο» «στην περιοχή του Ιονίου με βάση τα στοιχεία που έχουμε κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022, φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση της τάξης του 90% στα αιτήματα ελλιμενισμού των σκαφών αναψυχής σε δημοφιλείς προορισμούς σε σχέση με τη περσινή χρονιά, με την πλειοψηφία των αιτημάτων να αφορά την καλοκαιρινή περίοδο (High season) κυρίως».

Αυξημένη όμως πρόκειται να είναι και η διάρκεια κράτησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεση του ο κ. Κωστόπουλος η μέση διάρκεια κράτησης αντιστοιχεί φέτος σε δώδεκα διανυκτερεύσεις σε σχέση με τις οχτώ πέρυσι, με το μέσο κόστος ελλιμενισμού λόγω της μεγαλύτερης διάρκειας παραμονής να είναι αυξημένο κατά 25-30%.

Ως προς τα σκάφη αναψυχής, φαίνεται να υπάρχει μια αύξηση στη χρήση ιστιοπλοϊκών σκαφών (22%) και σκαφών τύπου καταμαράν (10%) συγκριτικά με το 2021. Το μέσο μήκος σκάφους διαμορφώνεται έως τώρα στα 13,24 μέτρα, σημειώνοντας μικρή αύξηση (12%).

Ως προς τις σημαίες των σκαφών αναψυχής, το 48% αυτών είναι Ελληνικά, 29% έχουν την Ιταλική σημαία, 18% του Ηνωμένου Βασιλείου και 6% από την Γαλλία.

Η Δυτική Ελλάδα και η Διώρυγα της Κορίνθου

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για τις υπόλοιπες Μαρίνες της χώρας. Η Δυτική Ελλάδα και κυρίως η Πάτρα θα μείνει όπως αναμένεται για ακόμα μία χρονιά έξω από το συνεχώς αναπτυσσόμενο «παιχνίδι» του yachting.  

O κ. Κωστόπουλος τονίζει: «Για τη Δυτική Ελλάδα και την πόλη της Πάτρας δεν φαίνεται να αποτελεί στρατηγική επιλογή η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις τόσο σε υποδομές, όσο και σε συναφείς υποστηρικτικές υπηρεσίες για τα μόνιμα και για τα διερχόμενα από την περιοχή σκάφη αναψυχής».

Αν υπήρχαν οι υποδομές η Δυτική Ελλάδα ειδικότερα φέτος θα μπορούσε να είχε αποκομίσει σημαντικά πράγματα από τον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα από το yachting.

Kι αυτό γιατί το άνοιγμα της διώρυγας της Κορίνθου προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Ιούλιο και θα συνοδευτεί από σημαντικές ροές μετακινήσεων σκαφών αναψυχής από την Αττική προς το Ιόνιο πέλαγος και αντίστροφα.

Πάντως παρόλα αυτά υπάρχει ένα γενικότερα κλίμα αισιοδοξίας στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα στο yachting για το καλοκαίρι που έρχεται.

«Βλέποντας αισιόδοξα το φετινό καλοκαίρι μετά την απελευθέρωση των μέτρων κατά της πανδημίας COV-19, θεωρούμε πως το yachting αποτελεί μία από τις ιδανικότερες μορφές τουρισμού που μπορούν να επιταχύνουν το άνοιγμα του τουρισμού στη χώρα μας» τονίζει ο κ. Κωστόπουλος.

«Και αυτό γιατί αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής αλλά και προωθεί έναν  τρόπο ταξιδιού όπου μικρές ομάδες ταξιδιωτών μπορούν να απολαύσουν με ασφάλεια τις διακοπές τους στη θάλασσα και στις ελληνικές ακτογραμμές και νησιά».  

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, ο κλάδος του yachting συμβάλλει στο 1,41% του ΑΕΠ της χώρας, προσφέροντας 43.626 θέσεις εργασίας.

«Εκτός» η Πάτρα από το συνεχώς αναπτυσσόμενο yachting, λόγω έλλειψης υποδομών 4

Γ. Αγγελόπουλος: «Δυσκολίες στην Μαρίνα Πάτρας»  

Χαμένο είναι το φετινό καλοκαίρι για την Μαρίνα της Πάτρας. Οι μεγάλες ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία θα ξεκινήσουν να αποκαθίστανται στην καλύτερη περίπτωση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μέχρι να δρομολογηθούν οι διαδικασίες που χρειάζονται και το έργο να γίνει πράξη.

Έτσι, σύμφωνα με τον υπεύθυνο των υπηρεσιών του δημοτικού λιμένα, Γιώργο Αγγελόπουλο αυτή τη στιγμή γίνεται μια διαχείριση των θέσεων για τα υπάρχοντα σκάφη, μέσα από «αλχημείες», αφού ορισμένα από αυτά ναυλώνονται για κάποιους μήνες της καλοκαιρινής σεζόν και επιστρέφουν τον Οκτώβριο.

«Η διαχείριση αυτή γίνεται με μεγάλες δυσκολίες και αρκετό κόπο. Αφορά όμως  μόνο τα σκάφη που έχουν μόνιμες θέσεις στην Μαρίνα. Τα διερχόμενα κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι αποκλεισμένα και δεν μπορούν να φιλοξενηθούν».

Π. Τσώνης: «Φτάνουν στην Πάτρα μικρά κρουαζιερόπλοια»

Κοντά στα 10 ακόμα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να έρθουν το φετινό καλοκαίρι στο λιμάνι της Πάτρας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΠΑ, Παναγιώτη Τσώνη.

Πρόκειται όμως για μικρά κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 60 με 100 επιβάτες. Εφτά πλοία τέτοια χωρητικότητας έχουν ήδη ρίξει άγκυρα στο λιμάνι της Πάτρας το περασμένο διάστημα, μένοντας για λίγο στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Είναι πλοία που κάνουν την διαδρομή κυρίως Ιτέα – Κέρκυρα και από εκεί στην Ανδριατική και στα λιμάνια της Κροατίας.

Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν έχουν ακόμα κλείσει καν δρομολόγια και όπως φαίνεται η πανδημία θα επηρεάσει και αυτό το καλοκαίρι τη συγκεκριμένη μορφή του θαλάσσιου τουρισμού, την κρουαζιέρα.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα