Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός

21.12.2020 / 9:06
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟ

Του Φάνη Βγενόπουλου

Οι δρόμοι της Πάτρας κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, το οποίο ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου και ουδείς γνωρίζει πότε ακριβώς θα τελειώσει, δεν θυμίζουν σε τίποτα την καραντίνα του περασμένου Μαρτίου. Και αυτό διότι, στις ώρες αιχμής, οι δρόμοι είναι μποτιλιαρισμένοι, ακόμη και μετά το κλείσιμο των σχολείων, παρότι τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης είναι κλειστά, ενώ οι δημόσιες υπηρεσίες και οι τράπεζες, λειτουργούν με αυστηρά περιορισμένο αριθμό συναλλασσόμενων.

Στην παρούσα δεύτερη περίοδο εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι μεγάλοι χαμένοι – όπως προκύπτει από την έρευνα του «Νεολόγου – είναι οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές (ταξί και λεωφορεία, αστικά και υπεραστικά), όπου καταγράφεται κατακόρυφη πτώση της κίνησης και κατά συνέπεια των εσόδων.

Πολλά από τα οχήματα είναι παροπλισμένα, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν μπει σε καθεστώς αναστολής.

Να σημειωθεί πάντως, πως όλοι οι αυτοκινητιστές ταξί και λεωφορείων, φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια της διαδρομής και τηρούν ευλαβικά τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, με συχνές απολυμάνσεις, κτλ.

Ωστόσο, οι επαγγελματίες μεταφορείς που ασχολούνται με την εφοδιαστική αλυσίδα της αγοράς, δεν φαίνεται να έχουν κάμψη της δουλειάς τους, όπως προκύπτει από τα στοιχεία από την κίνηση στην Ολυμπία Οδό (Πατρών – Κορίνθου) και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

Σε καλύτερη θέση, σε σχέση με το πρώτο lockdown όπου εκεί καταγράφηκε ελεύθερη πτώση στις διελεύσεις των οχημάτων, βρίσκεται η Ολυμπία Οδός (Πατρών – Κορίνθου) και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ωστόσο και εδώ η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.

Μειωμένη είναι και η κίνηση στον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας.

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Μειωμένη κατά 53% η κίνηση

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 7

Στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου το διάστημα της δεύτερης καραντίνας καταγράφεται 53% μείωση στη διέλευση των οχημάτων, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία που περιήλθαν σε γνώση του «Νεολόγου». Η μείωση της κίνησης στη γέφυρα, αφορά κυρίως τα ΙΧ επιβατικά οχήματα, όπου καταγράφεται μείωση κατά περίπου 60% σε σχέση με πέρσι και στα μηχανάκια, όπου καταγράφεται μείωση κατά περίπου 50%. Μικρή είναι η πτώση στην κυκλοφορία των επαγγελματικών οχημάτων μεταφοράς, γεγονός που δείχνει ότι το εμπόριο και η διακίνηση των αγαθών διεξάγεται, χωρίς σημαντικές απώλειες.

Ολυμπία Οδός: Μείωση κατά 55%

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 8

Παραπάνω από το μισό σε σχέση με πέρσι έχει μειωθεί η κίνηση των οχημάτων στην Ολυμπία Οδό (Πατρών – Κορίνθου), σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το ρεπορτάζ. Συγκεκριμένα, την περίοδο της δεύτερης καραντίνας (δηλαδή από τις 7 Νοεμβρίου), καταγράφεται μείωση κατά 55,6% στην κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ ακόμη μεγαλύτερη είναι η μείωση στα ΙΧ αυτοκίνητα που φτάνει στο  63%. Στα επαγγελματικά οχήματα μεταφορών η μείωση είναι στο 14%.

Η κυκλοφορία των οχημάτων στην Ολυμπία Οδό, ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις είναι καλύτερη από την προηγούμενη καραντίνα του Μαρτίου, όπου υπήρξε «ελεύθερη πτώση» στην κίνηση.

Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας: Κάτω κατά 98% η κίνηση

Η επιβατική κίνηση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας έχει μειωθεί κατά 98%. Από το σύνολο των 150 λεωφορείων του στόλου των υπεραστικών λεωφορείων της Αχαΐας, κυκλοφορούν μόλις τα 15 και αυτά με περιορισμούς στον αριθμό των θέσεων, μέχρι 20 επιβάτες, στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων του Υπουργείου Υγείας.

Τα δρομολόγια προς Αθήνα, που ήταν ο κύριος προορισμός, πλέον ανέρχονται σε πέντε ημερησίως.

Πλέον χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, εργαζόμενοι, όσοι θέλουν να επιστρέψουν στο μόνιμο τόπο κατοικίας τους αλλά και όσοι μένουν σε γειτονικές από την Πάτρα περιοχές και  θέλουν να επισκεφτούν γιατρό ή τράπεζα.

Να σημειωθεί ότι, η εταιρεία έχει δεχθεί τεράστιο οικονομικό πλήγμα, αφού η περίοδος του καρναβαλιού χάθηκε, ενώ και οι κινήσεις των φοιτητών μειώθηκαν δραματικά.

Ωστόσο, κατάφερε να διατηρήσει τα δρομολόγια σε ικανοποιητικό επίπεδο και συχνότητα, παρά το ότι αρκετές φορές μπορεί να ήταν ακόμα και ζημιογόνα για την εταιρεία.

Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας

Στο 95% και πλέον, υπολογίζεται η μείωση της κίνησης στα αστικά λεωφορεία της Πάτρας, αφού οι περισσότεροι εργαζόμενοι μετακινούνται με τα οχήματά τους, ενώ στα δύο Πανεπιστήμια της πόλης τα μαθήματα γίνονται εξ’ αποστάσεως και δεν απαιτείται η φυσική παρουσία των φοιτητών. Παράλληλα, δεν υπάρχει στην πόλη οικονομική δραστηριότητα, η οποία να δικαιολογεί την ανάγκη μετακίνησης των πολιτών.

Η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ, ωστόσο, διατηρεί ορισμένα δρομολόγια, τα οποία μειώθηκαν περαιτέρω από τις 14 Δεκεμβρίου. Στην ιστοσελίδα astikopatras.gr έχουν αναρτηθεί τα δρομολόγια όλων των γραμμών για τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα.

Το βράδυ στην Πάτρα υπάρχουν δέκα με δεκαπέντε ταξί

Δραματική είναι η μείωση της κίνησης στα ταξί της Πάτρας, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να βρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας. Όπως αναφέρει στον «Νεολόγο» Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων Παναγιώτης Σκέντζος, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δραματική από την πρώτη καραντίνα του Μαρτίου, καθώς πλέον τα μέτρα μετακίνησης έχουν γίνει ακόμη πιο αυστηρά.

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 9

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως αναφέρει ο Παναγιώτης Σκέντζος, είναι ότι μετά τις 11 το βράδυ στην Πάτρα βρίσκονται 10 με 15 ταξί εκ των οποίων ζήτημα είναι εάν θα πάρουν κούρσα, τα ένα με δύο…

Το κοντέρ έχει μηδενίσει, το ίδιο και έσοδα για τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι σύμφωνα με τον κ. Σκέντζο, η συντριπτική πλειοψηφία έχει μείνει εκτός των ευεργετικών μέτρων της κυβέρνησης για την στήριξη της οικονομίας.

Μάλιστα, αρκετοί από τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, έχουν στραφεί στην μεταφορά και παράδοση ασυνόδευτων δεμάτων, μετά από συμφωνίες που κάνουν με τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες λόγου του όγκου των παραγγελιών δεν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα στις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς.

Προαστιακός

 Στον προαστιακό, σύμφωνα εκτιμήσεις, το ποσοστό της πτώσης υπολογίζεται στο 50%, με την επιβατική κίνηση να έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Η πτώση της κίνησης καταγράφεται κυρίως στην γραμμή Πάτρα – Άγιος Βασίλειος, ενώ αντίθετα στην γραμμή Άγιος Ανδρέας – Καμίνια υπάρχει μία μικρή άνοδος, σχεδόν αμελητέα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΕΝΤΖΟΣ

Είναι λογικό ο κόσμος να μην παίρνει τα ταξί

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 10

Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί της Πάτρας Παναγιώτης Σκέντζος δήλωσε:

«Η κατάσταση στην δεύτερη καραντίνα είναι ακόμη χειρότερη για εμάς. Όλοι κυκλοφορούν με τα αυτοκίνητά τους και αυτό φαίνεται στο μποτιλιάρισμα που υπάρχει στην Πάτρα και στις άλλες πόλεις, στις ώρες αιχμής. Βεβαίως, καλά κάνει ο κόσμος και μετακινείται με τα οχήματά του. Είναι λογικό ο κόσμος να μην παίρνει τα ταξί, αφού δεν έχει και χρήματα.

Μόνον όσοι έχουν μεγάλη ανάγκη μετακίνησης και δεν μπορούν μόνοι τους, χρησιμοποιούν ταξί, κυρίως ηλικιωμένοι που θέλουν να πάνε στον γιατρό, στο νοσοκομείο ή στο φαρμακείο.

Εξάλλου, τα μέτρα στην παρούσα καραντίνα είναι ακόμη πιο αυστηρά για εμάς. Πλέον, μας επιτρέπεται να μεταφέρουμε ένα άτομο ή δύο άτομα εάν κάποιος πάει στο νοσοκομείο και ο άλλος μπορεί να αποδείξει ότι είναι συνοδός του. Επίσης, απαγορεύεται σε μία οικογένεια να πάρει ταξί. Ένα ανδρόγυνο, που ζει και κοιμάται μαζί δεν μπορεί να μπει στο ταξί, όπως δεν μπορεί δυο γονείς να μπουν στο ταξί με τα παιδιά τους, πρέπει να είναι μόνο ο ένας γονιός με τα παιδιά. Αυτά είναι τρελά πράγματα, τα οποία τα έχουμε μεταφέρει στο Υπουργείο Μεταφορών και η απάντηση που λάβαμε είναι ότι αυτή είναι η απόφαση της επιτροπής λοιμωξιολόγων. Ήδη, πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν απλά να μην κινήσουν καν τα οχήματά τους καθώς δεν βγαίνουν καν τα λειτουργικά κόστη και περιμένουν στήριξη από την Πολιτεία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Πάτρα, μετά τις 11 το βράδυ βρίσκονται στις πιάτσες  10 με 15 ταξί κάθε βράδυ και από αυτά, είναι ζήτημα εάν πάρουν μία δύο κούρσες όλο το βράδυ.

Μόλις το 5% των ιδιοκτητών ταξί πήρε την επιστρεπτέα προκαταβολή που έδωσε η κυβέρνηση για την στήριξη της οικονομίας. Αυτό και μόνο δείχνει την κατάσταση που βιώνουμε.

Ελπίζουμε στις γιορτές να αυξηθεί η κίνηση, αν και δεν το βλέπουμε. Είμαστε συνδεμένοι με το εμπόριο και τα επισιτιστικό κλάδο, που επί της ουσίας είναι κλειστά. Οπότε πως θα δουλέψουμε;  

Όταν τελειώσει και αυτή η καραντίνα, θα αργήσουμε πάρα πολύ να επανέλθουμε στην προ κορωνοϊού κατάσταση, η οποία ήταν ήδη άσχημη για τον κλάδο, λόγω της οικονομικής κατάστασης. Τις επιπτώσεις στην οικονομία, η οποία ήδη είχε πληγεί από τα μνημόνια, θα τις δούμε αργότερα. Οι επιχειρήσεις δεν έχουν ρευστότητα και είναι δεδομένο ότι θα κλείσουν και άλλα μαγαζιά και θα έχουμε αύξηση της ανεργίας. Περιμένουμε έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ

Τα λεωφορεία πάνε και έρχονται άδεια

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 11

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ της Πάτρας Γιάννης Ρήγας δήλωσε στον «Νεολόγο»: Η κίνηση των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας έχει μειωθεί κατά 95%. Τα λεωφορεία πάνε και έρχονται άδεια. Ο κόσμος πάει στις δουλειές του με τα αυτοκίνητα, ενώ δεν υπάρχουν και οι φοιτητές που χρησιμοποιούσαν τα λεωφορεία. Η κατάσταση είναι δύσκολη. Το προσωπικό των ΚΤΕΛ βρίσκεται σε αναστολή και έχουμε κρατήσει μόνο όσοι είναι αναγκαίοι για την λειτουργία των γραμμών.

Παρά την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, όχι μόνο δεν έχει εφαρμοστεί κάποια ευνοϊκή ρύθμιση για τον κλάδο, αλλά  το κράτος δεν μας δίνει ούτε αυτά που μας χρωστάει, από τα μειωμένα εισιτήρια. Σε αντίθεση με τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που επιδοτείται το εισιτήριο από το κράτος  τα Αστικά ΚΤΕΛ της υπόλοιπης χώρας είναι υποχρεωμένα να πληρώνουν τα «σπασμένα» από τις εισπράξεις τους.

Η επιστροφή στην «κανονικότητα» που προϋπήρχε του κορωνοϊού θα καθυστερήσει.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ

Αυτό δεν το έχω ζήσει ποτέ

Το δεύτερο lockdown “βυθίζει» ταξί, αστικά και υπεραστικά- Χαμένοι σε σχέση με πέρσι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και η Ολυμπία Οδός 12

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας Ανδρέας Μανωλόπουλος μιλώντας στον «Νεολόγο» ανέφερε τα εξής: «Είμαι σε αυτή τη δουλειά 60 χρόνια και κάτι τέτοιο δεν έχω ξαναζήσει. Περάσαμε αυτά τα χρόνια δύσκολες καταστάσεις, ωστόσο αυτό είναι κάτι το πρωτόγνωρο, όχι μόνο για εμάς, αλλά για όλο τον κόσμο. Στο υπεραστικό ΚΤΕΛ έχουμε μείωση κατά 98% στην κίνηση. Έχουμε κρατήσει πέντε δρομολόγια την ημέρα για την Αθήνα, που είναι και ο κύριος όγκος του επιβατικού μας έργου, μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, οι οποίοι εργάζονται στην Αθήνα και πηγαινοέρχονται. Δεν μπορούσαμε να τους αφήσουμε τώρα στα δύσκολα με κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους. Αυτή τη στιγμή 130 οχήματα του στόχου των ΚΤΕΛ είναι σταθμευμένα, ενώ το περισσότερο προσωπικό μας βρίσκεται σε αναστολή. Οι υπηρεσίες μας υπολειτουργούν, ωστόσο υπάρχει ικανός αριθμός εργαζομένων για την εξυπηρέτηση των λιγοστών πελατών μας.»

(από εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα