Τάκης Πουρναράκης: «Τρελή αβάντα» της Πάτρας το λιμάνι της για το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

05.01.2021 / 17:42
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
DSC_0013

Για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ο Τάκης Πουρναράκης δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Όποια πέτρα του κι αν σηκώσεις, θα τον βρεις από κάτω.

Ο πλέον καταξιωμένος Έλληνας ειδικός στη Formula 1, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, μέλος του Δ.Σ. του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας και «ψυχή» του PICK, πιστεύει ότι η αχαϊκή πρωτεύουσα έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει την έδρα του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορούμε, λέει, να τα καταφέρουμε, έχοντας ως μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα το λιμάνι μας.

«Η Ανκόνα είναι το βασικό ατού της Πάτρας» αναφέρει χαρακτηριστικά, προτρέποντας τους τοπικούς φορείς να συντονιστούν και να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στους επενδυτές, στην οποία να συμπεριλαμβάνονται όλα τα πλεονεκτήματα της περιοχής, συμπεριλαμβανομένου φυσικά του Αυτοκινητοδρομίου, με το οποίο, το εργοστάσιο μπορεί κάλλιστα να συμβαδίσει.

Παράλληλα, ως επιπρόσθετο ατού μας, ο Τάκης Πουρναράκης επικαλείται τη συνεννόηση, η οποία (όπως επισημαίνει) έχει συντελέσει στην εδραίωση του PICK ως ενός σημαντικού θεσμού που προάγει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και που μπορεί να διεθνοποιηθεί, κατά τα πρότυπα του Ράλι Ακρόπολις. Απ’ αυτό, ξεκινά και η κουβέντα μας.

Συνέντευξη στον Διονύση Ζακυνθινό

Κύριε Πουρναράκη, ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σημειώσατε πρόσφατα μια μεγάλη επιτυχία, καταφέρνοντας να εντάξετε το Ράλι Ακρόπολις στο αντίστοιχο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτό;

Είναι μια μεγάλη επιτυχία της Ελλάδας, επιτυχία της κυβέρνησης, μικρό το μερίδιο το δικό μου. Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει λόγω της φύσης του, της ιστορίας του και της πολιτικής βούλησης. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον WRC Promoter ότι μιλάει με το κράτος και όχι με ιδιώτη.

Πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη εξέλιξη για την ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό; Είναι σημαντική για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, όπως επίσης είναι σημαντική και για την προσέλκυση χορηγών, από τους Έλληνες αγωνιζόμενους με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις. Επιπλέον, η επαφή με κορυφαίες ομάδες μπορεί να δώσει ερεθίσματα στους δικούς μας οδηγούς ή μηχανικούς να «κλέψουν» ιδέες και να εξελιχθούν.

Η συνύπαρξη με τους κορυφαίους μόνο καλό μπορεί να σου κάνει.

Με το PICK μπορούμε να πετύχουμε κάτι ανάλογο; Να διεθνοποιηθεί;

Αυτό είναι ένα όνειρο πολλών χρόνων. Πιστεύω ότι το PICK μπορεί και πρέπει να διεθνοποιηθεί, καθώς και η διαδρομή έχει τις ανάλογες προδιαγραφές αλλά και ο αγώνας την ανάλογη δυναμική. Ως διαδρομή, προφανώς, εννοείτε τους δρόμους του κέντρου της Πάτρας, όπου διεξάγεται… Φυσικά, και ως προς τη διεθνοποίηση της διοργάνωσης είναι κάτι που μπορούμε σίγουρα να κυνηγήσουμε περισσότερο. Ακούμε και διαβάζουμε πολλά για το εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα γίνει στην Ελλάδα.

Λέγεται ότι οι τοποθεσίες που είναι υπό διερεύνηση βρίσκονται πολύ κοντά σε λιμάνια, αφού στόχευση είναι μεγάλο μέρος της παραγωγής του εργοστασίου να μπορεί να εξαχθεί σε άλλες αγορές. Η Πάτρα είναι ή θα μπορούσε να είναι μια από αυτές;

Εάν ήμουν επενδυτής θα αξιολογούσα θετικά την περίπτωση της Πάτρας, καθώς προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το λιμάνι και το Αυτοκινητοδρόμιο Χαλανδρίτσας που βρίσκεται στην τελική φάση υλοποίησής του. Η γειτνίαση του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το Αυτοκινητοδρόμιο θα μπορούσε να προσφέρει πολλές και καλές συνέργειες. Είναι μια εξαιρετική ιδέα η σύμπλευση του εργοστασίου και του Αυτοκινητοδρομίου, σε συνδυασμό με το λιμάνι της Πάτρας, που αποτελεί τη δυτική πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη. Η Ανκόνα είναι το βασικό ατού της Πάτρας.

Εμείς τι θα πρέπει ή τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, ως τοπική κοινωνία, ώστε να γίνει το εργοστάσιο στα μέρη μας;

Εκείνο που πρέπει κατά τη γνώμη μου να γίνει είναι οι τοπικοί φορείς να συντονιστούν και να παρουσιάσουν στους επενδυτές μια ολοκληρωμένη πρόταση με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Μπορούμε να τα καταφέρουμε. Τι λέτε; 100%! Είναι τρελή αβάντα το λιμάνι! Αλλά και το Αυτοκινητοδρόμιο, από τα λεγόμενα σας, είναι ένα από αυτά, ένας ενισχυτικός παράγοντας.

Ως μέλος του Δ.Σ. του, πώς βλέπετε να τα πηγαίνουμε με το Αυτοκινητοδρόμιο;

Το Αυτοκινητοδρόμιο είναι ένα ώριμο έργο, που μπορεί να προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη της περιοχής. Περιμένουμε, απλώς την παρουσία του θεσμικού επενδυτή για να ξεκινήσει η δουλειά. Και σύντομα θα έχουμε καλά νέα. Πρέπει να ξέρετε ότι η Χαλανδρίτσα είναι μια πάρα πολύ καλή επένδυση, μια καλά στοχευμένη πίστα. Με τη γεωγραφική θέση της και τον καλό καιρό, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί τόσο για δοκιμές όσο και για αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού διαφόρων κατηγοριών.

Η Δραπετσώνα είναι σοβαρός ανταγωνιστής για εμάς;

Όχι. Στη Δραπετσώνα δεν μπόρεσαν να συνεννοηθούν για να βρουν κοινό βηματισμό. Κάτι που λέω είναι ότι πέντε Έλληνες δύσκολα θα συνεννοηθούν μεταξύ τους. Είναι αυτό που καταφέρατε στην Πάτρα με το PICK. Και έχω και το λέω στους φίλους μου στην Πάτρα, στον Γιώργο, στον Πλάτωνα.

Αλήθεια, θα μπορούσαμε ποτέ ως χώρα, να φιλοξενήσουμε τη Formula 1;

Με τις ανατροπές που είχαμε τον τελευταίο καιρό, εάν είχαμε μια πίστα προδιαγραφών F1 θα μπορούσαμε να μπούμε στο καλεντάρι των αγώνων. Θα ήταν ένα εξαιρετικό διεθνές μήνυμα εάν μια χώρα σαν την Ελλάδα επένδυε στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Όμως, αν ένα θέμα είναι η επένδυση που πρέπει να γίνει ένα άλλο θέμα είναι η εμπέδωση μια ευρέως διαδεδομένης κουλτούρας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην κοινωνία. Δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει στην Ελλάδα. Δεν φτάνει να φτιάξεις μια πίστα, πρέπει και να τη γεμίσεις. Στις κερκίδες, αλλά και στη λειτουργία της.

Πάντως, υπάρχει και στην Ελλάδα ένα κοινό που παρακολουθεί ανελλιπώς τους αγώνες της F1. Γιατί να μην μπορεί να υποστηρίξει και την ύπαρξη μιας πίστας;

Πιθανόν να έχετε δίκιο. Μακάρι να έχετε δίκιο…

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Νεολόγος» των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ