Τραγωδία στην Ανδραβίδα: Τί μπορεί να έφταιξε και έπεσε το μοιραίο F4 Phantom

30.01.2023 / 22:00
ka 62

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του δεύτερου πιλότου, του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη μετά την πτώση του μοιραίου F4 στον κυπαρισσιακό κόλπο το πρωί της Δευτέρας.

Αρκετές ώρες μετά τη μοιραία πτώση, οι έρευνες παραμένουν άκαρπες, χωρίς ωστόσο να “σβήνουν” οι ελπίδες. Τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους, ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας είναι υπό διερεύνηση, με τους ειδικούς να προχωρούν σε εκτιμήσεις για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έπεσε το F-4 Phantom.

Συγκεκριμένα, τα πιθανά σενάρια για τα αίτια της μοιραίας πτώσης ανέλυσαν στην ΕΡΤ ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Αρχικά, ο κ. Φραγκούλης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στην Πολεμική Αεροπορία και την οικογένεια του αδικοχαμένου πιλότου, γιατί όπως είπε, «σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι της πατρίδας».

Παλαιό αλλά εκσυγχρονισμένο το αεροσκάφος

Διευκρίνισε ότι «Τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό, τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από’ κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους.

Φραγκούλης: Η συγκεκριμένη πτήση δεν ήταν ρουτίνας

Ο κ. Φραγκούλης τόνισε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα.

Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».

news247.gr

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα