Το Πανεπιστήμιο του Γέιλ διδάσκει Μαθήματα Ευτυχίας

14.03.2021 / 18:03
pexels-photo-4044063

Οι βασικοί του πυλώνες είναι οι εξής: ύπνος, ευγνωμοσύνη και παροχή βοήθειας σε άλλους ανθρώπους. Το μάθημα ευτυχίας του Yale, επίσημα γνωστό ως Psyc 157: Psychology and the Good Life, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μαθήματα που προσφέρονται στην 320ετή ιστορία του πανεπιστημίου.

Το μάθημα διδάχτηκε για πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου του 2018, ως μάθημα διαλέξεων 1.200 ατόμων στον μεγαλύτερο χώρο στην πανεπιστημιούπολη.

Τον Μάρτιο, μια δωρεάν έκδοση 10 εβδομάδων που διατέθηκε στο κοινό μέσω του Coursera, με τίτλο «Η Επιστήμη της Ευημερίας», έγινε επίσης αμέσως δημοφιλής, προσελκύοντας εκατοντάδες χιλιάδες διαδικτυακούς μαθητές.

Αλλά όταν ξεκίνησαν τα γενικευμένα lockdowns τον περασμένο Μάρτιο, δύο ολόκληρα χρόνια αργότερα, οι αριθμοί εγγραφής αυξήθηκαν στα ύψη. Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 3,3 εκατομμύρια άτομα έχουν εγγραφεί, σύμφωνα με τον ιστότοπο.

«Χάναμε συνεχώς τον αριθμό των ατόμων που πήραν το μάθημα», δήλωσε η Laurie Santos, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Yale και επικεφαλής του πανεπιστημίου Silliman College, για τη δημοτικότητα της πανδημικής εποχής.

«Όλοι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν για να προστατεύσουν τη σωματική τους υγεία: πλύνετε τα χέρια σας και την κοινωνική απόσταση και φορέστε μάσκα», πρόσθεσε. «Οι άνθρωποι αγωνίζονταν με το τι να κάνουν για να προστατεύσουν την ψυχική τους υγεία».

Το πρόγραμμα σπουδών της Coursera, προσαρμοσμένο σε αυτό που δίδαξε ο Δρ. Santos στο Yale, ζητά από τους μαθητές να, μεταξύ άλλων, να παρακολουθούν τα πρότυπα ύπνου τους, να διατηρούν ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, να εκτελούν τυχαίες πράξεις καλοσύνης και να λαμβάνουν υπόψη εάν, με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι συμπεριφορές συσχετίζονται με μια θετική αλλαγή στη γενική τους διάθεση.

Οι περιπτώσεις ορισμένων μαθητών
Η Gretchen McIntire, 34 ετών, βοηθός οικιακής υγείας στη Μασαχουσέτη, σπουδάζει για το πτυχίο της στην ψυχολογία μέσω ενός διαδικτυακού προγράμματος από το Πανεπιστήμιο Southern New Hampshire. Στον ελεύθερο χρόνο της κατά την καραντίνα τον Αύγουστο, η κα McIntire πήρε το μάθημα. Είπε ότι της άλλαξε την ζωή.

Η συγκεκριμένη είχε δυσκολίες με τον ύπνο.

«Είναι δύσκολο μερικές φορές να θέσεις αυτά τα όρια με τον εαυτό σου και να πεις πως ξέρω ότι αυτό το βιβλίο είναι πραγματικά συναρπαστικό, αλλά μπορεί να περιμένει μέχρι αύριο, ο ύπνος είναι πιο σημαντικός», είπε.

«Αυτό σημαίνει πειθαρχία, σωστά; Αλλά, επίσης σημαίνει και αγάπη στον εαυτό, έγνοια για την προσέγγιση της ευτυχίας.

Είπε ότι βρήκε χρήσιμη μια καθημερινή πρακτική διαλογισμού και έχει κολλήσει ακόμη και μετά το τέλος της τάξης. Ο διαλογισμός την βοήθησε επίσης να βγει από τα κοινωνικά μέσα.

«Βρήκα τον εαυτό μου να κοιτάζει προς τα μέσα. Με βοήθησε να γίνω πιο ενδοσκοπική και ειλικρινά, ήταν το καλύτερο πράγμα που έκανα ποτέ.», προσέθεσε.

Η Tracy Morgan, επόπτρια προγραμματισμού στο συγκρότημα αναψυχής Bob Snodgrass στο High River στην Αλμπέρτα του Καναδά, γράφτηκε στο μάθημα τον περασμένο Ιούνιο, καθώς βρισκόταν σε καραντίνα στο σπίτι με τα παιδιά και τον σύζυγό της.

«Δεν υπάρχει λόγος να μην είμαι χαρούμενη», είπε. «Έχω έναν υπέροχο γάμο. Έχω δύο παιδιά. Έχω μια ωραία δουλειά και ένα ωραίο σπίτι. Κι όμως, δεν μπορούσα ποτέ να βρω την ευτυχία. »

Από τότε που ξεκίνησε να παρακολουθεί το μάθημα, η κα Morgan, 52 ετών, έχει δεσμευτεί να κάνει τρία πράγματα κάθε μέρα: κάντε γιόγκα για μία ώρα, κάντε μια βόλτα έξω στη φύση, ανεξάρτητα από το πόσο κρύο μπορεί να κάνει στην Αλμπέρτα και γράψτε τρεις έως πέντε φράσεις στο τετράδιο ευγνωμοσύνης της πριν από το κρεβάτι.

«Όταν αρχίζετε να γράφετε αυτά τα πράγματα στο τέλος της ημέρας, τα σκέφτεστε μόνο στο τέλος της ημέρας, αλλά μόλις το κάνετε ρουτίνα σας, αρχίζετε να τα σκέφτεστε όλη την ημέρα», είπε.

Μερικές μελέτες δείχνουν ότι η εύρεση λόγων για να είστε ευγνώμονες μπορεί να αυξήσει τη γενική σας αίσθηση ευεξίας.
Η Ewa Szypula, 37 ετών, λέκτορας γαλλικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Nottingham στη Βρετανία, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για τεχνικές αυτο-βελτίωσης από τότε που σπούδαζε για το διδακτορικό της, πριν από αρκετά χρόνια. «Κάπου κατά τη διάρκεια του δεύτερου ή του τρίτου έτους, αισθάνεσαι λίγο εξαντλημένος και χρειάζεσαι στρατηγικές για να το αντιμετωπίσεις», είπε.

Μία μικρή μελέτη από το πρόγραμμα σπουδών της Δρ. Σάντος που είχε κολλήσει μαζί της περιελάμβανε δημοσκοπήσεις 632 Αμερικανών για να προβλέψει πόσο χαρούμενοι θα ήταν αν τους δοθεί 5 $ για να ξοδέψουν τον εαυτό τους έναντι να πάρουν 5 $ και να τους πει ότι πρέπει να τα ξοδέψουν σε κάποιον άλλο.

Στη μελέτη, οι άνθρωποι προέβλεπαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι εάν τους επιτρεπόταν να κρατήσουν τα χρήματα. Όμως, οι συμμετέχοντες ανέφεραν στη συνέχεια ότι στην πραγματικότητα είχαν μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να ξοδεύουν χρήματα για κάποιον.

Η Δρ Szypula είχε την ευκαιρία να συνδυάσει τις νέες γνώσεις της σε ένα πρακτικό πείραμα για τα γενέθλια της αδερφής της. Αντί να κρατήσει ένα ακριβό φόρεμα που είχε αγοράσει, το έδωσε στην αδερφή της.

«Αισθάνομαι ακόμα την αίσθηση της ευτυχίας μήνες αργότερα», είπε.

Δεν αισθανόταν κάθε μαθητής της τάξης μεταμορφωμένος. Ο Ματ Ναντέλ, 21 ετών, πρεσβύτερος του Γέιλ, ήταν μεταξύ των 1.200 μαθητών που πήραν το μάθημα στην πανεπιστημιούπολη το 2018. Είπε ότι η αυστηρότητα του Γέιλ ήταν μεγάλη προσαρμογή όταν ξεκίνησε στο πανεπιστήμιο το φθινόπωρο του 2017.

«Ήμουν αγχωμένος και δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ», είπε.

Ο κ. Nadel είπε ότι ήταν απογοητευμένος που το μάθημα, ουσιαστικά αφορούσε τις προφανείς καλές συμβουλές που μπορεί να ακούσει κανείς από μια γιαγιά: Κοιμηθείτε αρκετά, πίνετε αρκετό νερό, απλώς κάντε το καλύτερο δυνατό.

«Ήξερα ότι ο ύπνος ήταν καλός. Ήξερα ότι οι βαθμοί μου δεν είχαν σημασία για τη μακροχρόνια ευτυχία, ότι δεν θα ήμουν πιο ευτυχισμένος ή καλύτερος λόγω του ότι έχω καλές βαθμολογίες », είπε. «Το μάθημα επηρέασε τη ζωή μου με μακροπρόθεσμο, απτό τρόπο; Η απάντηση είναι όχι.»

Ενώ το μάθημα δεν άλλαξε την ζωή του , ο κ. Nadel είπε ότι είναι πιο εκφραστικός τώρα όταν αισθάνεται ευγνωμοσύνη. «Το οποίο, φυσικά, είναι υπέροχο.»

Ο Kezie Nwachukwu, 22 ετών, παρακολούθησε επίσης το μάθημα στο Yale. Δεν πίστευε ότι ήταν επαναστατικό, είπε, αλλά κατάφερε να βρει κάποια αξία στο πρόγραμμα σπουδών.

Ο θρησκευόμενος χριστιανός κ. Nwachukwu είπε ότι το πιο σημαντικό πράγμα που έμαθε είναι η σημασία της πίστης και της κοινότητας στην ευτυχία. «Το μάθημα με βοήθησε να γίνω πιο ασφαλής και άνετος με τις προϋπάρχουσες θρησκευτικές μου πεποιθήσεις», είπε ο κ. Nwachukwu.

Με πληροφορίες από τους New York Times

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα