Χάνουν τον ύπνο του οι Τούρκοι με τα Rafale! Με 2,5 δισ. η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποκτά δυνατότητες που δεν διαθέτει και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ο αντίπαλος

31.01.2021 / 12:24
myu5tk1610687159747

Του Δήμου Βερύκιου

Χάνουν τον ύπνο του οι Τούρκοι με τα Rafale! Με 2,5 δισ. η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποκτά δυνατότητες που δεν διαθέτει και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ο αντίπαλος 2

Για δέκα λόγους οι Τούρκοι χάνουν τον ύπνο τους με τα 18 μαχητικά Rafale που πλήρως οπλισμένα εντάσσονται στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία ανατρέποντας τα αεροπορικά δεδομένα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Η αγορά των 18 Rafale αποτελεί στρατηγική κίνηση, κομβική επιλογή για την Πολεμική Αεροπορία. Με 2,5 δισ. η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποκτά δυνατότητες που δεν διαθέτει και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ο αντίπαλος.

Ασχέτως του φαινομενικά «μικρού» αριθμού της αρχικής παραγγελίας, τα 18 Rafale θα διαθέτουν επάρκεια υποστήριξης εξασφαλίζοντας ότι θα μπορούν να είναι ετοιμοπόλεμα και σε δράση 24 ώρες το 24ωρο σε περιόδους κρίσης. Οι δέκα λόγοι που καθιστούν την αγορά των Rafale στρατηγικής σημασίας είναι:

1ος: Στους αιθέρες του Αιγαίου εμφανίζεται καινούργιος «παίχτης», πλήρως οπλισμένος και άγνωστος στον αντίπαλο. Το Rafale F3R αποτελεί μια ιδανική πλατφόρμα, ικανή για να εκτοξεύει τους υπερσύγχρονους πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς αέρος – αέρος  Meteor και αέρος – εδάφους SCALP EG που δεν διαθέτει επίσης ο αντίπαλος.

2ος: Η Τουρκία χάνει την αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο.  Είχε ήδη προλάβει να εκσυγχρονίσει τα περισσότερα τουρκικά F-16C/D στο πρότυπο CCIP (Block 50+Adv) με Link 16 με αποτέλεσμα η ποιοτική ισορροπία στο Αιγαίο έτεινε να στραφεί δραματικά υπέρ της Τουρκίας. Μια ανατροπή που θα ήταν οριστική και αμετάκλητη με την έλευση των F-35 που είχε προπληρώσει. Ωστόσο η ακύρωση του τουρκικού προγράμματος των F-35A, εξ αιτίας της παραλαβής των ρωσικών αντιαεροπορικών πυραύλων S-400, προκάλεσε δυσαναπλήρωτο κενό στην αεροπορική στρατηγική της Τουρκίας. Το κενό αυτό της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας διογκώνεται με την στρατηγική κίνηση της Ελλάδας θα αποκτήσει 18 Rafale.

3ος: Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα μπορεί από τα Rafale και τα Μιράζ 2000-5 να εκτοξεύει ταυτόχρονα σε κλάσμα του δευτερολέπτου 120 πυραύλους SCALP EG αέρος – εδάφους μεγάλου βεληνεκούς πλήττοντας στρατηγικούς στόχους στην ενδοχώρα της Τουρκίας.

Αρκεί να φανταστείτε την εικόνα. Τα 18 ελληνικά Rafale, να εξαπολύουν 36 SCALP EG (πύραυλοι αέρος – εδάφους)  μαζί με άλλους 24 που θα εξαπολύουν τα ελληνικά Mirage 2000-5Mk2. Δηλαδή ταυτοχρόνως να εκτοξεύονται 60 SCALP EG και σε λίγα λεπτά να εκτοξεύονται άλλοι 60 πύραυλοι cruise σε στρατηγικούς στόχους βαθιά στην ενδοχώρα της Τουρκίας (από γέφυρες μέχρι δημόσια κτίρια φράγματα, διυλιστήρια και ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες σε όλες τις μεγάλες πόλεις)!

Αυτή η υπέροχη των SCALP-EG, μπορεί και να κρίνει τον αγώνα από τις πρώτες κιόλας ώρες μιας αεροπορικής εμπλοκής.

4ος: Τα ελληνικά Rafale θα διαθέτουν και το υπερόπλο, τους πυραύλους αέρος – αέρος Meteor. Πρόκειται για ένα πλεονέκτημα που ούτε έχουν, ούτε προβλέπεται να αποκτήσουν τα τουρκικά μαχητικά.

Οι Meteor φέρνουν την ελληνική Πολεμική Αεροπορία σε ανώτερο επίπεδο, με δυνατότητες που αυτή τη στιγμή στερείται ακόμη και η ίδια η αμερικανική πολεμική Αεροπορία (USAF).

Ο Meteor δεν είναι πύραυλος, τουλάχιστον με την κλασική έννοια του όρου. Δηλαδή, δεν «καίει» προωθητική ύλη όπως ένας κλασικός πύραυλος, μπορεί να επιταχύνει, και μετά να κάνει «οικονομία» καυσίμων στον ramjet που έχει σαν κινητήρα. Μετά, μπορεί να αυξομειώνει την ταχύτητά του, αλλά και να ελίσσεται με την ισχύ του κινητήρα.

Δεν υπάρχει «επίσημη» μέγιστη εμβέλεια για τον Meteor, και όπως υπογραμμίζει το εξειδικευμένο περιοδικό «Πτήση», οι αναφορές της wikipedia για «άνω των 100 χιλιομέτρων» είναι ανακριβείς. Υπάρχουν αναφορές για εμβέλειες πολλαπλάσιες των 100 χιλιομέτρων, και πολύ πάνω από τον AIM-120D. Εκτιμάται ότι εναντίον μη ελισσόμενων στόχων, ο Meteor μπορεί να ξεπεράσει τα 200 ή και πολύ περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως αεροσκάφη AEW, KC-135R, ναυτικής επιτήρησης ή ASW εφοδιασμού στον αέρα (πχ της Τουρκίας) μπορούν να πληγούν από απόσταση πολύ μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων. Να πέσουν δηλαδή χωρίς καν να καταλάβουν τι τους χτύπησε…

5ος: Το Meteor στοχεύει όλα τα εναέρια περιουσιακά στοιχεία του αντιπάλου. Όχι μόνο τα μαχητικά αεροσκάφη αλλά και υποστηρικτικά μέσα όπως τα ιπτάμενα ραντάρ , τα τάνκερ (αεροσκάφη ανεφοδιασμού στον αέρα) και τα μη επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη !  Τα ελληνικά Rafale σε συνδυασμό με Meteor εκτιμάται ότι θα είναι ένα θανατηφόρο κοκτέιλ  για τα εχθρικά μαχητικά, αλλά και τα μη επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη uCAV υψηλής αξίας, όπως τα Akinci.

6ος: Ψυχολογικός Πόλεμος. Από τη στιγμή που ο αντίπαλος γνωρίζει ότι τα ελληνικά Rafale διαθέτουν πυραύλους αέρος – αέρος Meteor  και μπορούν να εγκλωβίσουν και να πλήξουν έναν σχηματισμό τουρκικών F-16C/D, η ψυχολογία των πιλότων πέφτει κατακόρυφα πριν καν την απογείωση τους! Και η εναέρια μάχη είναι πρωτίστως ψυχολογία. Το χειρότερο για τους αντιπάλους είναι, πως ο Meteor, μπορεί να δέχεται πληροφορίες εν πτήσει από το αεροσκάφος (κι όχι μόνο), και ενεργοποιεί το ραντάρ εγκλωβισμού προς το τέλος της πτήσης του (όπως και ο ΑΙΜ-120).

7ος: Ο πύραυλος αέρος – αέρος Meteor θεωρείται ασυναγώνιστος, στο ΝΕΖ (No Escape Zone), η απόσταση δηλαδή κάτω από την οποία, αν εκτοξευτεί, ο στόχος του δεν έχει πιθανότητες διαφυγής. Δηλαδή, ακόμη κι αν το εγκλωβισμένο αεροσκάφος κάνει στροφή 180 μοιρών, και απομακρυνθεί με μέγιστη ταχύτητα, πάλι ο πύραυλος θα το προλάβει. Ή, πιο πιθανό, ακόμη κι αν το αεροσκάφος αρχίσει να εκτελεί μανούβρες και ελιγμούς με πολλά g, ότι και να κάνει, ο πύραυλος θα έχει πάλι αρκετά καύσιμα για να προλάβει το στόχο και να τον καταρρίψει. Η ΝΕΖ (Χωρίς Ζώνη Διαφυγής) θεωρείται πως είναι περίπου 60 χιλιόμετρα (τεράστια για πύραυλο Αέρος-Αέρος), αλλά υπάρχουν αναφορές πως είναι ακόμη μεγαλύτερη, ξεπερνά ίσως τα 80 χιλιόμετρα.

8ος: Η αυτόματη διαχείριση πληροφοριών μέσω δορυφόρων- ραντάρ και Link ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ με τα πυραυλικά συστήματα ακόμη και μετά την εκτόξευση τους ! Μια τεχνολογική επανάσταση που ανατρέπει τα μέχρι τώρα δεδομένα στο θέατρο των επιχειρήσεων. Τα ελληνικά Rafale, θα μπορούν να «σαρώνουν» το FIR Αθηνών και να προχωρούν σε συνδυαστικές εμπλοκές εχθρικών στόχων, με δεδομένα (πληροφορίες) που θα προέρχονται από τα ιπτάμενα ραντάρ EMB-145AEW, ακόμη και τα ελληνικά μαχητικά F-16V. Τα δεδομένα θα μοιράζονται μέσω Link 16. Το πιο μεγάλο ενδιαφέρον είναι, πως τα Rafale θα μπορούν να τροφοδοτούν με δεδομένα από το OSF τα ελληνικά F-16V, και έτσι, όλοι να μπορούν να πλήττουν στόχους χωρίς να ανοίγουν τα ραντάρ τους ! Επίσης, τα Rafale, θα μπορούν να δίνουν δεδομένα από το πανίσχυρο ραντάρ τους σε χαμηλά ιπτάμενα F-16V και Mirage 2000-5Mk2, παίζοντας το ρόλο των mini-AWACS (μικρού ιπτάμενου ραντάρ).

9ος: To ραντάρ RBE2 του Rafale έχει μοναδικές δυνατότητες. Οι αποστάσεις που μπορεί να αποκαλύψει εχθρικά αεροσκάφη μεγέθους F-16 είναι τουλάχιστον διπλάσιες από αυτή που θα μπορούσε ένα ελληνικό F-16 να εντοπίσει ένα άλλο τουρκικό F-16 με ραντάρ AN/APG-68v9. Επίσης  το ίχνος του Rafale σε ραντάρ είναι χαμηλότερο του F-16C/D. Αυτό σημαίνει πως είναι πολύ δύσκολο να εγκλωβιστεί ένα Rafale είτε από τουρκικό F-16 είτε από την αεράμυνα. Αντίθετα, εκείνο θα μπορεί να εντοπίζει τα εχθρικά αεροσκάφη ανεφοδιασμού στον αέρα ( KC-135R) αλλά και τα Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (Ε-7Τ Wedgetail) σε μεγάλες αποστάσεις, και να στέλνει εναντίον τους Meteor.

10ος: Η καταστροφή assets (περιουσιακών στοιχείων) του εχθρού όπως τα KC-135R/E-7T ήταν ο μεγάλος πονοκέφαλος για την Πολεμική Αεροπορία, και παλαιότερα θα έπρεπε να βάλει σε κίνδυνο F-16 της προκειμένου να τα καταστρέψει. Τώρα πλέον, τα εχθρικά assets δεν θα μπορούν να πετάξουν καν σε περίοδο σύγκρουσης. Ο φόβος και μόνο των Meteor θα τα καθηλώσει στο έδαφος αλλά και εκεί μπορούν να τα βρουν τα «ξαδέλφια» του Meteor, τα SCALP που φέρουν τα Rafale & τα Μιράζ 2000-5.

(εφ. Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα