30 τροχαία την ημέρα στην Πάτρα- Ανάγκη αύξησης των ελέγχων

01.01.2024 / 9:11
115132-traficaccident1280

ΕΛΕΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν έχουν τέλος τα τροχαία με υλικές ζημιές που σημειώνονται μέσα στην πόλη, με την αύξηση να εκτιμάται ότι είναι αρκετά μεγάλη και τα ασφαλιστικά γραφεία να καταγράφουν ίσως και 30 τροχαία την ημέρα. Κατά τη διάρκεια του έτους 2023, η πόλη της Πάτρας βρίσκεται αντιμέτωπη με ανησυχητική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, κυρίως με υλικές ζημιές.

Οι κίνδυνοι του κινητού και της ανεύθυνης οδήγησης

Οι πρωταρχικοί υπαίτιοι φαίνεται να είναι οι οδηγοί που αποσπούνται από την προσοχή τους, εμπλέκοντας το κινητό τους τηλέφωνο κατά την οδήγηση. Ένας επιπλέον παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση αυτή είναι η ανεύθυνη οδηγική συμπεριφορά, με πολλούς οδηγούς να παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη αλλά και το γεγονός πώς οδηγούμε με νεύρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, κυρίως οι παραπάνω εκτροπές από τους κανόνες της οδικής ασφάλειας έχουν καταστεί η αιτία πολλών τροχαίων συμβάντων. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που φαίνεται να προκύπτει είναι πως στον ποδηλατοδρόμο που έχει κατασκευαστεί στην Όθωνος Αμαλίας, παρατηρείται ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις επαγγελματιών στον κλάδο της ασφάλισης των οχημάτων η επικρατούσα οδηγική συμπεριφορά έχει ως αποτέλεσμα να καταγράφονται καθημερινά ίσως και 30 τροχαία ατυχήματα, κυρίως με υλικές ζημιές. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως η υπηρεσία της Τροχαίας επιλαμβάνεται στα συμβάντα που υπάρχει τραυματισμός, αλλά όχι στην πλειοψηφία αυτών που έχουν μόνο υλικές ζημιές. Στα στοιχεία που συγκέντρωσε ο «Νεολόγος» των Πατρών ξεχωρίζει και το γεγονός πώς υπάρχει αύξηση στις αρνητικές δηλώσεις, οδηγοί δηλαδή που φταίνε αρνούνται την υπαιτιότητα.

Θανατηφόρα που σόκαραν την Πάτρα το 2023

Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει το σοκαριστικό τροχαίο στην είσοδο προς Πάτρα στη νέα εθνική οδό με τρεις νεκρούς ανάμεσά τους και ένα τρίχρονο παιδί, τροχαίο που σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023.

Τραγική κατάληξη είχε τροχαίο με αυτοκίνητο που καρφώθηκε σε κολόνα στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου στα μέσα Νοεμβρίου. Ο νεαρός έχασε για άγνωστο λόγο τον έλεγχο του αυτοκινήτου που οδηγούσε με αποτέλεσμα αυτό να πέσει πάνω σε κολόνα.

Ιούλιο του 2023 στην Πάτρα, ένας 21χρονος αφήνει την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο αφού πρώτα είχε παρασυρθεί από αυτοκίνητο που οδηγούσε 29χρονος στην οδό Γλαύκου στη συμβολή της με την Ακρωτηρίου.

Οδηγός μηχανής μέσα Μαΐου χάνει τη ζωή του σε τροχαίο στην Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο άτυχος νεαρός χάνει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας που οδηγούσε και καρφώνεται πάνω στο σταθμευμένο αυτοκίνητο.

Θανατηφόρο τροχαίο τέλη Μαΐου, με έναν 34χρονο να βρίσκει ακαριαίο θάνατο στην κάθοδο της οδού Μειλίχου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες με μηχανή μεγάλου κυβισμού επιχείρησε να προσπεράσει φορτηγό και άγνωστο πως, «καρφώθηκε» στο πίσω μέρος.

Μέσα Μαρτίου δύο θανατηφόρα σημειώνονται σε μικρό χρονικό διάστημα και η Πάτρα «παγώνει». Ένας 27χρονος σκοτώνεται με τη μηχανή του στην οδό Κορίνθου. Τραγικό θάνατο βρίσκει ένας 25χρονος όταν χάνει τον έλεγχο του οχήματος που οδηγούσε, στην μίνι περιμετρική.

Ανάγκη αύξησης των ελέγχων για την οδηγική συμπεριφορά

Επιβάλλεται η αύξηση των ελέγχων από την τροχαία, εστιάζοντας όχι μόνο στο διπλοπαρκάρισμα, αλλά και στη γενική οδική συμπεριφορά, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανησυχητική αυτή τάση. Παράλληλα, τα ανασφάλιστα οχήματα παραμένουν μείζον πρόβλημα. Επιπρόσθετα λοιπόν, η εντατικοποίηση των ελέγχων για τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελεί επιτακτική ανάγκη, με σκοπό να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Αντιμετώπιση του προβλήματος

Είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστεί η ραγδαία αύξηση των τροχαίων στην Πάτρα με συντονισμένες προσπάθειες από τις αρχές και την κοινωνία. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί ολοκληρωμένη προσέγγιση. Το πρώτο που θα πρέπει να γίνει είναι η στελέχωση με προσωπικό της υπηρεσίας της Τροχαίας Πατρών, αφού είναι γνωστό πως η υπηρεσία σε καθημερινή βάση δίνει «μάχη» στους δρόμους της Πάτρας για την διαχείριση του κυκλοφοριακού, των παραβάσεων, την παρουσία στα τροχαία και όλα αυτά με ελάχιστο προσωπικό. Με ενεργητική συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων πλευρών, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πολίτες. Η ευαισθητοποίηση του κοινού για τους κινδύνους της απερίσκεπτης οδήγησης και ο ρόλος της αστυνομίας στη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας είναι ζωτικής σημασίας. Οι οδηγοί φέρουν μερίδιο ευθύνης, θα πρέπει να επιδεικνύουν υπευθυνότητα, σεβόμενοι τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για την ασφάλεια τους και των συνανθρώπων τους.

Τρεις άξονες «κλειδιά»

Η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα για την ευημερία και την προστασία των πολιτών. Για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο, πρέπει να επικεντρωθούμε όπως όλα δείχνουν σε τρεις κύριους άξονες: οδηγική Συμπεριφορά, οδικό δίκτυο και όχημα.

1. Οδηγική Συμπεριφορά: Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση

Η προώθηση της υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς αποτελεί κρίσιμο βήμα προς τη μείωση των ατυχημάτων.

2. Οδικό δίκτυο: Επένδυση σε υποδομές και εποπτεία

Η συντήρηση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου είναι κρίσιμη. Επενδύσεις σε υποδομές όπως συντήρηση οδοστρώματος, καλή σήμανση και φωτισμός συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση των κινδύνων. Επιπλέον, η ενίσχυση της οδικής εποπτείας με τεχνολογικά μέσα, όπως κάμερες και αυτόματα συστήματα παρακολούθησης, μπορεί να επιβραδύνει την υπερβολική ταχύτητα και να αποτρέψει παραβάσεις.

3. Συντήρηση οχημάτων

Η σωστή συντήρηση των οχημάτων παίζει πρωταρχικό ρόλο στην ασφάλεια μας, κατά την κίνησή μας στους δρόμους.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα