Εκπτώσεις: Δεν πήραν «ανάσα» οι έμποροι της Πάτρας – Η κίνηση παρέμεινε… ασθενική

13.08.2022 / 14:56
agora

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Η πτώση στην εμπορική αγορά της Πάτρας συνεχίζεται και οι καλοκαιρινές εκπτώσεις δεν έδωσαν την «ανάσα» που προσδοκούσαν τα εμπορικά καταστήματα. Ο Ιούλιος, ο μήνας δηλαδή όπου ξεκίνησαν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις, κινήθηκε σε ένα χαμηλό επίπεδο, με το ενδιαφέρον του κόσμου να είναι ελάχιστο και τις περισσότερες φορές να μην μεταφράζεται σε αγορές και ψώνια, παρά μόνο σε διερευνητικές ερωτήσεις.

Οι καταναλωτές δίσταζαν να αγοράσουν ακόμα και είδη που παραδέχονταν ότι είχαν ανάγκη ή είδη εποχικά που λόγω καλοκαιριού άλλα χρόνια παρουσίαζαν παραδοσιακά ένα ενδιαφέρον (μαγιό, σανδάλια, ένδυση κτλ).

«Υπήρξε μία ελάχιστη κινητικότητα στις καλοκαιρινές εκπτώσεις, αλλά και πάλι η κίνηση αυτή δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας» τονίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κώστας Ζαφειρόπουλος.

Από πτώση σε πτώση

Με βάση τις εκτιμήσεις και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που έδειξε ο Ιούλιος οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα κλείσουν με αρνητικό πρόσημο, συμπληρώνοντας όλο αυτό το πάνθεον της πτώσης για το εμπόριο το οποίο έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2022 και δεν έχει τέλος.

Πτώση την εορταστική περίοδο, πτώση την περίοδο των εκπτώσεων, πτώση στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, πτώση και στα μεσοδιαστήματα που συμπληρώνουν την εμπορική σεζόν.

Κι αυτό σε σύγκριση με το προηγηθέν έτος το οποίο χαρακτηρίστηκε από την καραντίνα και το διάστημα εκείνο που τα εμπορικά μαγαζιά ήταν κλειστά ή λειτούργησαν με όρους click away και αποστάσεων.

«Νεκρός» ο Αύγουστος

Η διαφαινόμενη πτώση των φετινών καλοκαιρινών εκπτώσεων δεν έχει ακόμα στάνταρ ποσοστό. Ενδέχεται να κινηθεί σε ένα ποσοστό του 5% ή του 10% σε σύγκριση με πέρυσι. Το σίγουρο είναι ότι ο Αύγουστος, ένας παραδοσιακά νεκρός μήνας για το εμπόριο, δεν πρόκειται αν ανατρέψει το διαμορφωθέν σκηνικό για το εμπόριο.

Άλλωστε, ο μήνας αυτός είναι ένας μήνας όπου ο κόσμος ότι χρήμα του περισσεύει το έχει κυρίως για αναψυχή και διακοπές, παρά για ψώνια.

Δύσκολος χειμώνας

«Έρχεται δύσκολος χειμώνας και αυτό είναι κάτι που έχει φανεί τώρα» τονίζει συμπληρώνοντας όλα τα παραπάνω ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Η αγορά, μετά από τον βαρύ χειμώνα που προηγήθηκε με την ενεργειακή κρίση και το κύμα ακρίβειας, θα ζήσει μια ακόμα χειμερινή σεζόν που για πολλά καταστήματα, ίσως αποδειχθεί η χαριστική βολή.

Ανεβαίνουν τα ενοίκια

Τα έξοδα ανεβαίνουν, η αγοραστική δύναμη πέφτει συνεχώς. Κι όλα αυτά  τη στιγμή που εκτός της ενέργειας , της επιστρεπτέας προκαταβολής, των οφειλών σε εφορία, σε ΕΦΚΑ, σε τράπεζες και σε προμηθευτές που έχει να αντιμετωπίσει μία επιχείρηση βλέπει να  ανεβαίνουν ολοένα και πιο ψηλά τα ενοίκια.

Ειδικότερα στο κέντρο της Πάτρας. Η ανοδική τάση των μισθωμάτων ξεκίνησε από το 10% με  15% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανεβαίνει συνεχώς, με ορισμένους ιδιοκτήτες να ζητούν μισθώματα με άνοδο της τάξεως του 20% και του 25%

 «Με τον πληθωρισμό να τρέχει και να έχει φτάσει πλέον το 12% είναι λογικό τα ενοίκια πάσης φύσεως να ανεβαίνουν και αυτά.

Πλέον το να διατηρηθεί μία μικρομεσαία τοπική επιχείρηση σε έναν από τους κομβικούς εμπορικούς  δρόμους του ιστορικού κέντρου θα είναι κάτι σπάνιο…» τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος. Ήδη κάποιες από αυτές έχουν αποχωρήσει και άλλες που βρίσκονται σε αναζήτηση άλλων ακινήτων με χαμηλότερα μισθώματα.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

* Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

* Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

* Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

* Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

* καταστήματα εστίασης-λιανεμπόριο-ψυχαγωγία

* Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

* Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

* Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

* Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

* Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

* Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

* Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Νεολόγος» των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα