Θέμα χρόνου να συμβεί και στην Πάτρα σοβαρό ατύχημα – Ο προαστιακός του τρόμου

04.03.2023 / 11:30
51623584_1715342635232346_1405201037396017152_n

Του Γιάννη Γεωργόπουλου

Λίγα εικοσιτετράωρα μετά την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το μήκους 30 χιλιομέτρων δίκτυο του προαστιακού της Πάτρας.Όπως προκύπτει από την έρευνα του «Νεολόγου» των Πατρών ένα από τα πιο κερδοφόρα δίκτυα το οποίο εκτίνεται από το Ρίον μέχρι την Κάτω Αχαγιά είναι για περισσότερο από 63 χρόνια αφημένο στην τύχη του και ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί σε αυτό σοβαρό δυστύχημα.Η τελευταία ανάταξη του δικτύου έγινε το 1961 ενώ  παρουσιάζονται σημαντικές ελλείψεις στη συντήρηση και όλη η γραμμή κυριολεκτικά είναι στον αέρα, με τα ανταλλακτικά σε  πολλές περιπτώσεις να μην υπάρχουν ούτε για δείγμα.

Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης και της επικινδυνότητας που υπάρχει λόγω της εγκατάλειψης του δικτύου είναι και το γεγονός, ότι την περίοδο της αποκριάς με το φόβο του δυστυχήματος λόγω της υπερφόρτωσης των γραμμών οι εργαζόμενοι έβγαιναν κάθε μισή ώρα και έκαναν ελέγχους στα επικίνδυνα σημεία.

Θέμα χρόνου να συμβεί και στην Πάτρα σοβαρό ατύχημα - Ο προαστιακός του τρόμου 3

Είναι τέτοια η κατάσταση των γραμμών που κατά την εκτέλεση δρομολογίων με 1000 και 1200 άτομα, αυτές βυθίζονται ακόμα και 10 εκατοστά, με αποτέλεσμα καθαρά από τύχη να μην έχει συμβεί μέχρι σήμερα σοβαρό ατύχημα ή δυστύχημα. 

Σύμφωνα με τα όσα δήλωση στον max fm ο γραμματέας της ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Πελοποννήσου και εργαζόμενος στον προαστιακό Σταύρος Πήλιος, η κατάσταση είναι απελπιστική καθώς πλέον δεν υπάρχουν όχι μεγάλης αξίας ανταλλακτικά αλλά ούτε βίδες προκειμένου να βιδωθούν οι γραμμές στα ξύλα και να γίνουν οι απαιτούμενες αντικαταστάσεις σε τμήματα της γραμμής.

Όποιος κοιτάξει τη γραμμή του προαστιακού ακόμα και αν είναι άσχετος – ανέφερε ο κ. Πήλιος – θα καταλάβει, δεν θέλω να πως τίποτε άλλο.  Τα σίδερα, οι αλλαγές και τα αποκαλούμενα κλειδιά της γραμμής είναι από το 1960 και από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση ενώ η χάραξη της και η υποδομή της είναι από το 1886 την εποχή του Τρικούπη.

Η δημοτική Αρχή

Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη και με δεδομένη την εγκατάλειψη του δικτύου της Πάτρας, ο εκπρόσωπος τύπου της δημοτικής Αρχής Ανδρέας Αντωνόπουλος σε δηλώσεις του στον «Νεολόγο» των Πατρών κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη συντήρηση του προαστιακού ενώ επιτέθηκε σε όσους χρησιμοποιούν ως άλλοθι το αίτημα της πόλης για πλήρη υπογειοποίηση της νέας γραμμής για να δικαιολογήσουν την καθυστέρηση των έργων και να καλύψουν τα παιχνίδια των εργολάβων.

Θέμα χρόνου να συμβεί και στην Πάτρα σοβαρό ατύχημα - Ο προαστιακός του τρόμου 4

Αντίδραση Μπονάνου

Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμος Μπονάνος σε δήλωση του στον «Νεολόγο» των Πατρών  επεσήμανε την ανάγκη να γίνει πραγματική συντήρηση του προαστιακού της Πάτρας  ενώ δεν έκρυψε τη δυσφορία του για την καθυστέρηση στην έλευση της νέας γραμμής. Παράλληλα κάλεσε τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ να πουν τα πράγματα με το όνομά τους, γιατί γι’ αυτή τη γραμμή του προαστιακού που είναι σε τραγική κατάσταση έχουν δοθεί μέσω ΕΣΠΑ από την περιφέρεια συγκεκριμένα κονδύλια πολλών εκατομμυρίων προκειμένου να βελτιωθεί και τα στοιχεία δείχνουν πως υπάρχουν απίστευτες κακοτεχνίες. Κάποιοι πρέπει να απολογηθούν τι γίνανε αυτά τα λεφτά σημείωσε, και τι έκαναν για τη γραμμή ιδιαίτερα στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαγιά.

Ο κ. Μπονάνος ανακοίνωσε επίσης, πως γίνεται προσπάθεια προκειμένου με νέους πόρους να γίνει βελτίωση της γραμμής προσθέτοντας πως σύντομα θα αναδειχθεί εργολάβος. Πρόκειται για έργα που σχεδιάζονται με στόχο την λειτουργία ξανά της γραμμής Κάτω Αχαγιά  – Πύργος.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα