Παρασκευή, 3.02.2023, 4:21 μμ

Τα 12 νέα μοντέλα αυτοκίνητων που περιμένουμε το 2022

31.12.2021 / 18:07
Opel-Astra-new

Η νέα χρονιά μάς που έρχεται σε λίγες ώρες επιφυλάσσει μια «καταιγίδα» από νέα που μοντέλα απ΄ολες σχεδόν τις κατηγορίες. Το carandmotor.gr επέλεξε και παρουσιάζει τα κυριότερα εξ αυτών που αξίζει κάποιος να περιμένει. 

Σε μια χρονιά όπου αναμένεται να δούμε πολλά νέα μοντέλα, ως απόρροια και πολλών καθυστερήσεων λανσαρισμάτων που έφερε το 2021 με τα προβλήματα στην παραγωγή λόγω της έλλειψης των microchips, ξεχωρίσαμε και σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα νέα μοντέλα που θα δούμε στην ελληνική αγορά το 2022. Σε κάθε ένα εξ αυτών αναφέρουμε και το πότε περιμένουμε να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στην Ελλάδα.

Alfa Romeo Tonale (λανσάρισμα στην Ελλάδα τον Ιούνιο)

Η νέα Tonale αναμένεται σχεδιαστικά να έχει πολλά κοινά με το ομώνυμο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε από την Alfa Romeo στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019, όντας ένα από τα ομορφότερα μοντέλα των διαστάσεών της. Θα έχει μήκος στα 4.528 χλστ. και θα είναι από τα μακρύτερα μικρομεσαία SUV, όπως επίσης θα είναι και μακρύτερη από το Jeep Compass, στο πάτωμα του οποίου έχει βασιστεί. το καινούργιο και πολυαναμενόμενο SUV των Ιταλών, θα έρθει στην αγορά με επιλογές κινητήρων που θα περιλαμβάνουν βενζίνη, «ήπια» υβριδικό, plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Η αρχική επιλογή θα αφορά σε έναν 1.300άρη turbo κινητήρα βενζίνης 130 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται με διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η αμέσως επόμενη επιλογή θα είναι αυτή του ίδιο μοτέρ με «ήπια» υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ στη συνέχεια θα υπάρξει ο νέος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης της Fiat επίσης με 48-Volt «ήπια» υβριδικό σύστημα, που θα έχει ισχύ ακόμα και πάνω από τους 200 ίππους.

Στην κορυφή της γκάμας της Tonale θα δούμε μια plug-in υβριδική επιλογή, με το ίδιο σύστημα κίνησης με αυτό του Jeep Compass, η οποία θα περιλαμβάνει έναν 1.300άρη turbo κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση στην περίπτωση του μοντέλου της Alfa Romeo αναμένεται να είναι περισσότερη από τους 240 ίππους που βρίσκεται σήμερα το Compass. Σε ό,τι αφορά στην πλήρως ηλεκτρική της έκδοση, αυτή αναμένεται να παρουσιαστεί αργότερα από το λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Προς το παρόν δεν υπάρχει πληροφόρηση για το πότε ακριβώς θα τη δούμε στην παραγωγή. Είναι επίσης πιθανό η νέα Tonale να έχει και diesel έκδοση από το ξεκίνημά της (1,6 λτ. με 130 ίππους) όπως έχουμε ξαναγράψει, χωρίς προς το παρόν και εδώ να έχουν διαρρεύσει κάποιες λεπτομέρειες.

CUPRA Born (άφιξη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο)

Η CUPRA, η σπορ και premium μάρκα της SEAT, έχει αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα ως μια από τις πιο «δραστήριες» αυτοκινητοβιομηχανίες, παρουσιάζοντας το νέο CUPRA Leon που διατίθεται σε εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης και plug-in υβριδικό, το ντιζαϊνάτο και σπορτίφ coupe-crossover Formentor, αλλά και το σπορ SUV, CUPRA Ateca των 300 ίππων. Πλέον, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει και στη χώρα μας το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το Born, το οποίο είναι ένα μικρομεσαίο μοντέλο που έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Volkswagen ID.3, όμως έχει πιο εντυπωσιακή σχεδίαση, περισσότερο premium και παράλληλα σπορτίφ εσωτερικό, ενώ και οδηγικά, αναμένεται να είναι πιο «ευχάριστο» και σπορτίφ. Για την κίνησή του το Born χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 150 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.) που στέλνει τη δύναμή του στους πίσω τροχούς, έπειτα συναντούμε την έκδοση των 201 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) και τέλος, υπάρχει η κορυφαία παραλλαγή e-boost των 231 ίππων, η οποία με την πίεση ενός κουμπιού στο τιμόνι παρέχει στιγμιαία επιπλέον ισχύ, χαρίζοντας επιτάχυνση 6,6 δευτερολέπτων. Η μπαταρία του Born στην έκδοση των 148 ίππων έχει χωρητικότητα 45 kWh και επιτυγχάνει αυτονομία 340 χιλιομέτρων (κατά WLTP), ενώ στις δύο επόμενες περιπτώσεις η μπαταρία είναι ίδια, με 58 kWh χωρητικότητας και αυτονομία 424 χιλιομέτρων.

Προαιρετικά,  η CUPRA δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταρίας 77 kWh, που αυξάνει την αυτονομία στα 540 km. Η μπαταρία αυτή μπορεί, μάλιστα, να φορτιστεί με ρυθμό 125 kWh, αν και όπου υπάρχει υποδομή για κάτι τέτοιο, και να αποκτήσει φόρτιση 100 χιλιομέτρων σε 7 λεπτά. Όμως, το βάρος της ρίχνει κατά 0,4 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, στα 7,0 δευτερόλεπτα. Με βάση τις πρώτες πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, οι τιμές του θα είναι άκρως ανταγωνιστικές ξεκινώντας στα ίδια επίπεδα με αυτές του VW ID.3 (κοστίζει από 34.000 ευρώ και με την κρατική επιδότηση η τιμή μειώνεται στα 28.516 ευρώ), έχοντας όμως πολύ καλύτερο εξοπλισμό (ζάντες αλουμινίου, σπορ καθίσματα, σύστημα πολυμέσων με μεγαλύτερη οθόνη 12 ιντσών κ.λπ.).

Citroen C5 X (άφιξη στην Ελλάδα τον Ιούνιο)

Το νέο C5 X είναι το κορυφαίο μοντέλο στην ανανεωμένη γκάμα της Citroen και θα ενταχθεί στην κατηγορία των μεσαίων SUV. To μήκος του αγγίζει τα 4.805 χιλιοστά, τοποθετώντας το έτσι στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας και κάνοντάς το να φλερτάρει με τα μεγάλα μοντέλα. Αντίστοιχα διευρυμένο είναι το πλάτος του (1,865 μέτρα), με το ύψος του να αγγίζει τα 1.485 χλστ. Σχεδιαστικά, το υπερυψωμένο αμάξωμα του C5 X ακολουθεί τη νεότερη αισθητική φιλοσοφία της Citroen που είδαμε και στο C4 C-Cross, η οποία χρησιμοποιεί αρκετές καμπύλες, «φουσκώματα» και γλυπτά σχήματα, για να του προσφέρει μια άκρως ελκυστική εμφάνιση. Σημαντικό στοιχείο του Citroen C5 X αποτελεί και η διευρυμένη πρακτικότητά του, με τη γαλλική μάρκα να υπόσχεται έναν μεγάλο χώρο αποσκευών με 545 λίτρα χωρητικότητας, που μπορούν να φθάσουν στα 1.640 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η Citroen αναφέρει επίσης ότι οι χώροι των επιβατών θα είναι πολύ άνετοι, ενώ θα υπάρχει στην καμπίνα μια γενικότερη αίσθηση ελευθερίας λόγω του περιορισμού του εμβαδόν των περιμετρικών κολώνων της οροφής.

Στον τομέα των μηχανικών συνόλων, το γαλλικό μοντέλο θα προσφέρεται με δύο μοτέρ βενζίνης και μια plug in υβριδική διάταξη. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον καταξιωμένο 1,2 PureTech με απόδοση 130 ίππων και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων στα 136 γρ./χλμ.).

Διαθέσιμος θα είναι, επίσης, και ένας 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας με 180 άλογα, ενώ, στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε μια plug in hybrid έκδοση, όμοια με εκείνη του C5 Aircross, συνολικής απόδοσης 225 ίππων (τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα, κατανάλωση 1,3 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 29 γρ./χλμ. και αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια στα 50 χιλιόμετρα).

Dacia Jogger (άφιξη στην Ελλάδα τον Απρίλιο)

Με χώρο αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 607 λίτρα και έως επτά θέσεις στο εσωτερικό του, το Dacia Jogger φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Κι αυτό όχι γιατί πρόκειται να ακολουθήσει το ούτως ή άλλο πετυχημένο παράδειγμα του καταξιωμένο Duster, αλλά γιατί παρά τις πληθωρικές διαστάσεις του και τους γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, το Jogger αποτελεί και την πιο προσιτή επιλογή στην κατηγορία του. Το Dacia Jogger ισορροπεί με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα στις πολυχρηστικές ιδιότητες ενός MPV και τον εκδρομικό χαρακτήρα ενός crossover ή αν προτιμάτε ενός SUV, αξιοποιώντας το μήκος των 4,55 μέτρων και την απόσταση των 20 εκατοστών την οποία διατηρούν οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του από το έδαφος. Στην επταθέσια διαμόρφωσή του, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 160 λίτρα, αριθμός ο οποίος αυξάνεται στα 607 λίτρα στην περίπτωση που καταργήσει κανείς την τρίτη σειρά καθισμάτων ή ακόμα και τα 1.819 λίτρα αναδιπλώνοντας και τα υπόλοιπα καθίσματα.

Ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του Dacia Jogger αποτελεί ο κινητήρας διπλού καυσίμου με τον οποίο εφοδιάζεται και προέρχεται από την γκάμα των Dacia Duster και Sandero. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο-υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης-υγραερίου το οποίο αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής, ξεχωρίζοντας για την εντυπωσιακή αποδοτικότητά του.

Στην γκάμα του επταθέσιου SUV της Dacia προσφέρεται και ο έκδοση βενζίνης του 1,0 λίτρου με απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, η οποία μάλιστα προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Όλες οι εκδόσεις του Jogger προσφέρονται με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, γεγονός που διαφοροποιεί την γκάμα και ως έναν βαθμό τον προσανατολισμό του νέου SUV της Dacia από εκείνον του Duster. Δίχως αμφιβολία, πάντως, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Dacia Jogger σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού είναι οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του.

DS 4 (άφιξη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο)

To νέο γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο δίνει έμφαση στην αιχμηρή σχεδίαση και στις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Έτσι, με μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα, ύψος 1,47 μέτρα, μεγάλους τροχούς συνολικής διαμέτρου 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών και τις 19 ίντσες να είναι βασικός εξοπλισμός των περισσότερων εκδόσεων) και υψηλή απόσταση από το έδαφος, η σιλουέτα είναι μοναδική στην κατηγορία με πλούσιες αναλογίες. Στην καμπίνα του, το DS 4 επιδεικνύει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και την κορυφαία εργονομία, με κάθε μέρος να είναι ενσωματωμένο διαισθητικά, τόσο για την άριστη λειτουργία, όσο και για την εντυπωσιακή εμφάνιση.

Το DS 4 προσφέρει την plug-in υβριδική τεχνολογία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (225 ίππους και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Η νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 σημείωσε σημαντική εξέλιξη με 70% νέα μέρη ή μέρη με αποκλειστική χρήση τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, δομικά μέρη θερμικής επεξεργασίας και πιο συμπαγή στοιχεία, όπως είναι η μονάδα κλιματισμού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για εκμετάλλευση σε άλλα σημεία και “συγκρατώντας” το συνολικό βάρος.

Η ιδέα του ιδανικού συνδυασμού μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, που είναι τόσο αγαπητή για τα μοντέλα της DS Automobiles, αντικατοπτρίζεται στο DS 4. Με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic και μια πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel, οι εκδόσεις του DS 4 θα προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 λίτρα/100 χλμ. για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km και 135 g/km αντίστοιχα, στοιχεία τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 κληρονομεί την τεχνογνωσία από την DS Performance με τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (Οδηγών και Ομάδων) το 2019 και το 2020. Οι υψηλές επιδόσεις και η απόδοση της συγκεκριμένης μονάδας, προκύπτουν από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στο συνδυασμένο κύκλο WLTP).

Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Μέχρι το 2024, το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.

Ford Fiesta (άφιξη στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο)

To ανανεωμένο Ford Fiesta παρουσιάστηκε πριν δύο μήνες και το επίσημο λανσάρισμά του στη χώρα μας αναμένεται τον Φεβρουάριο (δείτε εδώ τις τιμές του στην Ελλάδα). Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, όπου ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, οι νέοι προβολείς και η χαρακτηριστική κεντρική εισαγωγή αέρα δημιουργούν ένα δυναμικότερο σε όψη σύνολο. Η προσπάθεια της αισθητικής αναβάθμισης βρίσκει συνέχεια στο πίσω τμήμα του τρίθυρου αμαξώματος και στις νέες ζάντες ελαφρού κράματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αισθητικής φύσεως αλλαγές αφορούν όλες τις εκδόσεις και τους τύπους αμαξώματος του Ford Fiesta, το οποίο μετρά περισσότερα από τέσσερα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, η παρουσία του ψηφιακού πίνακα οργάνων αποτελεί τη σημαντικότερη προσθήκη στον κατάλογο του εξοπλισμού, χωρίς παρ’ όλα αυτά να φαντάζει ικανή να αλλάξει τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του cockpit. Φτάνοντας στα μηχανικά μέρη και ειδικότερα στους κινητήρες, στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου διατηρούνται οι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, απόδοσης 100, 125 και 155 ίππων και στην κορυφή το τετρακύλινδρο σύνολο του 1,5 λίτρου, το οποίο αν και έχει διατηρηθεί στο ίδιο επίπεδο ισχύος (βλέπε 200 ίππους), αύξησε τη μέγιστη τιμή της ροπής στα 320 Nm.

Παρά την αύξηση της μέγιστης ροπής από τα 290 Nm στα 320 Nm, οι επιδόσεις του Ford Fiesta ST έχουν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, με τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,5 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Ford Focus (άφιξη στην Ελλάδα τον Μάρτιο)

Ταυτόχρονα με την αποκάλυψη του ανανεωμένου Fiesta, η Ford παρουσίασε και τη φρεσκαρισμένη εκδοχή του Focus. Οι ουσιαστικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, όπου η διεύρυνση της κεντρικής εισαγωγής αέρα έχει πυροδοτήσει αλλαγές τόσο στον σχεδιασμό του προφυλακτήρα όσο και σε εκείνον των φωτιστικών σωμάτων. Ανασχεδιασμένα επιστρέφουν και τα φωτιστικά σώματα του πίσω τμήματος, χωρίς ωστόσο οι παρεμβάσεις εκεί να διαθέτουν την ίδια ένταση και έκταση με εκείνη που παρατηρείται στο ρύγχος του αμαξώματος.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, συμπληρώνει το digital cockpit του οδηγού, δίνοντας έναν άλλο αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου Ford Focus, αξίζει να σημειώσουμε ότι στην γκάμα του διατηρείται η κορυφαία έκδοση ST με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 2,3 λίτρων και 280 ίππων, ενώ στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου τον πρώτο λόγο θα έχουν τα ήπια υβριδικά σύνολα του 1,0 λίτρου σε εκδόσεις των 125 και των 155 ίππων. Παρών στο επικαιροποιημένο Ford Focus δηλώνει και ο πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου σε εκδόσεις των 95 και των 120 ίππων.

Opel Astra (άφιξη στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο)

Έχοντας πραγματοποιήσει ένα σημαντικό σχεδιαστικό άλμα, το νέο Astra ακολουθεί το πρόσφατο παράδειγμα του Mokka, επενδύοντας στην ιδιαιτερότητα του Opel Visor. Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο Opel Astra δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, με εξαίρεση το πλάτος του αμαξώματος το οποίο έχει αυξηθεί κατά πέντε εκατοστά.

Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση που παρουσιάζει ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος έχει αφετηρία τα 422 λίτρα, σημειώνοντας  μία από τις κορυφαίες επιδόσεις της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback. Με μήκος, λοιπόν, 4,374 μέτρων και χώρους για πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, το νέο Opel Astra έχει έναν ακόμα λόγο να ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Αυτός δεν είναι άλλος από το ιδιαίτερο design του cockpit, στο οποίο πρωταγωνιστεί το ψηφιακό πάνελ που διαμορφώνουν η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής και ο πίνακας οργάνων, καθώς το τριάκτινο τιμόνι. Για το νέο Opel Astra έχει αξιοποιηθεί η πλατφόρμα του PSA Group, γνωστή και ως EMP2, συνεπώς δεν αναμένονται εκπλήξεις σχετικά με τους κινητήρες που πρόκειται να φιλοξενήσει κάτω από το καπό του.

Στη βάση της γκάμας πρόκειται να τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων και στην κορυφή τα plug-in υβριδικά σύνολα του 1,6 λίτρου. Για εκείνους πάλι που θα επιλέξουν τη σίγουρη λύση της πετρελαιοκίνησης, ο κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων θα αποτελέσει μια αξιόπιστη επιλογή. Οι προσφερόμενες εκδόσεις ισχύος κυμαίνονται από 81 kW (110 hp) μέχρι  96 kW (130 hp) με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ενώ η συνολική ισχύς των plug-in υβριδικών εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 165 kW (225 hp). Ένα εξατάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ με τα σύνολα βενζίνης και diesel, και έναν οκτατάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα.

Peugeot 308 (λανσάρισμα στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο)

Η τρίτη γενιά του 308 βρίσκεται ήδη στο επίσημο δίκτυο της Peugeot στην Ελλάδα, με το επίσημο εμπορικό του λανσάρισμα να ξεκινά μέσα στις επόμενες μέρες. Η γκάμα των βενζινοκίνητων εκδόσεων απαρτίζεται από τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech σε δύο εκδοχές ισχύος. Η βασική έκδοση αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ η ισχυρότερη αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm, και μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η έκδοση των 110 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 198 χλμ./ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα επιδόσεων για την ισχυρότερη έκδοση με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι 9,6 δλ. και 210 χλμ./ώρα. Αναλόγως την έκδοση, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 124 έως 132 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση από 5,5 έως 5,8 λτ./100 χλμ.

Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα συναντάμε τον προηγμένο 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με ψεκασμό common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm, και μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το αυτόματο EAT των 8 σχέσεων. Και για τις δύο περιπτώσεις μετάδοσης, η Peugeot ανακοινώνει 0-100 χλμ./ωρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα.Οι εκπομπές CO2 ορίζονται, ανάλογα με την έκδοση, από 114 έως 121 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση από 4,3 έως 4,6 λτ./100 χλμ.

Η νέα γενιά του Peugeot 308 φέρνει για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις στην γκάμα, με συνδυαστική ισχύ 180 ή 225 ίππων. Τόσο η έκδοση Hybrid 180 όσο και η Hybrid 225 συνδυάζονται αποκλειστικά με το ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT. Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του νέου 308 αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη PureTech κινητήρα, ένα ηλεκτρομοτέρ 110 ίππων και 320 Nm, και από μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh που εξασφαλίζει 60 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας από μία πλήρη φόρτιση 3,5 ωρών. Τέλος, όλες οι εκδόσεις του νέου Peugeot 308 καλύπτονται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά τους μέρη, με την μπαταρία των plug-in hybrid εκδόσεων να καλύπτεται για οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ.

Renault Megane E-Tech (άφιξη στην Ελλάδα τον Απρίλιο)

Mε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 215 ίππων και μέγιστη αυτονομία 470 χιλιομέτρων, το νέο Renault Megane αλλάζει ριζικά και γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρικό. Εκτός από τον αποκλειστικά ηλεκτρικό του χαρακτήρα, η τέταρτη γενιά του γαλλικού μικρομεσαίου μοντέλου αφήνει πίσω της την hatchback εμφάνιση και περνάει στο στρατόπεδο των SUV διαθέτοντας αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου και ειδικότερα το ψηφιακό cockpit το οποίο αποτελείται από δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας, δημιουργώντας τις απαραίτητες αποστάσεις από ότι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα το γαλλικό μικρομεσαίο. Η Renault εφοδιάζει το νέο ηλεκτρικό και προσθιοκίνητο Megane με δύο συστήματα κίνησης. To EV 40 έχει ηλεκτρομοτέρ 131 ίππων (96 kW) και 250 Nm, με την μπαταρία να έχει χωρητικότητα 40 kWh, ενώ το EV 60 έχει ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων (160 kW) και 300 Nm με μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίου επιπέδου με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δλ. για την ισχυρή έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Οι μπαταρίες και των δύο εκδόσεων είναι νέας σύνθεσης ιόντων λιθίου NMC και εξασφαλίζουν κορυφαία απόδοση και μικρό πάχος (μόλις 11 εκ.) που χαμηλώνει το κέντρο βάρους. Οι νέες αυτές μπαταρίες είναι υγρόψυκτες, και πέρα από το ειδικό προστατευτικό περίβλημα, καλύπτονται και από έναν ειδικό ηχομονωτικό αφρό που συμβάλει στην κορυφαία ποιότητα κύλισης του νέου Renault Megane E-TECH Electric. Η αυτονομία που εξασφαλίζει η βασική έκδοση είναι σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 300 χλμ. και στην ισχυρότερη με το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών 470 χλμ.. Από την άλλη, η διαδικασία φόρτισης είναι μια ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία για το νέο Renault Megane E-TECH Electric, μιας και υποστηρίζει φόρτιση σε συνεχές δίκτυο (DC) με ισχύ έως 130 kW, αυξάνοντας την αυτονομία κατά 300 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα