Παρασκευή, 15.01.2021, 1:18 πμ

Από την 1η Απριλίου μπαίνουν σε λειτουργία τα ηλεκτρονικά βιβλία

02.01.2021 / 14:25
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
logistis-oneirokriths123

Η καραντίνα και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων αναγκάζει την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και το υπουργείο Οικονομικών να μεταθέσουν για τρεις μήνες την υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, που κανονικά θα ξεκινούσε από σήμερα. Ετσι, μετατίθεται για την 1/4/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα.

Οπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε, «Κατόπιν αιτημάτων φορέων της αγοράς και λαμβάνοντας υπόψη τα γενικότερα προβλήματα εξαιτίας της πανδημίας COVID-19, κρίθηκε αναγκαίο να δοθεί το 1ο τρίμηνο του 2021 ως επιπλέον χρόνος εκπαίδευσης και προσαρμογής των επιχειρήσεων στη λειτουργία του myDATA. Διευκρινίζεται ότι τα παραστατικά που θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις το 1ο τρίμηνο του 2021, θα πρέπει επίσης να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA, με διαφορετική προθεσμία και συγκεκριμένα όχι αργότερα από την 31/10/2021, ώστε να διαμορφωθεί η ολοκληρωμένη εικόνα κάθε επιχείρησης στα ηλεκτρονικά βιβλία για το 2021». Σε κάθε περίπτωση, από τον Απρίλιο του 2021 όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί τα ειδικά προγράμματα (ERP) με στόχο την 1η Απριλίου να ξεκινήσει η ηλεκτρονική ενημέρωση της ΑΑΔΕ για τα τιμολόγια που εκδίδονται. Το υπουργείο Οικονομικών έχει θεσπίσει κίνητρα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση, όπως ταχύτερη επιστροφή φόρων, μείωση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να διενεργήσει έλεγχο κ.λπ. Ειδικότερα: 

1. Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.

2. Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.

3. Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

4. Προβλέπεται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Σημειώνεται ότι μέσω της εφαρμογής MyData προσφέρεται και ειδική εφαρμογή τήρησης αρχείου εσόδων από τις μικρές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, όπου καταχωρούν τα στοιχεία των τιμολογίων που εκδίδουν.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ