Πάτρα – Νέος χάρτης: Χάνονται εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης – Ο σχεδιασμός

20.04.2024 / 9:00
στάθμευση-1

Του Ανδρέα Κολλιόπουλου

Πάνω από 500 θέσεις στάθμευσης (παράνομες και νόμιμες) θα χαθούν μέσα από τις παρεμβάσεις -που βρίσκονται σε εξέλιξη- στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, με βάση τις εκτιμήσεις.

Οι πεζοδρομήσεις, οι αντιδρομήσεις, ακόμα και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων ή διαμόρφωση πολλών οδών εντός του κέντρου σε ήπιας μορφής πεζόδρομους, αλλάζει ουσιαστικά τα δεδομένα που υπήρχαν για τον τομέα της στάθμευσης, αναγκάζοντας τους αρμοδίους να πάρουν τα ανάλογα μέτρα.

Οι δύο επιλογές

Σύμφωνα με πολλούς ο δήμος κάτω από αυτές τις συνθήκες που διαμορφώνονται θα πρέπει να προχωρήσει σε μια κομβική επιλογή που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το αν θα πετύχουν όλες αυτές οι αλλαγές που γίνονται και είναι να γίνουν στο κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας.

Ή βρίσκει τους τρόπους για να μειώσει την διέλευση των οχημάτων στο ιστορικό κέντρο φτάνοντας σε σημείο αν χρειαστεί να προχωρήσει και σε απαγορεύσεις ή βρίσκει νέους χώρους στάθμευσης.

Μια ριζική λύση

Θα μπορούσε για παράδειγμα, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, να μπει ένα «στοπ» στην διέλευση οχημάτων σε όλη την ακτίνα του θεωρούμενου αμιγώς ιστορικού κέντρου της Κάτω πόλης, δηλαδή στο κατά πλάτος τετραγωνικό των δύο παράλληλων πεζόδρομων της Ρήγα Φεραίου και της Μαιζώνος και κατά μήκος από την πλατεία Όλγας έως την Τριών Ναυάρχων.

Σε όλη αυτή την επικράτεια να ήταν απαγορευμένη η διέλευση οχημάτων και να ορίζονταν μόνο κάποιες σταθερές θέσεις στάθμευσης για τους κατοίκους της περιοχής (στις κάθετες οδούς της επικράτειας). Μέχρι στιγμής όμως η δημοτική αρχή δεν δείχνει να έχει μια κατεύθυνση πάνω σε αυτές τις επιλογές.

Μελέτη για στάθμευση

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την αντιπολίτευση, οι δύο βασικές μελέτες που έχουν γίνει για το σχέδιο Δοξιάδη ακόμα και στην επικαιροποιημένη μορφή του, αφορούν μόνο το κυκλοφοριακό. Λείπει μια ξεχωριστή μελέτη που να αφορά το θέμα της διαχείρισης της στάθμευσης και των νέων χώρων που ενδεχομένως να χρειαστούν. Σύμφωνα όμως με την αρμόδια αντιδήμαρχο, Αναστασία Τογιοπούλου, οι μελέτες αυτές για το κυκλοφοριακό έχουν να κάνουν και με το ζήτημα των σταθμεύσεων.

Οι βασικοί άξονες

Ως εκ τούτου, οι κύριοι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η δημοτική αρχή για το θέμα της στάθμευσης και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα είναι οι εξής:

– Η επέκταση του δημοτικού πάρκινγκ στον χώρο του παλιού σταθμού του ΟΣΕ, στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Ο δήμος έχει υποβάλει σχετικό αίτημα στον ΟΣΕ για την επιπλέον παραχώρηση του χώρου και περιμένει απάντηση.

– Η δημιουργία ενός νέου δημοτικού πάρκινγκ στην περιοχή του Ζαβλανίου (κοντά στο ύψος της Περιμετρικής). Πρόκειται για οικόπεδο που ανήκει στον Δήμο και ήταν να το παραχωρήσει στην Αστυνομική Διεύθυνση για την ανέγερση του νέου Αστυνομικού Μεγάρου.

– Η αξιοποίηση όλων των χώρων στάθμευσης στην νότια παραλιακή ζώνη και ο εξοπλισμός τους με σύγχρονα μέσα για την φύλαξη τους. Το πάρκινγκ Καλετζιώτη, ο χώρος δίπλα από το κολυμβητήριο του ΝΟΠ, ο χώρος του Φάρου, αλλά και ο χώρος ανάμεσα στο ΚΕΠ και στο λούνα παρκ εμπεριέχουν συνολικά πάνω από 1.000 θέσεις.

– Η αύξηση των θέσεων στις ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης. Είναι ένα ζήτημα που θα εξετάσει η δημοτική αρχή τόσο προς το βόρειο κομμάτι πλησίον του ιστορικού της κέντρου όσο και προς το νότιο κομμάτι. Από τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν όμως χάνονται αυτόματα 300 θέσεις από τις ζώνες στάθμευσης και από τις 1.000 μένουν 700.

– Η αναζήτηση ιδιωτικών χώρων εντός ή και πλησίον του κέντρου προκειμένου να τους μισθώσει και να τους διαμορφώσει σε μικρά πάρκινγκ χωρητικότητας 40 με 50 οχημάτων για δωρεάν στάθμευση ή με ελάχιστο αντίτιμο. Όμως τέτοιοι χώροι δεν είναι τόσο εύκολο να βρεθούν.

– Μια νέα μελέτη για το θέμα της στάθμευσης και το κυκλοφοριακό στον δρόμο της Κανακάρη, κυρίως για το βόρειο κομμάτι της (Ζαΐμη – Νόρμαν κτλ) όπου εκεί θα είναι σχεδόν αδύνατον να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης έστω και στην μία πλευρά.

-Μέσα από το νέο σχέδιο της ΒΑΑ η δημοτική αρχή σκοπεύει να προχωρήσει στην προμήθεια μίνι μπας που θα καλύπτουν κυκλικά την ζώνη γύρω από το αστικό κέντρο της πόλης, ενώ θα έρθει σε συζητήσεις με το Αστικό ΚΤΕΛ για να υπάρξει μια βελτίωση της συχνότητας της συγκοινωνίας σε σημεία ή περιοχές που κριθεί απαραίτητο.

15.000 οχήματα στο κέντρο

Πάντως, σύμφωνα με τον έμπειρο συγκοινωνιολόγο, Δημήτρη Σαρδελιάνο, τα παρκινγκ όσα και να είναι αυτά, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα. «Τα οχήματα που μπαίνουν σε καθημερινή βάση στο κέντρο εκτιμάται ότι είναι συνολικά κοντά στα 15.000 στον αριθμό.

Είναι οχήματα που ψάχνουν να βρουν μια θέση για να παρκάρουν. Οπότε η λύση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από άλλες κατευθύνσεις πιο ριζικές…».

Τα σημεία που χάνονται

Σημειώνουμε ότι οι θέσεις στάθμευσης που χάνονται από τις παρεμβάσεις που γίνονται είναι στα εξής σημεία του κέντρου:

-στον νέο πεζοδρόμο της Μαιζώνος (από το ύψος της Αράτου έως την Γούναρη),

-στην Αράτου και στη Ζαΐμη (δρόμοι στενοί από τους οποίους θα περνάνε λεωφορεία),

-στην Κανάρη (θεωρείται πεζόδρομος και τώρα, αλλά εκεί παρκάρουν καθημερινά δεκάδες οχήματα),

-στο κάτω μέρος της Τριών Ναυάρχων (από το ύψος της Ρήγα Φεραίου έως την Όθωνος Αμαλίας πάρκαραν και στις δύο πλευρές οχήματα),

-στο κάτω μέρος της Γεροκωστοπούλου (από Ρήγα Φεραίου έως Όθωνος Αμαλίας).

– η μια πλευρά στάθμευσης του δρόμου της Αγίας Σοφίας (αμφιδρομείται και θα είναι διπλής κατεύθυνσης),

– στις Παντοκράτορος, Σισσίνη και Αλ. Υψηλάντου που πεζοδρομούνται και αυτές.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος*

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα