Το μικρό μαγαζάκι στην Ιαπωνία που έχει επιβιώσει από πανδημίες, πολέμους και φυσικές καταστροφές

01.01.2021 / 20:01
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
κο 93

 Η οικογένεια της Naomi Hasegawa στο μικρό κατάστημα της με ξύλα κέδρου δίπλα σε ένα παλιό ιερό στο Κιότο, στην Ιαπωνία, πουλάει φρυγανισμένο mochi (κέικ ρυζιού) για περισσότερο από 1.000 χρόνια. Η επιχείρηση δημιουργήθηκε το 794 μ.Χ., ενώ κατά την διάρκεια του πολέμου του Ονίν (1467- 1477), όταν οι άνθρωποι υπέφεραν από πείνα, προσέφερε στους προσκυνητές του ναού το γλυκό κέικ ρυζιού, ξεκινώντας έτσι την άμεση σύνδεση και τελικά ταύτισή του με αυτό.

Μάλιστα, σύμφωνα με την παράδοση το σουβλάκι από μπαμπού στο οποίο σερβίρεται λέγεται ότι είναι αφιερωμένο στο θεό του ιερού Imamiya με αποτέλεσμα όποιος το φάει να μπορεί να αντιμετωπίσει τις ασθένειες αποτελεσματικά και να προστατευτεί από το κακό.

Σήμερα, περισσότερο από μια χιλιετία αργότερα, μια νέα ασθένεια κατέστρεψε την οικονομία στην αρχαία πρωτεύουσα της Ιαπωνίας (αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο), καθώς η κάποτε μεγάλη ροή τουριστών της έχει εξασθενίσει. Αλλά η ιδιοκτήτρια του μικρού μαγαζιού, κυρία Hasegawa, δεν ανησυχεί για τα οικονομικά της επιχείρησής της. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που η οικογενειακή επιχείρηση έρχεται αντιμέτωπη με μια τέτοια κατάσταση.about:blank

Όπως πολλές επιχειρήσεις στην Ιαπωνία, το κατάστημα της οικογένειάς της, Ichiwa, βάζει την παράδοση και τη σταθερότητα πάνω από το κέρδος και την ανάπτυξη, καταφέρνοντας έτσι να επιβιώσει από πολέμους, πανδημίες, φυσικές καταστροφές, ακόμη και την άνοδο και πτώση των αυτοκρατοριών της χώρας, με τα κέικ ρυζιού για τα οποία και φημίζεται να έχουν παραμείνει ακριβώς τα ίδια, έτσι όπως ήταν ακόμη και 1.000 χρόνια πριν.

Η μικρή, οικογενειακή επιχείρηση που ασχολείται με την παραγωγή και πώληση παραδοσιακών αγαθών, για να μπορεί να επιβιώσει περισσότερο από 1.000 χρόνια -για την ακρίβεια λειτουργεί εδώ και 1.020 χρόνια- είχε έναν υψηλότερο σκοπό πέρα από τα κέρδη, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, τη βοήθησε να τα καταφέρει. Αυτός δεν ήταν άλλος από το θρησκευτικό κάλεσμα για την εξυπηρέτηση των προσκυνητών του ιερού.

Αυτά τα είδη βασικών αξιών, στην Ιαπωνία είναι γνωστά ως «kakun», ή οι οικογενειακές αρχές έχουν καθοδηγήσει τις επιχειρηματικές αποφάσεις πολλών επιχειρήσεων και εταιρειών με το πέρασμα των γενεών. Φροντίζουν τους υπαλλήλους τους, υποστηρίζουν την κοινότητα και προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα προϊόν που εμπνέει υπερηφάνεια. Αυτό είναι, άλλωστε, και το μυστικό της επιβίωσης τους στο χρόνο και της μακρόχρονης, επιτυχημένης πορείας τους.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα