Τελεσίγραφο από τη Nike για την άμεση εξόφληση της

21.02.2021 / 16:18
nike-logo

Την ώρα που η  πλειοψηφία των πολυεθνικών εταιριών φαίνεται να  συμμορφώνεται με τα μέτρα που ισχύουν ανά χώρα για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας μέσω μετάθεσης πληρωμών, λόγω της πανδημίας,  η Nike εμφανίζεται όχι μόνο να μην καταλαβαίνει τίποτα από τη λαίλαπα του κορωνοϊού, αλλά να βάζει το μαχαίρι στο λαιμό στις εταιρίες λιανικής που διαθέτουν προϊόντα της στην Ελλάδα .

Με επιστολή της (δεν υπάρχει υπογραφή προσώπου αλλά «Πωλήσεις  Nike») προς όλα τα δίκτυα λιανικής στην Ελλάδα, θέτει προθεσμία ολοσχερούς εξόφλησης της το αργότερο έως αύριο, Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου. Σε αντίθετη περίπτωση, η Nike επισημαίνει ότι θα ακυρώσει όλες τις παραγγελίες που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και δεν θα δέχεται νέες παραγγελίες.
Πρόκειται για μια ενέργεια που οι αλυσίδες λιανεμπορίου χαρακτηρίζουν εκβιαστική, καθώς παρέχεται ολιγοήμερη προθεσμία για την εξόφληση κάθε εκπρόθεσμου υπολοίπου της, σε μια περίοδο που  το μεγαλύτερο τμήμα της χώρας βρίσκεται σε συνθήκες σκληρού lockdown και τα καταστήματα λιανικής έχουν κλείσει με κρατική εντολή.
Η τακτική της Nike έρχεται να πιστοποιήσει την απόλυτη αυθαιρεσία που διέπει την τακτική πολυεθνικών (η πολιτική τους επαφίεται στις διαθέσεις τους και δεν υπακούει σε καμία κρατική εντολή) και εν προκειμένω της συγκεκριμένης, για την οποία η επιχειρηματική ηθική και η αναγνώριση συνθηκών πολέμου που προκαλεί η πανδημία αποτελούν άγνωστες λέξεις.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Από τη συγκεκριμένη ενέργεια της Nike εγείρεται το ερώτημα αν τελικά είναι υπεράνω κρατών και αν τελικά η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού προβληματίζεται από τέτοιες πρακτικές. Γιατί όταν για παράδειγμα η ελληνική πολιτεία μεταθέτει την πληρωμή επιταγών και άλλων συναφών αξιογράφων για προμηθευτές που βρίσκονται στην Ελλάδα, τίθεται και ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Και αυτό γιατί, για παράδειγμα, αν οι εταιρίες λιανικής ενδώσουν στις πρακτικές της Nike είναι αβέβαιο αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στους υπόλοιπους προμηθευτές τους, οι οποίοι έρχονται σε μειονεκτική θέση χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα καθώς οι απαιτήσεις τους έχουν παγώσει με κρατική εντολή.
Βέβαια το εξωφρενικό είναι ότι ενώ η Nike ζητά εδώ και τώρα τα λεφτά δεν εγγυάται ούτε τους χρόνους παράδοσης ούτε την ακρίβεια στην εκτέλεση των παραγγελιών της, δείχνοντας καθαρά αποικιοκρατική συμπεριφορά.

Με έμπνευση από το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης

Ωστόσο, το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι η Nike απαιτεί, υπό τη μορφή εκβιασμού, την άμεση εξόφληση της από τα καταστήματα μιας χώρας που από τον πολιτισμό της εμπνεύστηκε το σήμα της!  

Όλα ξεκίνησαν το 1971, όταν ένας πρώην αθλητής στις ΗΠΑ με το όνομα Φιλ Νάιτ, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του σειρά παπουτσιών και ψάχνοντας να βρει το όνομα της εταιρείας του, ζήτησε από τους υπαλλήλους του να γράψουν την πρόταση τους σε ένα χαρτί και να το ρίξουν σε ένα καπέλο.

Ένας από τους εργαζόμενους επέλεξε το όνομα Nike, το οποίο σκέφτηκε από την αρχαία Ελληνίδα θεά Νίκη! Ο υπάλληλος ισχυρίστηκε πως είδε την θεά στον ύπνο του και το επόμενο βήμα μετά το όνομα, ήταν το σήμα.

Ο Νάιτ ανέθεσε την δουλειά στην σχεδιάστρια Κάρολιν Ντέιβιντσον, η οποία δημιούργησε το σήμα το οποίο βλέπουμε έως και σήμερα, με έμπνευση το φτερό του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης. Ο ιδρυτής της εταιρείας δεν ενθουσιάστηκε, όμως επειδή βιαζόταν έδωσε το «ΟΚ», με την σχεδιάστρια να αμείβεται μόλις με 35 δολάρια!

Λίγα χρόνια μετά, η εταιρεία άρχισε να γίνεται γνωστή παγκοσμίως με τα κέρδη να είναι τεράστια. Ο Νάιτ δεν ξέχασε την σχεδιάστρια και αποφάσισε να επανορθώσει. Το 1988 προσκάλεσε σε δείπνο την Κάρολιν, τής χάρισε ένα πανάκριβο χρυσό δαχτυλίδι, με το διάσημο… φτερό και το σημαντικότερο: τής δώρισε ένα πλουσιοπάροχο πακέτο μετοχών της εταιρείας.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα