Στην Βουλή η Πατρών – Πύργου – Τσακώνα _ Μπαίνουν μπουλντόζες από τις αρχές του 2022

02.11.2021 / 9:45
3625569

Στις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις για την κατασκευή της Πατρών-Πύργου και την επανένταξή της στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού» προχωρά η Κυβέρνηση, όπως έγραψε από την Κυριακή η «Γ».
Yπενθυμίζεται ότι το 2013 έγινε η τροποποίηση συμβάσεων παραχώρησης των 5 αυτοκινητοδρόμων, λόγω της οικονομικής κρίσης που είχε πλήξει την Ελλάδα.
Στη σύμβαση που αφορούσε στην κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα προβλέφθηκε η αφαίρεση του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα από την παραχώρηση.

Στη συνέχεια με Υπουργική Απόφαση δόθηκε η δυνατότητα στο Δημόσιο να δημοπρατήσει οποιοδήποτε από τα παραπάνω τμήματα ως Δημόσιο Έργο.
Το 2014 εκδόθηκε η σχετική Υ.Α. και το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη δημοπράτηση του τμήματος Πάτρα – Πύργος ως ενιαίο έργο, διαγωνισμό που ακύρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ μόλις ήρθε στην κυβέρνηση για να το επαναδημοπρατήσει «σπάζοντας» το έργο σε 8 τμήματα.
Μετά τις συνεννοήσεις της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με δεδομένο ότι το έργο Πάτρα – Πύργος μπαίνει στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει πάλι στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης, η ανωτέρω πρόβλεψη που είχε περιληφθεί στην τροποποίηση του 2013 ανακαλείται μαζί με τη σχετική Υπουργική Απόφαση.

ΤΖΑΒΑΡΑΣ: TΕΛΕΙΩΝΕΙ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ

Σύμφωνα με τον βουλευτή Ηλείας της Ν.Δ, Κώστα Τζαβάρα, με τη συγκεκριμένη τροπολογία, ο οδικός άξονας Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και υψίστης σημασίας για την οδική ασφάλεια, και παρέχεται πλέον η δυνατότητα να υλοποιηθεί εντός του πλαισίου της οικείας σύμβασης παραχώρησης, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό. Το έργο θα κατασκευαστεί με μικτή χρηματοδότηση από το Δημόσιο, και μάλιστα με ανώτατο όριο το τίμημα που είχε επιτευχθεί μετά τις εκπτώσεις κατά τις οκτώ ακυρωθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες, τον Παραχωρησιούχο με ίδια κεφαλαιακή συμμετοχή και από τραπεζικό δανεισμό.
Η εξέλιξη αυτή τέθηκε υπόψη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αποφάνθηκε ότι η υλοποίηση μέσω του αρχικού σχεδιασμού της σύμβασης παραχώρησης της πρότασης αυτής δεν αντιβαίνει στο Ενωσιακό Δίκαιο.
Ο Κώστας Τζαβάρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική εξέλιξη και παράλληλα την επιθυμία του να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου με το νέο έτος και να τερματιστεί οριστικά και αμετάκλητα ο εφιάλτης που βασανίζει την Ηλεία εδώ και δεκαετίες.

«Με τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση γίνεται ουσιαστικά το πρώτο βήμα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Σύντομα θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την επανένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και την έναρξη των εργασιών μέσα στους επόμενους μήνες. Ο εφιάλτης της Ηλείας τελειώνει, και για μένα προσωπικά αποτελεί τεράστια ικανοποίηση για τον αγώνα που έχω κάνει τα τελευταία δέκα χρόνια για την υλοποίηση του σπουδαίου αυτού έργου», δήλωσε.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα